Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa

-17%

Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa

1 ocena

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

28,22  34,00

Format: pdf

Cena początkowa: 34,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 28,22 zł  


28,22

w tym VAT

W książce w zarysie przedstawiono zagadnienia związane z wyceną przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem warstwy teoretyczno-metodycznej podjętej problematyki. Ukazano uregulowania formalnoprawne dotyczące wyceny przedsiębiorstw oraz przesłanki i procedury wyceny, a także omówiono stosowane w praktyce metody wyceny przedsiębiorstwa. Z uwagi na szybki rozwój koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa (value based management) oraz na przeobrażania, jakim w związku z tym podlegają systemy oceny efektywności przedsiębiorstw, w publikacji scharakteryzowano także istotę, narzędzia oraz znaczenie pomiaru i oceny procesów kształtowania wartości przedsiębiorstwa.


Szczegółowo przedstawiono następujące zagadnienia:


specyfika wyceny przedsiębiorstwa jako dobra gospodarczego
uwarunkowania prowadzenia wyceny przedsiębiorstw
charakterystyka majątkowych, dochodowych i mieszanych metod wyceny
przesłanki i wyznaczniki kształtowania wartości przedsiębiorstw.


Adresaci:


Publikacja zainteresuje przede wszystkim studentów i wykładowców uczelni ekonomicznych, wycena przedsiębiorstw jest już bowiem od dłuższego czasu tematem wykładów, ćwiczeń i seminariów. Zakres przedmiotowy niniejszej książki jest dostosowany do obowiązującego programu nauczania dla polskich uczelniach ekonomicznych.


Tytuł poprzedniego wydania: Wycena przedsiębiorstwa


Książka dostępna także w wersji elektronicznej. Kliknij i sprawdź --->


Rok wydania2007
Liczba stron200
KategoriaFinanse i bankowość
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-3646-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorze
  str.    7
  
   Wstęp
  str.    9
  
   1. Przedsiębiorstwo jako obiekt wyceny
  str.    13
  
   Restrukturyzacja procesów gospodarczych a wycena przedsiębiorstw w Polsce
  str.    13
   Kapitał jako źródło wartości przedsiębiorstwa
  str.    16
   Wartość jako kategoria ekonomiczna a przedsiębiorstwo
  str.    21
   Wartość w strukturze celów przedsiębiorstwa
  str.    27
   Zakresy wyceny przedsiębiorstwa i determinanty jego wartości
  str.    32
  
   2. Uwarunkowania i elementy wyceny przedsiębiorstwa
  str.    40
  
   Pomiar wartości jako podstawa wyceny przedsiębiorstwa
  str.    40
   Przesłanki i funkcje wyceny przedsiębiorstwa
  str.    45
   Formalnoprawne uregulowania wyceny przedsiębiorstwa
  str.    52
   Procedura wyceny przedsiębiorstwa
  str.    64
   Uwzględnianie zmiany wartości kapitału w czasie w wycenie przedsiębiorstwa
  str.    70
  
   3. Metody wyceny przedsiębiorstw
  str.    79
  
   Systematyka metod wyceny przedsiębiorstw
  str.    79
   Metody majątkowe w procesie wyceny przedsiębiorstwa
  str.    87
   Dochodowa wycena przedsiębiorstwa - przedsiębiorstwo jako forma inwestycji
  str.    92
   Wartość reputacji w mieszanych metodach wyceny przedsiębiorstwa
  str.    108
   Syntetyczne ujęcie metod wyceny - rachunek pomiaru i oceny wartości przedsiębiorstwa
  str.    117
  
   4. Kształtowanie wartości przedsiębiorstwa
  str.    126
  
   Globalne uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw
  str.    126
   Ewolucja typów własności a kontrola właścicielska w  przedsiębiorstwie
  str.    133
   Kształtowanie wartości w procesie pomiaru i oceny efektywności przedsiębiorstwa
  str.    144
   Determinanty kreowania wartości przedsiębiorstwa
  str.    158
   Kreowanie wartości w ocenie efektywności restrukturyzacji przedsiębiorstwa
  str.    162
   Kreowanie wartości jako podstawa motywowania w  przedsiębiorstwie
  str.    167
  
   Zakończenie
  str.    175
  
   Literatura
  str.    181
   Wybrane akty prawne
  str.    193
   Indeks
  str.    195
RozwińZwiń