Twórczość w przedsiębiorstwie

-14%

Twórczość w przedsiębiorstwie

Perspektywa obustronności organizacyjnej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,92  22,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,00 zł (-14%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,72 zł  


18,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tematyka niniejszej monografii dotyczy twórczości w przedsiębiorstwach. Niniejsza książka powstała wskutek ciekawości poznawczej dotyczącej natury twórczości organizacyjnej oraz jej strategicznej roli w przedsiębiorstwie. Współczesne przedsiębiorstwa stają wobec znaczących wyzwań strategicznych, które powstają na tle interakcji dynamicznych, złożonych czynników ekonomicznych, społecznych, technologicznych, politycznych i kulturowych. W ślad za tym pojawia się wyzwanie dla tych konwencjonalnych teorii organizacji i koncepcji zarządzania, które starały się przewidywać strategiczne zachowania przedsiębiorstw oraz wyjaśniać osiągany poziom efektywności organizacyjnej. Całość monografii składa się z dwóch podstawowych części osadzonych w naukach o zarządzaniu. Pierwsza z nich obejmuje dwa rozdziały, w których przedstawiono podstawy współczesnego myślenia o twórczości w przedsiębiorstwach pod kątem obustronności organizacyjnej. Trzeci i czwarty rozdział mają charakter empiryczny. Zaprezentowano w nich metodykę i interpretację wyników przeprowadzonych badań.


Rok wydania2017
Liczba stron215
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-362-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  1. Obustronność organizacyjna w naukach o zarządzaniu    11
  1.1. Pojmowanie obustronności organizacyjnej    11
  1.2. Zarządzanie obustronnością organizacyjną    17
  1.3. Dialektyczne spojrzenie na obustronność organizacyjną    27
  1.4. Rola kadry zarządzającej    31
  2. Teoretyczne podstawy badania obustronnej twórczości organizacyjnej    39
  2.1. Twórczość jako zagadnienie obustronne    39
  2.2. Spojrzenie interakcjonistyczne     48
  2.3. Twórcze przywództwo    55
  3. Obustronna twórczość organizacyjna w aspekcie efektywności organizacyjnej przedsiębiorstwa – wyniki badań empirycznych    61
  3.1. Metodyka badań empirycznych    61
  3.2. Obustronna twórczość organizacyjna i efektywność organizacyjna przedsiębiorstwa    80
  4. Kontekstualizacja mediującej roli obustronnej twórczości organizacyjnej    90
  4.1. Antecedencje obustronnej twórczości organizacyjnej: obustronność organizacyjna i twórcze przywództwo    90
  4.2. Mediująca rola obustronnej twórczości organizacyjnej    94
  4.3. Moderujące efekty otoczenia zadaniowego przedsiębiorstwa    120
  4.4. Synteza rezultatów badań empirycznych    132
  Zakończenie    135
  Konsekwencje dla teorii    136
  Konsekwencje dla praktyki zarządzania    140
  Ograniczenia i kierunki przyszłych badań    144
  Załączniki    157
  Bibliografia    177
  Spis rysunków    211
  Spis tabel    212
RozwińZwiń