Semiotyka ruchomych obrazów

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tezę książki stanowi twierdzenie, iż istnieje system języka ruchomych obrazów, różniący się zasadniczo od systemu języka naturalnego. Ewolucja i kolejne przemiany języka filmu (języka kinematograficznego, języka ruchomych obrazów) dokonują się w procesie długiego trwania: od XIX-wiecznych początków kinematografii (z rozległą w czasie fazą prekinematograficzną włącznie), poprzez kolejne stadia jej rozwoju (kino wczesnonieme, późnonieme, przełom dźwiękowy itd.) wraz z przemianami kultury filmowej i audiowizualnej, aż po wiek XXI, w którym pojawia się nowa jakość semiotyczna w postaci tzw. języka nowych mediów, będącego jednak nie odrębnym systemem, lecz najnowszym stadium ewolucji języka ruchomych obrazów. Poszczególne rozważania i rozdziały książki „Semiotyka ruchomych obrazów” zawierają serię studiów nad rekonstrukcją złożonego charakteru tego systemu językowego dokonywaną poprzez analizę poszczególnych aspektów jego funkcjonowania w procesach komunikacyjnych dzisiejszej kultury.


Rok wydania2014
Liczba stron290
KategoriaFilmoznawstwo
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2705-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa     9
  Wprowadzenie     13
  
  Rozdział I. Przekaz filmowy a język filmu     21
  
  Rozdział II. Język filmu wobec rzeczywistości     31
  
  Rozdział III. Język i komunikat     38
  
  Rozdział IV. Autor i komunikat filmowy     45
  
  Rozdział V. Ruchome obrazy jako gra skojarzeń     53
  
  Rozdział VI. Świadomość i nieświadomość     59
  
  Rozdział VII. Ekran i kadr     66
  
  Rozdział VIII. Ruch     73
  
  Rozdział IX. Ciągłość     84
  
  Rozdział X. Najmniejsza cząstka     91
  
  Rozdział XI. Czasoprzestrzeń     101
  
  Rozdział XII. Obraz     111
  
  Rozdział XIII. Dźwięk     118
  
  Rozdział XIV. Audiowizualność     127
  
  Rozdział XV. Reprodukcja i kreacja znaków audiowizualnych     136
  
  Rozdział XVI. Proksemika ruchomych obrazów     145
  
  Rozdział XVII. Montaż     153
  
  Rozdział XVIII. Dokument i fikcja w języku ruchomych obrazów     168
  
  Rozdział XIX. Pożytki z metalingwistyki     200
  
  Rozdział XX. Czy istnieje język nowych mediów?     216
  
  Rozdział XXI. Język ruchomych obrazów jako system modelujący     231
  
  Rozdział XXII. Język filmu a styl     238
  
  Rozdział XXIII. Język artystyczny filmu     249
  
  Rozdział XXIV. Filmoznawstwo w dobie ekspansji nowych mediów     256
  
  Posłowie     264
  Bibliografia (wybór)     271
  Semiotics of Motion Pictures. Summary     287
RozwińZwiń