Komunikacja medialna placówek oświatowych jako instytucji usług publicznych

-17%

Komunikacja medialna placówek oświatowych jako instytucji usług publicznych

Studium przypadku

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,43  21,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,17 zł  


17,43

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja została wsparta wynikami i wnioskami z przeprowadzonych unikatowych badań − należy przy tym zastrzec, że były to badania kilkuaspektowe, ograniczone do określonego terytorium. Celem autorów była analiza komunikacji z mediami i z wykorzystaniem instrumentów mediów placówek oświatowych podległych Kuratorium Oświaty w Katowicach. Uzyskane wyniki mogą jednakże stanowić materiał porównawczy dla podobnych badań, które są lub mogą być prowadzone w innych regionach. Instytucje oświatowe w różnych regionach, pomimo różnic wynikających z warunków lokalnych, wykazują wiele podobieństw w swojej działalności. Rozdział pierwszy ma charakter uniwersalny, pozornie abstrahujący od drugiej części książki, w której prezentowane są wyniki badań. W rozdziale drugim scharakteryzowano zadania i rolę rzecznika prasowego Kuratorium Oświaty, a także przytoczono formy kontaktów z prasą, radiem i telewizją. Rozdział trzeci stanowi studium przypadku miesięcznika „Magazyn Szkolny”. Treścią rozdziału czwartego są badania nad witrynami internetowymi szkół w województwie śląskim. Ich celem było określenie funkcji pełnionych przez te witryny.


Rok wydania2015
Liczba stron323
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-268-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Media w komunikacji marketingowej organizacji usług publicznych    13
  1.1. Media a komunikowanie    15
  1.2. Marketing instytucji oświatowych — na tle ewolucji marketingu    29
  1.3. Relacja jako podstawa działań marketingowych organizacji usługowej    46
  1.4. Szkoła jako instytucja usług publicznych działająca na obszarze samorządu terytorialnego    68
  1.5. Podstawy funkcjonowania public relations w administracji samorządowej    98
  1.6. Praktyka działań public relations w komunikacji marketingowej instytucji oświaty z wykorzystaniem mediów    112
  2. Komunikacja medialna instytucji oświatowych — media tradycyjne    133
  2.1. Rola i zadania rzecznika prasowego. Kontakty z prasą, radiem i telewizją    135
  2.2. Szkoła w mediach lokalnych    144
  2.3. Czasopisma i magazyny adresowane do środowiska oświatowego oraz prasa opinii    169
  3. Problematyka „Magazynu Szkolnego”    183
  3.1. Zawartość czasopisma — charakterystyka    185
  3.2. Przepisy prawne    224
  3.3. Relacje z imprez szkolnych, konferencji    226
  3.4. Programy, projekty, akcje edukacyjne    230
  3.5. Konkursy    233
  3.6. Sprawozdania z działalności / rozwój i inwestycje    235
  3.7. Współpraca międzyszkolna/międzynarodowa    238
  3.8. Nowe rozwiązania edukacyjne    240
  3.9. Problemy na drodze wychowawczej    242
  3.10. Wspomaganie edukacji     248
  3.11. Podsumowania/raporty     250
  3.12. Twórczość własna uczniów i nauczycieli     251
  3.13. Propagowanie wiedzy ekologicznej     253
  3.14. Ogłoszenia/reklamy     254
  4. Internet Public Relations w placówkach oświatowych    259
  4.1. Polskie doświadczenia Internet PR     261
  4.2. Internet PR w szkole    265
  4.3. Witryny internetowe szkół w województwie śląskim — wyniki badań    271
  Zakończenie    293
  Bibliografia    303
  Spis rysunków    317
  Spis tabel     318
  Spis wykresów     319
  Aneks     321
RozwińZwiń