Sektor kreatywny jako katalizator przemian strukturalnych w regionie

-17%

Sektor kreatywny jako katalizator przemian strukturalnych w regionie

1 opinia

Redakcja:

Andrzej Klasik

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,24  28,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 28,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 23,24 zł  


23,24

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Sektor kreatywny przyczynia się w regionie do przemiany stylu życia mieszkańców, grup społeczno-zawodowych i społeczności lokalnych. Wpływa na ocenę przez mieszkańców poziomu atrakcyjności oferty spędzania wolnego czasu i osiągania satysfakcjonującej jakości życia. Przyczynia się do edukacji kulturalnej, wzmacniania kapitału społecznego i budowania relacji społecznych. Planowanie i realizacja pakietów innowacyjnych projektów w sektorze kreatywnym znajduje z jednej strony swoje uzasadnienie w studiach foresightowych sektora kreatywnego, z drugiej prowadzi do sformułowania regionalnej strategii dla sektora kreatywnego, będącej efektem przekłucia zewnętrznych wyzwań nisz rynkowych tego sektora w nowe możliwości wzrostu gospodarczego i przemian strukturalnych w regionach.


Rok wydania2014
Liczba stron242
KategoriaZarządzanie projektami
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-187-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    7
  
  CZĘŚĆ I. SEKTOR KREATYWNY – RÓŻNORODNOŚĆ UJĘĆ W KONTEKŚCIE ROZWOJU REGIONU    13
  
  Krzysztof Malik, Łukasz Dymek, Inteligentne specjalizacje jako efekt transferu wiedzy w regionie    15
  Michał Męczyński, Związki osobistych ścieżek życia wybranych przedstawicieli klasy kreatywnej z rozwojem społeczno-gospodarczym poznańskiego regionu metropolitalnego    26
  Małgorzata Podogrodzka, Przestrzenne zróżnicowanie rozwoju gospodarczego Polski a klasa kreatywna    43
  Edyta Szafranek, Gospodarka kreatywna miast i regionów w badaniach statystycznych    55
  
  CZĘŚĆ II. KREATYWNOŚĆ I INNOWACJE JAKO CZYNNIKI NAPĘDOWE POLSKICH REGIONÓW    67
  
  Karina Bedrunka, Wspieranie potencjału innowacyjnego w regionie w kontekście osiągania celów rozwojowych w nowym okresie programowania 2014-2020 na przykładzie województwa opolskiego    69
  Wojciech Drożdż, Sektor kreatywny jako czynnik rozwoju województwa zachodniopomorskiego i jego regionalnych specjalizacji    84
  Artur Ochojski, Współpraca, kreatywność i innowacyjność w miastach    102
  Adam Drobniak, Dynamika rozwoju sektora kreatywnego i jej wpływ na rozwój gospodarczy regionów i subregionów w Polsce Południowej    121
  Alicja Zakrzewska-Półtorak, Przemiany strukturalne w polskich regionach w warunkach globalizującej się gospodarki    144
  
  CZĘŚĆ III. POLSKIE MIASTA W PROCESIE PRZEMIAN POD WPŁYWEM SEKTORA KREATYWNEGO. STUDIA PRZYPADKÓW     155
  
  Zbigniew Przygodzki, Zróżnicowanie sektora kreatywnego w kontekście zdolności tworzenia miast kreatywnych w Polsce    157
  Ewa Korcelli-Olejniczak, Stanisław J. Kozłowski, Sektor kreatywny w gospodarce ośrodków lokalnych jako czynnik kształtowania się regionu metropolitalnego Warszawy    175
  Jarosław Działek, Monika Murzyn-Kupisz, Rola instytucji kultury w budowaniu i wzmacnianiu kapitału społecznego jako czynnika rozwoju społeczno-gospodarczego    191
  Beata Namyślak, Ocena potencjału kulturalnego największych miast Polski w kategoriach: zasoby – aktywność – efekty rozwoju. Analiza taksonomiczna    218
  Edyta Płaskonka, Ekonomia doznań a inwestycje w województwie kujawsko-pomorskim wykorzystujące przemysły kultury i przemysły kreatywne, na przykładzie Baja Pomorskiego w Toruniu, Wyspy Młyńskiej w Bydgoszczy i Szlaku Chopinowskiego    234
RozwińZwiń