X

  Wstęp
  
  
  
  CZĘŚĆ I. Istota międzynarodowych stosunków ekonomicznych w turystyce doby globalizacji
  
  
  
  1. Podmioty światowej gospodarki turystycznej w wybranych podsektorach
  1.1. Podmioty światowego podsektora usług noclegowych
  1.2. Podmioty światowego podsektora transportu lotniczego
  1.3. Podmioty światowego podsektora organizacji imprez turystycznych
  Studium przypadku: First Choice — wczoraj i dziś
  
  
  
  2. Rodzaje międzynarodowych stosunków gospodarczych w turystyce
  2.1. Powiązania handlowe
  2.2. Powiązania produkcyjno-technologiczne
  2.3. Powiązania finansowo-kredytowe i kapitałowe
  2.4. Współpraca międzynarodowa w sferze turystyki
  2.4.1. Motywy międzynarodowej polityki turystycznej
  2.4.2. Organizacje i stowarzyszenia prowadzące międzynarodową politykę turystyczną
  2.4.3. Umowy międzynarodowe
  
  
  
  3. Regionalne polityki turystyczne — wybrane przykłady
  3.1. Polityka turystyczna Afryki Studium przypadku: Polityka rządów dotycząca turystyki w Afryce i roli stowarzyszeń branżowych w RPA
  3.2. Priorytety polityki turystycznej Ameryki Łacińskiej
  3.3. Główne problemy turystyczne Azji
  3.4. Polityka turystyczna Unii Europejskiej
  3.4.1. Podstawy prawne
  3.4.2. Organy Unii Europejskiej zajmujące się turystyką
  3.4.3. Rozwój polityki turystycznej Unii Europejskiej
  3.4.4. Finansowanie przedsięwzięć turystycznych w Unii Europejskiej.
  Wsparcie przedsięwzięć turystycznych z funduszy strukturalnych w latach 2007−2013 w Polsce
  
  
  
  4. Mikro- i makroekonomiczne efekty międzynarodowych stosunków gospodarczych w wybranych podsektorach światowej gospodarki turystycznej
  4.1. Podsektor usług noclegowych
  4.2. Podsektor usług gastronomicznych
  4.3. Podsektor organizacji imprez turystycznych
  4.4. Podsektor transportu lotniczego
  
  
  
  CZĘŚĆ II. Międzynarodowe stosunki ekonomiczne w turystyce a globalizacja sektora turystycznego
  
  
  
  5. Istota globalnych sektorów i światowej konkurencji. Uwarunkowania ewolucji sektorów w kierunku globalnym
  5.1. Atrybuty sektorów globalnych
  5.2. Bariery rozwoju sektorów
  5.3. Czynniki wywołujące globalizację sektora
  
  
  
  6. Korzyści skali w gospodarce turystycznej
  6.1. Podsektor hoteli i restauracji
  Studium przypadku: Globalny zasięg działalności grupy hotelowej Accor
  Studium przypadku: Hyatt — firma innowacyjna
  6.2. Podsektory dystrybucji turystycznej i transportu lotniczego
  
  
  
  7. Zmiana i racjonalizacja kanałów dystrybucji produktu turystycznego
  7.1. Trendy w zakresie dystrybucji produktu turystycznego
  7.2. Specyfika regionalnych systemów dystrybucji turystycznej
  Studium przypadku: Działalność biura podróży Mark Warner
  Studium przypadku: Obniżanie kosztów dystrybucji na przykładzie easyJet
  
  
  
  8. Zmiana kosztów czynników produkcji w turystyce
  8.1. Podsektor usług noclegowych
  8.2. Podsektor transportu lotniczego
  
  
  
  9. Łagodzenie ograniczeń państwowych w gospodarce turystycznej i różnic społeczno-ekonomicznych
  9.1. Liberalizacja w zakresie formalności granicznych
  9.2. Działalność OECD i UNWTO — znaczący element integracji ekonomicznej, w tym turystycznej
  
  
  
  10. Innowacyjność w światowej gospodarce turystycznej stymulatorem globalizacji sektora
  10.1. Istota i znaczenie innowacji w turystyce
  Studium przypadku: Turystyka przygodowa w Szkocji i Nowej Zelandii
  Studium przypadku: Innowacyjność w hotelach na Balearach
  10.2. Technologie informacyjne a konkurencja w światowej gospodarce
  turystycznej
  
  
  
  Zakończenie
  
  
  
  Bibliografia
Międzynarodowy biznes turystyczny
- 30%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

178

Kategoria

Gospodarka światowa

Wydawca

PWE

ISBN-13

978-83-208-2236-6

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 6,99 MB

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

PWE , 2016
0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

42,00

29,40

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Proces globalizacji sektora usług wywarł znaczący wpływ na światową gospodarkę turystyczną podlegającą nieustannym przemianom. Autorka próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie dotyczące stopnia globalizacji sektora turystycznego. Umożliwi ona ocenę decyzji podejmowanych we współczesnej turystyce.


Książka składa się z dwóch części: w części pierwszej (Istota międzynarodowych stosunków ekonomicznych w turystyce doby globalizacji) są przedstawione: struktura podmiotowa sektora turystycznego, rodzaje międzynarodowych powiązań gospodarczych w turystyce, a także ich mikro- i makroekonomiczne efekty, rozwój współpracy międzynarodowej w turystyce i priorytety wybranych, regionalnych polityk turystycznych. W drugiej części (Międzynarodowe stosunki ekonomiczne w turystyce a globalizacja sektora turystycznego) Autorka ukazała uwarunkowania ewolucyjnej globalizacji sektorów oraz wybrane aspekty międzynarodowych stosunków w turystyce, które przesądzają o wspomnianej ewolucji. Szczególna uwaga jest poświęcona problematyce innowacyjności w turystyce i jej znaczeniu dla przemian w światowej gospodarce turystycznej.


Książka będzie cenną pomocą dla wykładowców oraz studentów uczelni i kierunków związanych z turystyką i hotelarstwem.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki autora Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!