INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Tezę książki stanowi twierdzenie, iż istnieje system języka ruchomych obrazów, różniący się zasadniczo od systemu języka naturalnego. Ewolucja i kolejne przemiany języka filmu (języka kinematograficznego, języka ruchomych obrazów) dokonują się w procesie długiego trwania: od XIX-wiecznych początków kinematografii (z rozległą w czasie fazą prekinematograficzną włącznie), poprzez kolejne stadia jej rozwoju (kino wczesnonieme, późnonieme, przełom dźwiękowy itd.) wraz z przemianami kultury filmowej i audiowizualnej, aż po wiek XXI, w którym pojawia się nowa jakość semiotyczna w postaci tzw. języka nowych mediów, będącego jednak nie odrębnym systemem, lecz najnowszym stadium ewolucji języka ruchomych obrazów. Poszczególne rozważania i rozdziały książki „Semiotyka ruchomych obrazów” zawierają serię studiów nad rekonstrukcją złożonego charakteru tego systemu językowego dokonywaną poprzez analizę poszczególnych aspektów jego funkcjonowania w procesach komunikacyjnych dzisiejszej kultury.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 290 |
Kategoria | Filmoznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2705-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa | 9 |
Wprowadzenie | 13 |
Rozdział I. Przekaz filmowy a język filmu | 21 |
Rozdział II. Język filmu wobec rzeczywistości | 31 |
Rozdział III. Język i komunikat | 38 |
Rozdział IV. Autor i komunikat filmowy | 45 |
Rozdział V. Ruchome obrazy jako gra skojarzeń | 53 |
Rozdział VI. Świadomość i nieświadomość | 59 |
Rozdział VII. Ekran i kadr | 66 |
Rozdział VIII. Ruch | 73 |
Rozdział IX. Ciągłość | 84 |
Rozdział X. Najmniejsza cząstka | 91 |
Rozdział XI. Czasoprzestrzeń | 101 |
Rozdział XII. Obraz | 111 |
Rozdział XIII. Dźwięk | 118 |
Rozdział XIV. Audiowizualność | 127 |
Rozdział XV. Reprodukcja i kreacja znaków audiowizualnych | 136 |
Rozdział XVI. Proksemika ruchomych obrazów | 145 |
Rozdział XVII. Montaż | 153 |
Rozdział XVIII. Dokument i fikcja w języku ruchomych obrazów | 168 |
Rozdział XIX. Pożytki z metalingwistyki | 200 |
Rozdział XX. Czy istnieje język nowych mediów? | 216 |
Rozdział XXI. Język ruchomych obrazów jako system modelujący | 231 |
Rozdział XXII. Język filmu a styl | 238 |
Rozdział XXIII. Język artystyczny filmu | 249 |
Rozdział XXIV. Filmoznawstwo w dobie ekspansji nowych mediów | 256 |
Posłowie | 264 |
Bibliografia (wybór) | 271 |
Semiotics of Motion Pictures. Summary | 287 |