INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
pdf, ibuk
Autorka niniejszej publikacji podjęła się niełatwego zadania opisu literatury najnowszej, w tym tworzonej przez młodych i najmłodszych twórców. W kolejnych artykułach prezentuje sztukę uchwyconą niejako w fazie "stawania się".
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 272 |
Kategoria | Literaturoznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-7784-459-5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | |
Kolejna zmiana warty | 7 |
ROZDZIAŁ PIERWSZY. PRZEKLĘCI, BARBARZYŃCY, DZICY | 27 |
Śmierć, agonia, choroba. Autobiografia w literaturze najnowszej | 27 |
O recepcji twórczości Andrzeja Bursy | 37 |
Dekalog poetycki na czas podły. „Nieść kamień lekko jak dmuchawiec” | 50 |
„Chcę po was śmiechu śmiesznego” albo jak śmiać się „bez poważnego powodu” | 59 |
Bez końca albo koniec i początek, czyli o ponowoczesnym rozumieniu sytuacji Schyłkowej | 68 |
Z grzechem niedobrze | 76 |
ROZDZIAŁ DRUGI. CO PO BARBARZYŃCACH? | 85 |
Nowy świat nieprzedstawiony, czyli milczenie (młodych) owiec | 85 |
Biografie niezakorzenione: „pokolenie nic” w najmłodszej literaturze | 98 |
„Zawołałam formę by nie krzyczeć bezkształtnie” – poszukiwanie (nowego) języka we współczesnej poezji polskiej | 108 |
Być kobietą – „stety” czy niestety? Płeć jako wartość i jako defekt we współczesnej polskiej poezji mężczyzn i kobiet | 123 |
„Odrębne, nieporównywalne rodzaje człowieczeństwa” | 142 |
E-mail, SMS, wpis na blogu jako motywy i źródła inspiracji językowej we współczesnej poezji polskiej | 149 |
Ciało mężczyzny | 163 |
ROZDZIAŁ TRZECI. MŁODA LITERAT URA W SZKOLNYM KANONIE | 183 |
Literatura wysoka i niska w kanonie lekturowym zreformowanego liceum ogólnokształcącego | 183 |
Kształcenie literackie w programie matury międzynarodowej International | |
Baccalaureate School | 193 |
Praca z filmem krótkometrażowym jako sposób na wyzwolenie kreatywności uczniowskiej na lekcjach języka polskiego | 201 |
Piszę, więc jestem | 209 |
Od „poczytaj mi mamo” do „cała Polska czyta dzieciom (codziennie)”, czyli – jak sprawić, by nie zanikła sztuka czytania książek | 226 |
Z dziennika Pimki | 234 |
Dlaczego jestem obcy? | 242 |
ZAKOŃCZENIE | 249 |
NOTA WYDAWNICZA | 251 |
BIBLIOGRAFIA | 253 |
I. Podmiotowa | 253 |
II. Przedmiotowa | 256 |
Indeks | 265 |