Zarządzanie projektami informatycznymi

Zarządzanie projektami informatycznymi

5 ocen

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Opinie o książce:


Książka ta stanowi znakomite kompendium wiedzy niezbędnej dla każdego kierownika projektów informatycznych. Jej Autor, uznany na rynku usług informatycznych ekspert w zakresie zarządzania projektami informatycznymi, połączył w tej monografii ogromne doświadczenie praktyczne z umiejętnością systematyzowania praktycznej wiedzy. (Dariusz Fabiszewki, Dyrektor Generalny IBM Polska)


Autor książki przekazuje czytelnikowi cenną wiedzę o praktycznych aspektach zarządzania projektami informatycznymi wynikającą ze swoich wieloletnich doświadczeń zawodowych. Książka obejmuje całokształt zagadnień, które powinien znać każdy zarządzający projektem informatycznym. (Paweł Piwowar, Prezes Zarządu Oracle Polska)


Ważną zaletą ocenianej książki jest fakt, że jej Autor, wybitny uczony, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, łączy w niej wiedzę teoretyczną z wiadomościami praktycznymi, jakie nabył, osobiście kierując wieloma ważnymi i trudnymi projektami informatycznymi. (...) Tę doskonale zrównoważoną kombinację bardzo wysokich kompetencji naukowych oraz doświadczeń praktycznych widać w książce na każdej niemal stronicy. (Prof. dr hab. inż. Ryszard Tadeusiewicz, Akademia Górniczo-Hutnicza)


Rok wydania2009
Liczba stron196
KategoriaZarządzanie projektami
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-14592-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    9
  Część I. Planowanie i realizacja programów informatyzacji przedsiębiorstw i organizacji    15
    1. Problematyka informatyzacji przedsiębiorstw i organizacji    15
    2. Zasady opracowywania strategii informatyzacji    20
  Część II. Projekty wdrożeniowe systemów informatycznych    29
    3. Główne fazy i charakterystyka przedsięwzięć wdrożeniowych    32
    4. Analiza przedwdrożeniowa    38
      4.1. Konstrukcja modelu dziedziny problemu    38
      4.2. Analiza wymagań użytkownika i definicja wymagań funkcjonalnych    41
      4.3. Analiza infrastruktury informatycznej organizacji    43
      4.4. Wstępna definicja projektu wdrożeniowego    44
    5. Wybór rozwiązania informatycznego i kontraktowanie    46
      5.1. Konstrukcja zapytania ofertowego    47
      5.2. Analiza i ocena ofert    48
      5.3. Negocjacje i formułowanie umów    49
    6. Projekt wdrożeniowy systemu informatycznego    52
      6.1. Przygotowanie organizacyjne wdrożenia    52
      6.2. Projektowanie wdrożenia    55
      6.3. Wdrożenie systemu    57
      6.4. Start produktywny i funkcjonowanie systemu    60
      6.5. Typowe problemy wdrożeniowe identyfikowane w procesie audytu permanentnego    62
  Część III. Projekty konstrukcji systemów informatycznych    67
    7. Fazy projektów i modele konstrukcji systemów oprogramowania    69
    8. Analiza wymagań i modelowanie systemu informatycznego    78
      8.1. Zadania projektowe i ich rezultaty w fazie modelowania strukturalnego    78
      8.2. Zadania projektowe i ich rezultaty w fazie modelowania obiektowego    81
      8.3. Krytyczne zagadnienia zarządzania projektem w fazie modelowania    84
    9. Projektowanie systemu informatycznego    85
      9.1. Kryteria poprawnej definicji projektu systemu informatycznego    85
      9.2. Zadania projektowe i ich rezultaty w fazie projektowania strukturalnego    88
      9.3. Zadania projektowe i ich rezultaty w fazie projektowania obiektowego    91
    10. Implementacja i testowanie systemu informatycznego    94
      10.1. Etapy fazy implementacji i testowania    94
      10.2. Podstawowe zagadnienia kodowania    97
      10.3. Metody testowania oprogramowania    101
    11. Pielęgnacja i dalszy rozwój systemu informatycznego    103
      11.1. Aspekty i rodzaje pielęgnacji systemów informatycznych    103
      11.2. Podstawowe zagadnienia pielęgnacji systemów informatycznych    105
      11.3. Etapy fazy pielęgnacji    106
  Część IV. Metody i techniki zarządzania kluczowymi aspektami projektów informatycznych    113
    12. Metody szacowania wielkości przedsięwzięcia konstrukcji systemu informatycznego    115
      12.1. Miary wielkości oprogramowania    115
      12.2. Metody dekompozycyjne szacowania wielkości projektu    118
      12.3. Metody empiryczne szacowania wielkości projektu    119
      12.4. Zadania    124
    13. Zarządzanie harmonogramem i budżetem projektów informatycznych    125
      13.1. Podstawy harmonogramowania przedsięwzięć    125
      13.2. Metody PERT i CPM    128
      13.3. Metody czasowo-kosztowe i zarządzanie budżetem projektu    135
      13.4. Zadania    141
    14. Analiza finansowa projektów informatycznych    143
      14.1. Czynniki kosztowe i potencjalne korzyści realizacji projektu    143
      14.2. Metody oceny opłacalności projektów    145
      14.3. Metody oceny finansowego ryzyka projektu    150
      14.4. Zadania    153
    15. Zarządzanie ryzykiem w projektach informatycznych    154
      15.1. Identyfikacja ryzyka    154
      15.2. Analiza i ocena ryzyka    158
      15.3. Monitorowanie ryzyka i podejmowanie działań z nim związanych    162
      15.4. Zadania    163
    16. Zarządzanie jakością w projektach informatycznych    164
      16.1. Podstawowe koncepcje i zadania zarządzania jakością    164
      16.2. Miary jakości systemów informatycznych    167
      16.3. Jakość przedsięwzięć informatycznych jako procesów    171
      16.4. Zarządzanie dokumentacją    173
      16.5. Zadania    174
    17. Zarządzanie zmianami w projektach informatycznych    175
      17.1. Wprowadzanie zmian w projekcie    175
      17.2. Schemat zarządzania zmianami    177
      17.3. Formalne uwarunkowania i dokumentowanie zmian w projekcie    177
      17.4. Zadania    180
    18. Zarządzanie konfiguracjami i wersjami systemu informatycznego    181
      18.1. Podstawowe koncepcje i zadania zarządzania konfiguracjami    181
      18.2. Planowanie zarządzania konfiguracjami    182
      18.3. Kontrola wersji    183
      18.4. Kontrola zmian    184
      18.5. Audyt konfiguracji    186
      18.6. Zadania    187
  Bibliografia    188
  Skorowidz    192
RozwińZwiń