INNE EBOOKI AUTORA
Praca zbiorowa
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 224 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Forma |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
intro: | |
Marian Lech Bednarek, podkreślenia | |
Andrzej Bursa: | |
Piotr Michałowski, Bursa niewyklęty po latach | |
Andrzej Szpindler, Człowiekam lubił i niepodobnie wreszcie | |
On pracował w locie. Z Ludwiką Szemioth-Bursą rozmawia Marta Zabłocka | |
Piotr Woszczak, Głupie i dobre. Dzieci w twórczości Andrzeja Bursy | |
Agata Balsamo, Jego cyrk i jego małpy, czyli o nieobecności bękarta dziwki z Neapolu | |
Jarosław Klejnberg, Biała Lampka albo mam w dupie chrzczoną trawę | |
Izabela Pajdała-Kusińska, Cztery ściany poety | |
Miłka O. Malzahn, Andrzej Bursa nie żyje. Zamknięty rozdział | |
Karol Samsel, Śmierć nad śmierciami, czyli raz jeszcze „dla Luizy” | |
proza: | |
Jerzy Franczak, Święto odległości (fragment) | |
Andrzej Ballo, Opowiadania | |
poezja: | |
Szymon Szwarc, Słoneczko | |
Rafał Gawin, Zawód: kierowca, Był kot i bełkot | |
eKlery: | |
O strychu. Z Marcinem Świetlickim rozmawia Wiktoria Klera | |
Yeats mówi: | |
William Butler Yeats, Czym jest „poezja popularna”? | |
proza: | |
Grzegorz Strumyk, Kosmitka | |
poezja: | |
Marianna Kijanowska, 9 wierszy | |
Wojciech Brzoska, nina landau, maktub, *** (…mumia tańczy) | |
epistoły: | |
Henryk Bereza, Listy do poetów: do Wojciecha Brzoski | |
dziennik: | |
Henryk Bereza, Zapiski 54. 03.09.2009 r. – 17.11.2010 r. (fragmenty) | |
wspomnienie o Anatolu Ulmanie: | |
Lech M. Jakób, Słowo o Anatolu Ulmanie | |
Anatol Ulman, Zagłada Borgiów w 2012 (fragment) | |
Gabriel Leonard Kamiński, Epitafium dla Anatola Ulmana (1931-2013) | |
film: | |
Damian Romaniak, Andrzeja Żuławskiego przekraczanie granic | |
teatr: | |
Grzegorz Bazylak, Recyklistan | |
z Ciężkowic: | |
Waldemar Bawołek, Święty Ignacy z Loyoli, zmiłuj się nade mną | |
z Londynu: | |
Noil Branc, Tysiąc książek | |
sztuki plastyczne i architektura: | |
Andrzej Fogtt, Refleksje w Borach Tucholskich | |
Tomasz Bohajedyn, Lubieżny Pingwin z Branic. Marian Henel, zapomniany prekursor polskiego performance | |
krytyka literacka: | |
Grzegorz Strumyk, Niech sobie trwa (Henryk Bereza, Zgrzyty) | |
Wiktoria Klera, Więcej (Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Kochanka Norwida) | |
Mateusz Hachlica, Gra w słyszącego człowieka (Darek Foks, Rozmowy z głuchym psem) | |
Justyna Kasperek, Echo/Lokalizacje (Tomasz Pietrzak, Umlauty) | |
Józef Krzyżanowski, Sześć wykładów o rozgryzaniu wiersza (Andrzej Sosnowski, Stare śpiewki. Sześć godzin lekcyjnych o poezji) | |
Joanna Bierejszyk, Głosy nędzy i serce podróżnika (Elias Canetti, Głosy Marrakeszu) | |
Krzysztof Maciejewski, Absurd w cieniu bomb (Leore Dayan, Ludzie wolą tonąć w morzu) | |
Monika Glosowitz, Ambiwalentna magia tożsamości (Yasmina Reza, Hammerklavier. Zmasakrowane arcydzieło) | |
Mieczysław Orski, Zawodny chatroom Kuratora (Zbigniew Kruszyński, Kurator) | |
Emilia Walczak, Niebezpieczne związki (Natalka Śniadanko, Lubczyk na poddaszu) | |
Maja Staśko, Ciekawy przypadek Agnieszki Masłowieckiej (Agnieszka Masłowiecka, Splątanie) | |
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 4 – Sprawy (nie)prozaiczne 2 (Andrzej Stasiuk, Wschód, Aleksander Kondratiew, Na brzegu Jarynia, Aleksandr Łukaszuk, Ślad motyla. Oswald w Mińsku) | |
Bartosz Marzec, Autobiografia w listach (Marek Hłasko, Listy) | |
Alan Sasinowski, Macherzy we mgle (Robert Krasowski, Czas gniewu. Rozkwit i upadek imperium SLD) | |
Paweł Orzeł, Przed wojną: Tybetański taniec z niektórymi tajemnymi mistrzami (Franz Hartman, Niektóre tajemne wiadomości z koła tybetańskich mistrzów) | |
komiks: | |
Marcin Bałczewski, Zagłada małego miasta (Bart Nijstad, Komarów) | |
nadesłano | |
muzyka: | |
Tadeusz Hnat, Nożyce i instrument (Bohdan Mazurek, Sentinel Hypothesis, Eugeniusz Rudnik, Studio Eksperymentalne Polskiego Radia) | |
Muzyka jest całością. Z Tomaszem Licakiem rozmawia Beata Zuzanna Borawska | |
Rafał Wawrzyńczyk, Dni dłuższe i dni krótsze. Zapiski z Warszawskiej Jesieni | |
stałe felietony: | |
„szpargalia odzyskana” – Paweł Dunin-Wąsowicz, Kolekcjonerzy i modelarze | |
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Świat nie może | |
dojść do ładu, czyli od magii i natury w stronę rzeczy pospolitych | |
„omsknięcia” – Ks. Andrzej Luter, 3, 4, 5 | |
„w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, Notatki z teczki „Historie różowych słów” | |
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Spłonąć od spojrzeń – symbole zebrane | |
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Fragmenty o Różewiczu (1) | |
Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 3, 2015 – regulamin | |
Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 2, 2014 – rozstrzygnięcie | |