POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Kilkunastoletnie doświadczenia związane z edukacją studentów z niepełnosprawnością obligują do podjęcia wielowątkowej dyskusji dotyczącej tej problematyki. Specjaliści pedagogiki specjalnej, nauczyciele akademiccy prowadzący specjalistyczne zajęcia dla osób z niepełnosprawnością, pełnomocnicy rektorów do spraw osób niepełnosprawnych oraz studenci omawiają tematy dotyczące ogólnych zagadnień związanych z szeroko pojętą problematyką kształcenia osób z niepełnosprawnością na poziomie wyższym, możliwości i sposobów udzielania konkretnego wparcia studiującym osobom niepełnosprawnym oraz funkcjonowania tych osób w środowisku akademickim.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 288 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2513-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
CZĘŚĆ I. KSZTAŁCENIE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ NA POZIOMIE WYŻSZYM | 13 |
WŁADYSŁAW DYKCIK, Złożone uwarunkowania, realia, perspektywy zwiększania dostępności i pozytywnej oceny jakości studiów wyższych osób z niepełnosprawnością (przegląd literatury i syntetyczne refleksje) | 15 |
ADAM MIKRUT, Kształcenie integracyjne na poziomie wyższym w kontekście podmiotowości studenta z niepełnosprawnością | 45 |
ALICJA RAKOWSKA, Kształcenie akademickie a niepełnosprawność. Doświadczenia w pracy ze studentami | 57 |
IWONA CHRZANOWSKA, Student z niepełnosprawnością – szanse i wyzwania | 65 |
BARBARA OLSZEWSKA, Uczestnictwo i bierność osób z niepełnosprawnością w świecie homo economicus | 85 |
JOLANTA LIPIŃSKA-LOKŚ, Szkoła wyższa w trosce o społeczną integrację osób z niepełnosprawnością | 101 |
CZĘŚĆ II. EDUKACJA I POMOC DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ | 117 |
MARZENNA ZAORSKA, Wybrane problemy edukacji ¸na poziomie wyższym osób niewidomych, z resztkami wzroku oraz niedowidzących | 119 |
HENRYK LUBAWY, Akademicka Biblioteka Cyfrowa nową jakością w dostępie do literatury fachowej dla studentów z dysfunkcją narządu wzroku | 137 |
ANIELA KORZON, Tłumacze języka migowego na uczelni wyższej | 145 |
BEATA KRYSTKOWIAK, Kształcenie studentów nie(do)słyszących – problemy i postulaty | 151 |
ANNA NABIAŁEK, Lektorat języka angielskiego dla studentów z zaburzeniami analizatora słuchowego | 163 |
KATARZYNA BIEŃKOWSKA, KATARZYNA WERESZKA, Studenci z wadą słuchu w Akademii Pedagogiki Specjalnej – wybrane problemy | 173 |
TAMARA ZACHARUK, BEATA GULATI, Doświadczenia Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach w zakresie kształcenia studentów niepełnosprawnych | 183 |
BEATA TYLEWSKA-NOWAK, ROMAN DURDA, Pomoc studentom z niepełnosprawnością – z perspektywy Biura do spraw Osób Niepełnosprawnych UAM w Poznaniu | 193 |
CZĘŚĆ III. STUDENT Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ W ŚRODOWISKU AKADEMICKIM | 209 |
KATARZYNA PLUTECKA, Emancypacyjna aktywność podmiotowa niesłyszących studentek | 211 |
RENATA BIERNAT, PATRYCJA JURKIEWICZ, MAŁGORZATA STARZOMSKA, Style radzenia sobie ze stresem studentów niepełnosprawnych | 231 |
KRZYSZTOF OSÓBKA, Znaczenie samodzielnej działalności w środowisku akademickim studentów z niepełnosprawnością | 245 |
MATEUSZ KARAŚ, Interakcje społeczne osób z dysfunkcją wzroku w środowisku akademickim | 251 |
JOANNA SMOGORZEWSKA, Niepełnosprawność i studia (?) – doświadczenia własne | 263 |
MARZENA BUCHNAT, BEATA TYLEWSKA-NOWAK, Deklarowane postawy studentów wobec ich niepełnosprawnych kolegów | 267 |
ŁUKASZ ORYLSKI, Socjologiczny obraz społeczności studentów niepełnosprawnych – wybrane problemy | 281 |