Studenci we wspólnocie akademickiej. Dydaktyka akademicka, t. 2

Studenci we wspólnocie akademickiej. Dydaktyka akademicka, t. 2

1 opinia

Redakcja:

Danuta Skulicz

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

ISBN elektroniczny 978-83-233-8358-1


Praca jest głębokim studium z obszaru dydaktyki akademickiej, wchodzącym w samo sedno podjętego zagadnienia. Treści składające się na książkę wiąże osoba studenta i sam proces studiowania oraz zadania i funkcje z tej roli wynikające. Autorzy poszczególnych tekstów pochylają się nad studentem, którego osobę ze wszystkimi należnymi jej atrybutami oraz jego szeroko rozumiane dobro czynią przedmiotem dociekań naukowych w kontekście stanu współczesnej kultury. Autorzy książki podejmując się rozważań nad samą istotą przedmiotu pedagogiki szkoły wyższej – studentem we wspólnocie akademickiej, podnoszą również kwestie przemian o charakterze organizacyjnym wynikające z Karty Bolońskiej. Książka składa się z 23 autorskich artykułów zgrupowanych w sześciu częściach zatytułowanych kolejno: „Konteksty”, „Studiowanie”, „Relacje”, „Potrzeby”, „Aktywność”, „Warsztaty” oraz „Informacje” – zawierające bibliografię publikacji na temat studentów i studiowania.... Książka jako całość odznacza się oryginalnym ujęciem tematu, przejrzystą konstrukcją oraz bogactwem materiału poznawczego zarówno w zakresie teoretycznej refleksji wiedzionej przez Autorów w dialogu z innymi znaczącymi pozycjami w tej tematyce, jak i w zakresie danych z własnych badań empirycznych. Książka jest dziełem wartościowym i dojrzałym zarówno w warstwie merytorycznej jak i formalnej.


Z recenzji profesor Janiny Kostkiewicz


Rok wydania2007
Liczba stron226
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2417-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Danuta Skulicz)    7
  Konteksty    11
    Maria Flis, Studia jako faza liminalna w rytuale przejścia    11
    Zbigniew Marek SJ, Wspieranie procesów dojrzewania osobowego młodzieży akademickiej    17
    Wiesław Rogalski, Kulturowa przestrzeń wspólnoty akademickiej    25
    Ewa Augustyniak, Społeczność akademicka a kultura wyższej uczelni    39
  Studiowanie    47
    Barbara Niemiec, Okres studiów – czasem dorastania do odpowiedzialności. Aksjologiczny wymiar studiowania    47
    Krystyna Ablewicz, Sztuka studiowania, czyli o szacunku dla cudzych myśli    59
    Mariusz Noga, Sławomir Trusz, Studenci wobec programu kształcenia akademickiego    65
    Joanna Aksman, Autoedukacja studentów studiów zaocznych – doświadczenia medialne    85
    Jan Samek, Nauka i życie studenta historii sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim w latach 1950–1955    93
  Relacje    99
    Stanisław Palka, Student jako osoba nauczana i jako partner nauczyciela akademickiego    99
    Beata Cyboran, Zaangażowanie nauczycieli akademickich w działania wychowawcze na rzecz studentów – komunikat z badań    105
    Dorota Pauluk, Ukryty wymiar w relacjach student – nauczyciel akademicki    113
    Dorota Kowalczyk, Studenci o umiejętnościach komunikacyjnych nauczycieli akademickich    121
    Anna Sajdak, Kodeks etyczny nauczyciela/nauczycieli w opinii studentów Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu    129
  Potrzeby    135
    Barbara Stoczewska, Modernizacja dydaktyki akademickiej w aspekcie edukacyjnych potrzeb studentów    135
    Małgorzata Perdeus-Białek, Studenci niepełnosprawni w szkole wyższej – wyzwanie i obowiązek    139
    Maria Foryś, Kształcenie studentów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – bariery i szanse    143
    Jadwiga Michalik-Surówka, Doradztwo pedagogiczne w oczekiwaniach i działaniach studentów    155
  Aktywność    165
    Barbara Łuczyńska, Marcin Kruszak, Studencki ruch naukowy na Uniwersytecie Jagiellońskim    165
    Dorota Barwińska, Aktywność społeczna młodzieży akademickiej    171
    Elżbieta Ozga, Aktywność organizacyjna młodzieży akademickiej    179
    Janusz Mółka SJ, Czas wolny młodzieży akademickiej dla integralnego rozwoju osoby    185
    Anna Gaweł, Sposoby spędzania czasu wolnego przez studentów pedagogiki w kontekście ich świadomości    191
  Warsztaty    201
    Iwona Maciejowska, Grzegorz Stopa, Mam Wam coś do przekazania – kształcenie umiejętności prezentacji (wykład, referat, komunikat konferencyjny, plakat konferencyjny)    201
  Informacje    213
    Bartłomiej Gołek, Mariusz Noga, Tematyka dotycząca studentów i studiowania zawarta w publikacjach – wybór    213
  Zakończenie (Danuta Skulicz)    221
  Prezentacje    223
RozwińZwiń