Student z niepełnosprawnością w szkole wyższej

Student z niepełnosprawnością w szkole wyższej

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kilkunastoletnie doświadczenia związane z edukacją studentów z niepełnosprawnością obligują do podjęcia wielowątkowej dyskusji dotyczącej tej problematyki. Specjaliści pedagogiki specjalnej, nauczyciele akademiccy prowadzący specjalistyczne zajęcia dla osób z niepełnosprawnością, pełnomocnicy rektorów do spraw osób niepełnosprawnych oraz studenci omawiają tematy dotyczące ogólnych zagadnień związanych z szeroko pojętą problematyką kształcenia osób z niepełnosprawnością na poziomie wyższym, możliwości i sposobów udzielania konkretnego wparcia studiującym osobom niepełnosprawnym oraz funkcjonowania tych osób w środowisku akademickim.


Rok wydania2013
Liczba stron288
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2513-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  CZĘŚĆ I. KSZTAŁCENIE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ NA POZIOMIE WYŻSZYM     13
  
  WŁADYSŁAW DYKCIK, Złożone uwarunkowania, realia, perspektywy zwiększania dostępności i pozytywnej oceny jakości studiów wyższych osób z niepełnosprawnością (przegląd literatury i syntetyczne refleksje)     15
  ADAM MIKRUT, Kształcenie integracyjne na poziomie wyższym w kontekście podmiotowości studenta z niepełnosprawnością     45
  ALICJA RAKOWSKA, Kształcenie akademickie a niepełnosprawność. Doświadczenia w pracy ze studentami     57
  IWONA CHRZANOWSKA, Student z niepełnosprawnością – szanse i wyzwania     65
  BARBARA OLSZEWSKA, Uczestnictwo i bierność osób z niepełnosprawnością w świecie homo economicus     85
  JOLANTA LIPIŃSKA-LOKŚ, Szkoła wyższa w trosce o społeczną integrację osób z niepełnosprawnością     101
  
  CZĘŚĆ II. EDUKACJA I POMOC DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ     117
  
  MARZENNA ZAORSKA, Wybrane problemy edukacji ¸na poziomie wyższym osób niewidomych, z resztkami wzroku oraz niedowidzących     119
  HENRYK LUBAWY, Akademicka Biblioteka Cyfrowa nową jakością w dostępie do literatury fachowej dla studentów z dysfunkcją narządu wzroku     137
  ANIELA KORZON, Tłumacze języka migowego na uczelni wyższej     145
  BEATA KRYSTKOWIAK, Kształcenie studentów nie(do)słyszących – problemy i postulaty     151
  ANNA NABIAŁEK, Lektorat języka angielskiego dla studentów z zaburzeniami analizatora słuchowego     163
  KATARZYNA BIEŃKOWSKA, KATARZYNA WERESZKA, Studenci z wadą słuchu w Akademii Pedagogiki Specjalnej – wybrane problemy     173
  TAMARA ZACHARUK, BEATA GULATI, Doświadczenia Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach w zakresie kształcenia studentów niepełnosprawnych     183
  BEATA TYLEWSKA-NOWAK, ROMAN DURDA, Pomoc studentom z niepełnosprawnością – z perspektywy Biura do spraw Osób Niepełnosprawnych UAM w Poznaniu     193
  
  CZĘŚĆ III. STUDENT Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ W ŚRODOWISKU AKADEMICKIM     209
  
  KATARZYNA PLUTECKA, Emancypacyjna aktywność podmiotowa niesłyszących studentek     211
  RENATA BIERNAT, PATRYCJA JURKIEWICZ, MAŁGORZATA STARZOMSKA, Style radzenia sobie ze stresem studentów niepełnosprawnych     231
  KRZYSZTOF OSÓBKA, Znaczenie samodzielnej działalności w środowisku akademickim studentów z niepełnosprawnością     245
  MATEUSZ KARAŚ, Interakcje społeczne osób z dysfunkcją wzroku w środowisku akademickim     251
  JOANNA SMOGORZEWSKA, Niepełnosprawność i studia (?) – doświadczenia własne     263
  MARZENA BUCHNAT, BEATA TYLEWSKA-NOWAK, Deklarowane postawy studentów wobec ich niepełnosprawnych kolegów     267
  ŁUKASZ ORYLSKI, Socjologiczny obraz społeczności studentów niepełnosprawnych – wybrane problemy     281
RozwińZwiń