INNE EBOOKI AUTORA
Praca zbiorowa
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 216 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Forma |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
intro: | |
Darek Foks, Ostatni bankiet u ministra kultury z hipsterami | |
Allen Ginsberg: | |
Krzysztof Zabłocki, Ginsberg, oksymoroniczny Che Guevara poezji | |
Ewelina Chodakowska, Dwa lwy i dwie wieczności | |
Michał Łukaszuk, Santo Libido | |
Ewa Cichoń, Milczenie po Skowycie (i Howl) | |
Andrzej Pietrasz, Polska w wierszach i zapiskach Allena Ginsberga | |
Ewa Opałka, Pensjonarski Skowyt albo niedole czytania (i pisania) | |
Wiktor Rusin, Poematy Agorafobii. Rzecz o eksperymentach Beat Generation z pejzażem po drugiej stronie Muru Berlińskiego w tle | |
Katarzyna Czeczot, Prochy. Szkic w obrocie | |
Tadeusz Koczanowicz, Parę słów o „byciu naprawdę” Allena Ginsberga | |
Damian Romaniak, Beat Generation w kinie | |
proza: | |
Ian Kemp, Regulamin, Chcemy się tylko podpalić | |
poezja: | |
Ewa Sonnenberg, Letter from orange forest. Praca w trybie online | |
Joanna Oparek, Berlin porn | |
proza: | |
Darek Foks, Naprawdę Duży i Niewiele Mniejszy (utwór historyczny) | |
poezja: | |
Tomaž Šalamun, Ballada dla Metki Krašovec | |
Daniël Vis, *** (zostali przyjaciółmi…), Zawartość wyprawki, *** (wziął damskie skórzane kozaki) | |
eKlery: | |
O Ciele (wiersza). Z Marcinem Sendeckim rozmawia Wiktoria Klera | |
dziennik: | |
Henryk Bereza, Zęby (26.02.2009 r.) | |
Grzegorz Strumyk, Linki do dzienników Henryka Berezy | |
Anna Frajlich, Dach Świata jeszcze raz. Dziennik podróży | |
z Santa Luce: | |
Indi Orlando, Budda w paszporcie | |
sztuki plastyczne i architektura: | |
Andrzej Fogtt, Rzeczywistość, Prawda, Sztuka | |
Miłka O. Malzahn, Wandy Australia w Amsterdamie | |
krytyka literacka: | |
Bartosz Suwiński, Prowincja wspomnienia (Piotr Szewc, Cienka szyba) | |
Beata Patrycja Klary, Na ciele słowa wyglądają wyraźniej mówi człowiek z brudnopisu (Mariusz Jagiełło, Człowiek z brudnopisu) | |
Mateusz Hachlica, Wachlarz niezmiennych przestrzeni (Paweł Sarna, Pokój na widoku) | |
Wiktoria Klera, „Przepaść, zaskoczenie” (Adam Wiedemann, Z ruchem) | |
Sławomir Hornik, Językowe zgliszcza (Krzysztof Siwczyk, Dokąd bądź) | |
Emilia Walczak, Dziewczynka z lisem (Magdalena Tulli, Szum) | |
Mieczysław Orski, Opowiada książki (Janusz Rudnicki, Życiorysta) | |
Maja Staśko, Kosmos, więc jestem (Miłka O. Malzahn, Kosmos w Ritzu) | |
Wojciech Meixner, Pani Egucka, Miłosierdzie Boże i Ludwig van Beethoven (Elżbieta Stankiewicz-Daleszyńska, Widma miejsca i czasu) | |
Konrad Liskowacki, Węgry w gorzkiej pigułce (Géza Ottlik, Szkoła na granicy) | |
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 5 – Sprawy (nie)prozaiczne 3 (Herkusa Kuničisa, Litwin w Wilnie; Zwrotnik Ukraina; Bogusław Chrabota, Koenigsberg. Historia rodzinna) | |
Jacek Bielawa, Wyznanie i samorozgrzeszenie (Marek Nowakowski, Dziennik podróży w przeszłość) | |
Patrycja Chajęcka, Proustowskie magdalenki (Zapomniane słowa) | |
Andrzej Skrendo, Artur Daniel (Jerzy Borowczyk, Michał Larek, Przywracanie, wracanie. Rozmowy szczecińskie z Arturem Danielem Liskowackim) | |
Paweł Orzeł, Przed wojną: Sztuka opowiadania z domieszką diabła (Jerzy Żuławski, Kuszenie szatana) | |
komiks: | |
Marcin Bałczewski, Świat kontrkultury Roberta Crumba (Robert Crumb, Kot Fritz; Robert Crumb, Pan Naturalny; Robert Crumb, Księga Genesis; Kanon graficzny 1. Od Gilgamesza do Tybetańskiej Księgi Umarłych) | |
Krzysztof Lichtblau, Komiks o życiu, komiks w życiu, życie komiksem (Yoshiro Tatsumi, Życie. Powieść graficzna) | |
muzyka: | |
Kamil Sipowicz, Grupa w Składzie (Grupa w Składzie, Trzecia Fala) | |
Monika Petryczko, Kwaśne dźwięki, kosmiczne zawijasy, ostre loopy i bezkompromisowe brzmienie (Arca, Xen) | |
Tadeusz Hnat, Cyja, wstyd i świniówka, czyli polska szkoła akordeonu (Andrzej Krzanowski, Katedra na akordeon; Zbigniew Bargielski, Works by Zbigniew Bargielski performed by Zbigniew Koźlik; Zbigniew Bargielski, Muzyka naszych czasów) | |
nadesłano | |
stałe felietony: | |
„omsknięcia” – Ks. Andrzej Luter, 6, 7, 8, 9, 10, 11 | |
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, A może by tak inaczej. O Skrajem Grzegorza Kielara | |
„w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, Recenzje widoku z okna na ulicę Wierzbięcice w Poznaniu | |
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Rozszczepienie | |
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Fragmenty o Różewiczu (2) | |
Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 3, 2015 – regulamin | |