INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Monografia z pogranicza nauk o edukacji i kulturze stanowi analizę teoretyczną o charakterze rekonstrukcyjnym. Autorka przedstawia tezę, że edukacja może być narzędziem zmiany społecznej – analiza przeszłości i konsekwencji wydarzeń historycznych może pomóc wypracować metody, które zapobiegną masowej społecznej destrukcji.
Kategorie pamięci, tożsamości i edukacji pojawiające się w tytule pracy potraktowane zostały jako słowa kluczowe narracji kolejnych rozdziałów. Pojęcia te są podstawowe w odniesieniu do badań związanych z relacją pedagogiki do kulturowych reprezentacji holocaustu.
W pracy wykorzystano metodę badań w strategii jakościowej, gdzie badaną rzeczywistość stanowiły wybrane teksty naukowe, popularnonaukowe i literackie, będące podstawą analizy treści o problematyce związanej z aspektami reprezentacji dyskursów holocaustu.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 268 |
Kategoria | Teorie wychowania |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2531-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
ROZDZIAŁ 1. Dyskurs – w poszukiwaniu metody opisu problemu | 15 |
1.1. Rola dyskursu w pedagogice | 24 |
1.2. Postkolonialny dyskurs w pedagogice | 32 |
1.3. Zagłada, Holocaust czy Szoa – o poszukiwaniu słowa | 34 |
ROZDZIAŁ 2. Główne nurty rozważań o Holocauście | 43 |
2.1. Nurt uniwersalny | 44 |
2.2. Nurt partykularny | 54 |
2.3. Symbole reprezentacji – antropologiczny sens mitu | 70 |
ROZDZIAŁ 3. Holocaust i jego reprezentacje w przestrzeni pamięci i tożsamości | 76 |
3.1. Pamięć kulturowa i postpamięć | 90 |
3.2. Nostalgia, komercja, kultura popularna | 103 |
3.3. Tożsamość żydowska | 120 |
ROZDZIAŁ 4. Pedagogika (p)o Holocauście | 162 |
4.1. Kształtowanie edukacyjnych dyskursów o Zagładzie – konteksty kultury popularnej oraz systemu edukacji w Izraelu i Polsce | 166 |
4.2. Theodor W. Adorno i Erich Fromm – w kierunku pedagogiki antyautorytarnej | 201 |
4.3. Międzykulturowy i postkolonialny wymiar edukacji (p)o Holocauście | 209 |
Zakończenie | 239 |
Bibliografia | 247 |
Pedagogy After/About the Holocaust. Memory. Identity. Education (Summary) | 265 |