POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Semiotyka w marketingu pozwala lepiej rozumieć i budować strategię marki, komunikat reklamowy czy opakowanie w oparciu o kulturowe symbole, kody i narracje. Współczesne marki coraz częściej odwołują się do kultury popularnej, a to właśnie semiotyka wskazuje na takie systemy znaków i konteksty, które warto użyć w budowaniu atrakcyjnej kulturowo marki i jej przekazu.
Publikacja ta jest wynikiem doświadczenia autorów w badaniach rynku z zastosowaniem perspektywy semiotycznej. Krzysztof Polak i Marzena Żurawicka zrealizowali ponad 300 semiotycznych projektów badawczych dla firm, marek, instytucji w Polsce i na świecie. Przeprowadzili wiele wykładów, szkoleń i prelekcji związanych z analizą semiotyczną.
To praktyczny podręcznik wprowadzający w świat semiotyki jako perspektywy poznawczej i analitycznej ze szczególnym uwzględnieniem semiotyki kultury i jej zastosowania w marketingu i komunikacji. Adresowany jest zarówno dla studentów kierunków reklamy, marketingu, projektowania graficznego i szeroko rozumianych badań rynku i kultury, jak i osób już zawodowo pracujących w tych obszarach.
Książka jest kompletnym programem pokazującym krok po kroku metody pracy nad konkretnymi zagadnieniami. Jest skupiona na tzw. Applied semiotics. Ma pomóc w zorganizowaniu i przeprowadzeniu „reaserchu” wszędzie tam, gdzie ważny jest znak, symbol, znaczenie, narracja i kontekst kulturowy oraz pokazać, jak można wyciągać wnioski z takich analiz i tworzyć rekomendacje w procesach dizajnu, tworzenia komunikacji i strategii kulturowych marek.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 300 |
Kategoria | Marketing, reklama |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-23399-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Po co ten podręcznik? | 7 |
Dlaczego semiotyka? | 7 |
Pytać konsumenta czy badać strych w jego domu? | 7 |
Jak zbudowaliśmy ten podręcznik? | 10 |
1. Początki semiotyki w marketingu | 13 |
1.1. Semiologia czy semiotyka? | 14 |
1.2. Semiotyka i marketing | 15 |
1.3. Rozwój francuskiej semiotyki marketingowej | 16 |
1.4. Studia kulturowe i semiotyka brytyjska | 17 |
1.5. Semiotyka marketingowa dzisiaj | 19 |
2. Podstawowe koncepty semiotyczne i ich zastosowanie | 21 |
2.1. Znak | 23 |
2.2. Denotacja i konotacja | 28 |
2.3. Figury retoryczne | 35 |
2.4. Syntagma i paradygmat | 46 |
2.5. Langue i Parole | 52 |
2.6. Model komunikacyjny i funkcje języka | 58 |
2.7. Kody | 64 |
2.8. Rezydualne, dominujące, emergentne | 70 |
2.9. Opozycje znaczeniowe | 75 |
2.10. Kwadrat semiotyczny | 80 |
2.11. Modele narracyjne | 86 |
2.12. Mit i mitologie | 96 |
2.13. Archetypy | 104 |
3. Źródła w analizie semiotycznej | 111 |
3.1. Co to jest tekst kultury? | 112 |
3.2. Rodzaje źródeł a cel analizy | 114 |
3.3. Pozyskiwanie materiałów | 121 |
4. Wybrane techniki analityczne | 127 |
4.1. Analiza signifiant i signifié | 128 |
4.2. Analiza kodów i ich mapowanie | 147 |
4.3. Analiza RDE | 170 |
4.4. Analiza opozycyjna | 195 |
4.5. Analiza struktury znaczeniowej | 220 |
4.6. Analiza narracyjna | 240 |
4.7. Analiza insajtów kulturowych i trendów | 258 |
5. Przykłady zastosowania analiz semiotycznych | 293 |
5.1. Strategie marek i produktów | 294 |
5.2. Komunikacja reklamowa | 300 |
5.3. Dizajn i opakowania | 310 |
6. Rekomendowany model analityczno-strategiczny | 321 |
6.1. Diagnoza marki i kategorii w kontekście kultury | 322 |
6.2. Eksploracja kulturowa i cross-category | 325 |
6.3. Rekomendacja komunikacyjna i strategiczna | 328 |
6.4. Ewaluacja semiotyczna | 331 |
Bibliografia | 333 |
O Autorach | 339 |