Planowanie negocjacji w przedsiębiorstwie

Planowanie negocjacji w przedsiębiorstwie

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Problemem naukowo-badawczym, który podjęto w pracy, było poszukiwanie efektywnych narzędzi metodycznych procesu planowania negocjacji w przedsiębiorstwie z uwzględnieniem typowych dziedzin jego działania. Przedmiot badań stanowiły negocjacje w przedsiębiorstwie, prowadzone przez jego przedstawicieli (menedżerów, pracowników funkcjonalnych) zarówno z partnerami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi podmiotami. Głównym celem badań było stworzenie kompleksowej i uniwersalnej metodyki planowania negocjacji w przedsiębiorstwie, mającej zastosowanie w poszczególnych dziedzinach jego funkcjonowania (dla różnorodnych rodzajów negocjacji). W pierwszej części pracy omówiono podstawy teoretyczne tych negocjacji oraz opracowano ich kompleksowy i uniwersalny model. Druga, zasadnicza część książki zawiera omówienie metodyki planowania negocjacji w przedsiębiorstwie. W trzeciej części pracy zamieszczono prezentacje empiryczne, stanowiące praktyczną weryfikację wybranych narzędzi szczegółowych z zakresu proponowanej koncepcji teoretyczno-metodologicznej.


Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Seria specjalna: Monografie, nr 205


Rok wydania2012
Liczba stron262
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-560-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  Część pierwsza. PODSTAWY TEORETYCZNE PLANOWANIA NEGOCJACJI W PRZEDSIĘBIORSTWIE    17
  
    Rozdział 1. Przedsiębiorstwo jako strona i środowisko negocjacji    17
  
      1.1. Definicja i założenia metodyczne planowania negocjacji w firmie    17
      1.2. Interpretacje i kierunki badań negocjacji    21
      1.3. Przedsiębiorstwo i dziedziny jego działalności jako obszary negocjacji    26
      1.4. Negocjacje z perspektywy modeli i teorii firmy    29
      1.5. Zewnętrzne determinanty negocjacji w przedsiębiorstwie    36
      1.6. Wewnętrzne uwarunkowania negocjacji w firmie    41
  
    Rozdział 2. Model systemu negocjacji w przedsiębiorstwie    46
  
      2.1. Założenia konstrukcyjne modelu systemu negocjacji w firmie    46
      2.2. Struktura modelu systemu negocjacji w przedsiębiorstwie    50
      2.3. Funkcje kadry kierowniczej w negocjacjach    55
      2.4. Typologia negocjacji w firmie    61
      2.5. Procesy negocjacji w przedsiębiorstwie    66
      2.6. Systematyka szczegółowych metod negocjacji    72
  
  Część druga. METODYKA PLANOWANIA NEGOCJACJI W PRZEDSIĘBIORSTWIE    80
  
    Rozdział 3. Identyfikacja i analiza przednegocjacyjna    80
  
      3.1. Wstępna identyfikacja negocjacji w firmie    80
      3.2. Określenie grup interesów    86
      3.3. Identyfikacja negocjacji wielostronnych i koalicji    91
      3.4. Analiza sytuacji negocjacyjnej    96
      3.5. Identyfikacja związków pomiędzy sytuacjami negocjacyjnymi    100
  
    Rozdział 4. Ustalanie zakresu i strategii negocjacji    105
  
      4.1. Szacowanie siły przetargowej stron negocjacji    105
      4.2. Określanie problemów i celów negocjacji    111
      4.3. Formułowanie wariantów rozwiązań problemów    117
      4.4. Wybór strategii prowadzenia negocjacji    122
      4.5. Konkretyzacja strategii – dobór pomocniczych narzędzi negocjacji    128
  
    Rozdział 5. Planowanie operacyjne negocjacji    134
  
      5.1. Tworzenie zespołu negocjacyjnego    134
      5.2. Zlecanie zadań i uprawnień reprezentantom    140
      5.3. Alokacja rzeczowych zasobów negocjacji    149
      5.4. Szacowanie kosztów i efektów negocjacji    153
      5.5. Opracowywanie dokumentacji planistycznej    158
  
  Część trzecia. ZASTOSOWANIA METODYKI PLANOWANIA NEGOCJACJI W FIRMIE (PREZENTACJE EMPIRYCZNE)    164
  
    Rozdział 6. Analizy sytuacji negocjacyjnych    164
  
      6.1. Założenia praktycznego wykorzystania metodyki planowania negocjacji    164
      6.2. Identyfikacja preferencji interesariuszy negocjacji w zarządzaniu projektem    167
      6.3. Analiza wariantów rozwiązań z oceną ryzyka w negocjacjach zbiorowych    176
      6.4. Ocena siły przetargowej i ustalenie strategii negocjacji w zakresie sprzedaży    185
  
    Rozdział 7. Plany i procedury negocjacyjne    193
  
      7.1. Planowanie negocjacji zakupowych w przedsiębiorstwie    193
      7.2. Procedura wyboru wykonawcy robót – partnera negocjacji przetargowych    203
      7.3. Plan negocjacji inwestycyjnych    208
  
  Zakończenie    227
  
  Literatura    232
  Spis tabel    249
  Spis rysunków    250
  Streszczenie w języku angielskim    251
  Wykaz rozpraw habilitacyjnych wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie    254
RozwińZwiń