POLECAMY
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
Niniejszy tom stanowi drugą część monografii zatytułowanej "Humor w perspektywie kulturowo-językowej", co nie wyklucza traktowania go jako odrębnej, autonomicznej całości. Rozpiętość tematów i zagadnień przedstawianych Czytelniczkom i Czytelnikom pozwala bowiem na pogłębioną, wieloaspektową refleksję, której przedmiotem jest humor.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 301 |
Kategoria | Komunikowanie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-7784-442-7 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Słowo wstępne | 7 |
I Humor w kulturze | 11 |
Mirosław Ryszkiewicz, Od Joanny Chmielewskiej do Olgi Rudnickiej. Retoryka humoru w polskiej powieści kryminalnej po roku 1989 | 13 |
Beata Szkałuba, Humor w utworach Jana Lama (na przykładzie Wielkiego świata Capowic, Koroniarza w Galicji i Głów do pozłoty) | 31 |
Ewelina Iwaniuk, „Wesołej tylko śmierci pamiątka zostaje”. Staropolskie komiczne epitafia zwierzęce | 45 |
Ewa Dunaj, Z dziennika Pimki | 53 |
Magdalena Garbacik, Humor jako istota zbioru bajek Fülkefor és vidéke Lajosa Partiego agya | 63 |
Anna Mlekodaj, Góralski humor księdza profesora Józefa Tischnera | 73 |
László Kálmán Nagy, Stereotyp kobiety w węgierskich tekstach humorystycznych okresu realnego socjalizmu | 81 |
Piotr Kołodziej, Jak Matejko Kopernika malował... albo o ambiwalnetnej jedności świata | 91 |
Tomasz Korpysz, Komizm rymów w piosenkach Jeremiego Przybory | 109 |
Małgorzata Latoch-Zielińska, Przychodzi policjant do… Wizerunek policjanta w dowcipach internetowych | 123 |
Anna Adamczuk-Stęplewska, Chcą czytać Wiedźmina! Humor w powieściach Andrzeja Sapkowskiego jako czynnik motywujący młodzież do czytania książek | 137 |
II Humor w edukacji | 151 |
Iwona Morawska, Humor w działaniach dydaktycznych studentów realizujących praktyki pedagogiczne | 153 |
Magdalena Marzec-Jóźwicka, Czy uczeń jest arbuzem? Pół żartem, pół serio o tym, jak to w szkole bywa | 167 |
Ewa Muzyka-Furtak, Neologizmy uczniów niesłyszących jako źródło humoru | 181 |
Anna Chrupczalska-Laskowska, Portale humorystyczne jako zbiór oryginalnych materiałów do nauki języka polskiego jako obcego | 201 |
Zofia Pomirska, Treści humorystyczne w podręcznikach gimnazjalnych do języka polskiego a specyfika poczucia humoru młodzieży | 217 |
Agnieszka Badyła, Obraz szkoły i edukacji w skeczach kabaretowych | 239 |
Marta Musiatewicz, Rola humoru w dialogu między uczniem a nauczycielem | 249 |
Wioletta Kozak, Humor i przełamywanie stereotypów w szkolnej edukacji polonistycznej | 265 |
Leszek Makarewicz, „…nędza, kiła i mogiła.” Próba analizy humorystycznych błędów z pisemnych prac uczniów szkół ponadgimnazjalnych | 279 |
Magdalena Jurczyńska, „Co ta moja żona modna wymodziła?” O intertekstualności jako środku prowadzącym do uzyskania efektu humorystycznego | 291 |