INNE EBOOKI AUTORA
Praca zbiorowa
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 224 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Forma |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
intro: | |
Marta Zelwan, mosty do przechodzenia nocą | |
Yukio Mishima: | |
Takashi Inoue, Yukio Mishima w roku | 2015 |
O dziecku chorym na śmierć. Z Beatą Kubiak Ho-Chi rozmawia Paweł Orzeł | |
Maciej Komorowski, Jedność przeciwieństw – samobójstwo jako potwierdzenie istnienia | |
Karolina Bajor, Piękno, które wyzwala żądzę krwi | |
Karol Samsel, Mishima i Conrad | |
Joanna Wolska-Lenarczyk, Narracja, która transmigruje – koncepcja transmigracji dusz w tetralogii Hōjō no umi | |
Michał Płaczek, Dwa spojrzenia na Yukio Mishimę | |
Paweł Orzeł, Dom Mishimy (i mój) | |
Beata Kubiak Ho-Chi, Gdy słowa przestają wystarczać. O filmie Yūkoku Yukio Mishimy | |
Yukio Mishima, Wyznanie maski | |
poezja: | |
Arvind Krishna Mehrotra, Kąśliwa puenta, Letnie wakacje, Spis incipitów | |
Monika Brągiel, Tryb zgodności, Droga wewnętrzna, Plan wycieczki, Jeszcze o przejściach | |
proza: | |
Michał Szablewski, Ziewam, kiedy nie patrzysz | |
poezja: | |
Zbigniew Machej, Bez głowy, Upadłemu na głowę (uwaga druga) | |
dziennik: | |
Henryk Bereza, Listy do poetów: do Zbigniewa Macheja | |
z Santa Luce: | |
Indi Orlando, Ariadna w Ogrodzie | |
krytyka literacka: | |
Justyna Kasperek, Na tropie obecności (Grzegorz Wróblewski, Kosmonauci) | |
Mateusz Hachlica, Przewodnik po życiu (Maria Bigoszewska, Jeden pokój) | |
Wiktoria Klera, Dwudzielność (Wojciech Brzoska, W każdym momencie, na przyjście i odejście) | |
Przemysław Kuliński, Stroszenie się i opadanie (Ewa Olejarz, pfu) | |
Marta Rebzda, Ufność (Adriana Szymańska, Złoty dzięcioł) | |
Zenon Fajfer, Co nowego w branży hotelarskiej (James Joyce, Hotel Finna) | |
Leszek Engelking, Dziecko, poeta, edytor (Martin Reiner, Lucynka, Macoszka i ja) | |
Maja Staśko, Takiego pięknego syna urodziłam (Łukasz Suskiewicz, Zależności) | |
Marta Madej, Chimera (Jerzy Limon, Młot na poetów) | |
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 8 (Kristina Sabaliauskaitė, Silva rerum; Leonidas Donskis, Władza, wyobraźnia i pamięć: szkice o polityce i literaturze; Kornelijus Platelis, Oda na pękniętą wazę i inne wiersze) | |
Andrzej Skrendo, Witkacy po południu (Stanisław Ignacy Witkiewicz, Nauki ścisłe a filozofia i inne pisma filozoficzne (1933-1939)) | |
Patrycja Chajęcka, „Żywe zjawiska” (Urszula Glensk, Historia słabych. Reportaż i życie w dwudziestoleciu (1918-1939)) | |
Konrad Liskowacki, Maklaka portret zamazany (Marta Maklakiewicz, Maklak. Oczami córki) | |
Oliwia Betcher, Nie taki obóz straszny, jak go pamiętają (Witold Wirpsza, Listy z oflagu) | |
komiks: | |
Marcin Bałczewski, Prosta historia prawdziwej miłości (Raymond Briggs, Ethel i Ernest. Prawdziwa historia) | |
Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 1 | |
Marcin Bałczewski, Pamiętnik polskiego hipisa (Paweł Płóciennik, Pinki) | |
nadesłano | |
muzyka: | |
Rafał Wawrzyńczyk, Pierzasta skała, powiedzmy. Relacja z Warszawskiej Jesieni, 18-26 września 2015 | |
Adam Mańkowski, Smutek wyartykułowany (Normal Echo, Accidental Forever) | |
stałe felietony: | |
„poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Anonim, Bocian Marianna | |
„esoesy” – ADL, Trzecie | |
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, A wokół mnie | |
wasze głosy, czyli Poemat o czasie przeżytym Piotra Tenczyka | |
„w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, Skalpel życia (Derrida, 2002) | |
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Tkanka | |
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Julian Przyboś i czterdziestu | |
miłośników | |
Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 3, 2015 – rozstrzygnięcie | |
Klaudyna Błaszczyk, Dróżniczka obchodowa | |
Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 4, 2016 – regulamin | |