Dwa aspekty komunikacji

Dwa aspekty komunikacji

Założenia komunikologii historycznej

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii pokazano, pod jakimi warunkami można badać przeszłe zjawiska komunikacyjne. Rozważania zawarte w książce sytuują się na granicy metodologii humanistyki i filozofii komunikacji, tak więc przedmiotem analiz jest zarówno sama komunikacja, jak i sposób jej badania. Pisząc o dwóch aspektach „tej samej” komunikacji, czyli o mediach oraz o naszych zbiorowych wyobrażeniach o komunikacji, autor wskazuje, jak możliwe jest pisanie historii sposobów myślenia o komunikacji. Efektem analiz jest katalog założeń, czyli filozoficznych warunków uprawiania komunikologii historycznej. Książka może być interesująca nie tylko dla filozofa, ale zwłaszcza dla wszystkich teoretyków komunikacji i kultury oraz dla historyków, którzy uznają, że również filozof może mieć coś interesującego do powiedzenia o sposobach badania przeszłych zjawisk społecznych. Chociaż jest to praca traktująca o historii komunikacji, to nie jest to historia mediów. Nie są zatem omawiane sposoby badania kolejnych technologii komunikacyjnych: od sygnałów dymnych, przez radio, telewizję do Internetu. Przedmiotem zainteresowania jest coś innego. Mianowicie to, w jaki sposób możemy analizować nasze sposoby „komunikowania o komunikacji” i co jest powodem zmian tych sposobów myślenia.


Rok wydania2015
Liczba stron284
KategoriaFilozofia współczesna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2924-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Publikacja zawiera rozważania z zakresu metodologii humanistyki i filozofii komunikacji. Autor pokazuje, pod jakimi warunkami można badać przeszłe zjawiska komunikacyjne. W ramach swoich analiz wyróżnia dwa aspekty „tej samej” komunikacji, czyli media oraz zbiorowe wyobrażenia o komunikacji, a tym samym określa, jak możliwe jest pisanie historii sposobów myślenia o komunikacji. Efektem tych zabiegów jest katalog założeń, tj. filozoficznych warunków uprawiania komunikologii historycznej. Książka polecana zwłaszcza filozofom, teoretykom komunikacji i kultury oraz historykom.
RozwińZwiń