Sektor kolejowy w polityce transportowej Unii Europejskiej

Etapy tworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego

1 opinia

Wydawca:

edu-Libri

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,84  59,00

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 59,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 44,84 zł  


44,84

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem podstawowym książki jest prezentacja ewolucji modelu funkcjonowania unijnego sektora kolejowego od 1991 r. oraz ukazanie głównych cech i zasad tego modelu według stanu na koniec roku 2016.
Książka jest skierowana do bardzo szerokiego spektrum odbiorców. Mogą nimi być pracownicy sektora kolejowego – zarządcy infrastruktury kolejowej, przewoźnicy kolejowi, spedytorzy, a w szczególności kadra menedżerska tych przedsiębiorstw. Odrębną grupę stanowią pracownicy instytucji rządowych i samorządowych, kreujący i realizujący politykę transportową, a także pracownicy naukowi zajmujący się zagadnieniami polityki społeczno-gospodarczej, w tym transportowej. Trzecią, nie mniej ważną grupą czytelników są studenci wyższych uczelni, zwłaszcza kierunków transportowych i logistycznych.


Rok wydania2018
Liczba stron266
KategoriaUnia Europejska
Wydawcaedu-Libri
ISBN-13978-83-65648-26-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  Rozdział 1. Wprowadzenie – podstawy programowe wspólnej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym
    
  1.1. Rys historyczny podstaw i budowy wspólnej polityki transportowej
  1.2. Biała Księga 2001 „Europejska polityka transportowa do 2010 r.: czas na decyzje”
  1.3. Biała Księga 2011 „Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu”
  1.4. Główne przesłanki polityki transportowej w sektorze kolejowym od 1990 r.
    
  Rozdział 2. Ewolucja modelu funkcjonowania sektora kolejowego w latach 1991–2016 w świetle regulacji Unii Europejskiej
    
  2.1. Nowy ład rynkowy w sektorze kolejowym po 1991 r.
  2.2. Ogólne reguły konkurencji w przewozach kolejowych
  2.3. Konkurencja regulowana w przewozach pasażerskich
  2.4. Dozwolona pomoc publiczna w sektorze kolejowym
  2.5. Rejestr infrastruktury i pojazdów kolejowych
  2.6. Utrzymanie pojazdów kolejowych
  2.7. Nadzór sektorowy – krajowe władze regulacyjne i Europejska Agencja Kolejowa
    
  Rozdział 3. Polityka bezpieczeństwa i interoperacyjności systemu kolejowego
    
  3.1. Bezpieczeństwo systemu kolejowego
  3.2. Interoperacyjność systemu kolejowego
    
  Rozdział 4. Polityka rozwoju konwencjonalnej infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej
    
  4.1. Sieć i korytarze TEN-T
  4.2. Europejskie Korytarze Towarowe
  4.3. Korytarze ERTMS
  4.4. Konsolidacja koncepcji korytarzowego rozwoju infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej
    
  Rozdział 5. Rozwój Kolei Dużych Prędkości w Unii Europejskiej
    
  5.1. Pierwsza faza rozwoju kolei dużych prędkości w ramach EWG
  5.2. Koleje dużych prędkości jako element sieci TEN-T
  5.3. Rozwój kolei dużych prędkości w latach 2014–2030, z perspektywą do 2050 r.
  5.4. Wybrane aspekty oceny efektywności kolei dużych prędkości
    
  Rozdział 6. Problemy wdrażania europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym w latach 1991–2016
    
  6.1. Okresowe raporty Komisji Europejskiej
  6.2. Spory Komisji Europejskiej z krajami członkowskimi
      
    6.2.1. Problem niezależności organów regulacyjnych
    6.2.2. Model funkcjonowania zarządcy infrastruktury kolejowej
    6.2.3. Kontrowersje na tle zasad kalkulacji stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej
      
    
  Rozdział 7. Skuteczność europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym
    
  7.1. Demonopolizacja i liberalizacja sektora kolejowego – hasła polityczne i praktyka gospodarcza
  7.2. Zmiany w strukturze podmiotowej sektora kolejowego
  7.3. Zmiany w strukturze przewozów kolejowych
    
  Rozdział 8. Kierunki dalszej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym
    
  8.1. Cele Białej Księgi 2011 w sektorze kolejowym 2020–2050
  8.2. Czwarty pakiet kolejowy
      
    8.2.1. Czwarty pakiet – część techniczna
    8.2.2. Czwarty pakiet – zarządzanie infrastrukturą kolejową
    8.2.3. Czwarty pakiet – przewozy pasażerskie
      
  8.3. Wyrównanie warunków konkurencji międzygałęziowej w transporcie lądowym – idée fixe europejskiej polityki transportowej
    
  Bibliografia
RozwińZwiń