Międzynarodowy biznes turystyczny

-24%

Międzynarodowy biznes turystyczny

1 opinia

Wydawca:

PWE

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

31,92  42,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 42,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 26,88 zł  


31,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Proces globalizacji sektora usług wywarł znaczący wpływ na światową gospodarkę turystyczną podlegającą nieustannym przemianom. Autorka próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie dotyczące stopnia globalizacji sektora turystycznego. Umożliwi ona ocenę decyzji podejmowanych we współczesnej turystyce.


Książka składa się z dwóch części: w części pierwszej (Istota międzynarodowych stosunków ekonomicznych w turystyce doby globalizacji) są przedstawione: struktura podmiotowa sektora turystycznego, rodzaje międzynarodowych powiązań gospodarczych w turystyce, a także ich mikro- i makroekonomiczne efekty, rozwój współpracy międzynarodowej w turystyce i priorytety wybranych, regionalnych polityk turystycznych. W drugiej części (Międzynarodowe stosunki ekonomiczne w turystyce a globalizacja sektora turystycznego) Autorka ukazała uwarunkowania ewolucyjnej globalizacji sektorów oraz wybrane aspekty międzynarodowych stosunków w turystyce, które przesądzają o wspomnianej ewolucji. Szczególna uwaga jest poświęcona problematyce innowacyjności w turystyce i jej znaczeniu dla przemian w światowej gospodarce turystycznej.


Książka będzie cenną pomocą dla wykładowców oraz studentów uczelni i kierunków związanych z turystyką i hotelarstwem.


Rok wydania2016
Liczba stron178
KategoriaGospodarka światowa
WydawcaPWE
ISBN-13978-83-208-2236-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  
  
  CZĘŚĆ I. Istota międzynarodowych stosunków ekonomicznych w turystyce doby globalizacji
  
  
  
  1. Podmioty światowej gospodarki turystycznej w wybranych podsektorach
  1.1. Podmioty światowego podsektora usług noclegowych
  1.2. Podmioty światowego podsektora transportu lotniczego
  1.3. Podmioty światowego podsektora organizacji imprez turystycznych
  Studium przypadku: First Choice — wczoraj i dziś
  
  
  
  2. Rodzaje międzynarodowych stosunków gospodarczych w turystyce
  2.1. Powiązania handlowe
  2.2. Powiązania produkcyjno-technologiczne
  2.3. Powiązania finansowo-kredytowe i kapitałowe
  2.4. Współpraca międzynarodowa w sferze turystyki
  2.4.1. Motywy międzynarodowej polityki turystycznej
  2.4.2. Organizacje i stowarzyszenia prowadzące międzynarodową politykę turystyczną
  2.4.3. Umowy międzynarodowe
  
  
  
  3. Regionalne polityki turystyczne — wybrane przykłady
  3.1. Polityka turystyczna Afryki Studium przypadku: Polityka rządów dotycząca turystyki w Afryce i roli stowarzyszeń branżowych w RPA
  3.2. Priorytety polityki turystycznej Ameryki Łacińskiej
  3.3. Główne problemy turystyczne Azji
  3.4. Polityka turystyczna Unii Europejskiej
  3.4.1. Podstawy prawne
  3.4.2. Organy Unii Europejskiej zajmujące się turystyką
  3.4.3. Rozwój polityki turystycznej Unii Europejskiej
  3.4.4. Finansowanie przedsięwzięć turystycznych w Unii Europejskiej.
  Wsparcie przedsięwzięć turystycznych z funduszy strukturalnych w latach 2007−2013 w Polsce
  
  
  
  4. Mikro- i makroekonomiczne efekty międzynarodowych stosunków gospodarczych w wybranych podsektorach światowej gospodarki turystycznej
  4.1. Podsektor usług noclegowych
  4.2. Podsektor usług gastronomicznych
  4.3. Podsektor organizacji imprez turystycznych
  4.4. Podsektor transportu lotniczego
  
  
  
  CZĘŚĆ II. Międzynarodowe stosunki ekonomiczne w turystyce a globalizacja sektora turystycznego
  
  
  
  5. Istota globalnych sektorów i światowej konkurencji. Uwarunkowania ewolucji sektorów w kierunku globalnym
  5.1. Atrybuty sektorów globalnych
  5.2. Bariery rozwoju sektorów
  5.3. Czynniki wywołujące globalizację sektora
  
  
  
  6. Korzyści skali w gospodarce turystycznej
  6.1. Podsektor hoteli i restauracji
  Studium przypadku: Globalny zasięg działalności grupy hotelowej Accor
  Studium przypadku: Hyatt — firma innowacyjna
  6.2. Podsektory dystrybucji turystycznej i transportu lotniczego
  
  
  
  7. Zmiana i racjonalizacja kanałów dystrybucji produktu turystycznego
  7.1. Trendy w zakresie dystrybucji produktu turystycznego
  7.2. Specyfika regionalnych systemów dystrybucji turystycznej
  Studium przypadku: Działalność biura podróży Mark Warner
  Studium przypadku: Obniżanie kosztów dystrybucji na przykładzie easyJet
  
  
  
  8. Zmiana kosztów czynników produkcji w turystyce
  8.1. Podsektor usług noclegowych
  8.2. Podsektor transportu lotniczego
  
  
  
  9. Łagodzenie ograniczeń państwowych w gospodarce turystycznej i różnic społeczno-ekonomicznych
  9.1. Liberalizacja w zakresie formalności granicznych
  9.2. Działalność OECD i UNWTO — znaczący element integracji ekonomicznej, w tym turystycznej
  
  
  
  10. Innowacyjność w światowej gospodarce turystycznej stymulatorem globalizacji sektora
  10.1. Istota i znaczenie innowacji w turystyce
  Studium przypadku: Turystyka przygodowa w Szkocji i Nowej Zelandii
  Studium przypadku: Innowacyjność w hotelach na Balearach
  10.2. Technologie informacyjne a konkurencja w światowej gospodarce
  turystycznej
  
  
  
  Zakończenie
  
  
  
  Bibliografia
RozwińZwiń