INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, pdf, ibuk
Celem podstawowym książki jest prezentacja ewolucji modelu funkcjonowania unijnego sektora kolejowego od 1991 r. oraz ukazanie głównych cech i zasad tego modelu według stanu na koniec roku 2016.
Książka jest skierowana do bardzo szerokiego spektrum odbiorców. Mogą nimi być pracownicy sektora kolejowego – zarządcy infrastruktury kolejowej, przewoźnicy kolejowi, spedytorzy, a w szczególności kadra menedżerska tych przedsiębiorstw. Odrębną grupę stanowią pracownicy instytucji rządowych i samorządowych, kreujący i realizujący politykę transportową, a także pracownicy naukowi zajmujący się zagadnieniami polityki społeczno-gospodarczej, w tym transportowej. Trzecią, nie mniej ważną grupą czytelników są studenci wyższych uczelni, zwłaszcza kierunków transportowych i logistycznych.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 266 |
Kategoria | Unia Europejska |
Wydawca | edu-Libri |
ISBN-13 | 978-83-65648-26-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
Rozdział 1. Wprowadzenie – podstawy programowe wspólnej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym | |
1.1. Rys historyczny podstaw i budowy wspólnej polityki transportowej | |
1.2. Biała Księga 2001 „Europejska polityka transportowa do 2010 r.: czas na decyzje” | |
1.3. Biała Księga 2011 „Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu” | |
1.4. Główne przesłanki polityki transportowej w sektorze kolejowym od 1990 r. | |
Rozdział 2. Ewolucja modelu funkcjonowania sektora kolejowego w latach 1991–2016 w świetle regulacji Unii Europejskiej | |
2.1. Nowy ład rynkowy w sektorze kolejowym po 1991 r. | |
2.2. Ogólne reguły konkurencji w przewozach kolejowych | |
2.3. Konkurencja regulowana w przewozach pasażerskich | |
2.4. Dozwolona pomoc publiczna w sektorze kolejowym | |
2.5. Rejestr infrastruktury i pojazdów kolejowych | |
2.6. Utrzymanie pojazdów kolejowych | |
2.7. Nadzór sektorowy – krajowe władze regulacyjne i Europejska Agencja Kolejowa | |
Rozdział 3. Polityka bezpieczeństwa i interoperacyjności systemu kolejowego | |
3.1. Bezpieczeństwo systemu kolejowego | |
3.2. Interoperacyjność systemu kolejowego | |
Rozdział 4. Polityka rozwoju konwencjonalnej infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej | |
4.1. Sieć i korytarze TEN-T | |
4.2. Europejskie Korytarze Towarowe | |
4.3. Korytarze ERTMS | |
4.4. Konsolidacja koncepcji korytarzowego rozwoju infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej | |
Rozdział 5. Rozwój Kolei Dużych Prędkości w Unii Europejskiej | |
5.1. Pierwsza faza rozwoju kolei dużych prędkości w ramach EWG | |
5.2. Koleje dużych prędkości jako element sieci TEN-T | |
5.3. Rozwój kolei dużych prędkości w latach 2014–2030, z perspektywą do 2050 r. | |
5.4. Wybrane aspekty oceny efektywności kolei dużych prędkości | |
Rozdział 6. Problemy wdrażania europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym w latach 1991–2016 | |
6.1. Okresowe raporty Komisji Europejskiej | |
6.2. Spory Komisji Europejskiej z krajami członkowskimi | |
6.2.1. Problem niezależności organów regulacyjnych | |
6.2.2. Model funkcjonowania zarządcy infrastruktury kolejowej | |
6.2.3. Kontrowersje na tle zasad kalkulacji stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej | |
Rozdział 7. Skuteczność europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym | |
7.1. Demonopolizacja i liberalizacja sektora kolejowego – hasła polityczne i praktyka gospodarcza | |
7.2. Zmiany w strukturze podmiotowej sektora kolejowego | |
7.3. Zmiany w strukturze przewozów kolejowych | |
Rozdział 8. Kierunki dalszej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym | |
8.1. Cele Białej Księgi 2011 w sektorze kolejowym 2020–2050 | |
8.2. Czwarty pakiet kolejowy | |
8.2.1. Czwarty pakiet – część techniczna | |
8.2.2. Czwarty pakiet – zarządzanie infrastrukturą kolejową | |
8.2.3. Czwarty pakiet – przewozy pasażerskie | |
8.3. Wyrównanie warunków konkurencji międzygałęziowej w transporcie lądowym – idée fixe europejskiej polityki transportowej | |
Bibliografia | |