POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
ISBN elektroniczny 978-83-233-8358-1
Praca jest głębokim studium z obszaru dydaktyki akademickiej, wchodzącym w samo sedno podjętego zagadnienia. Treści składające się na książkę wiąże osoba studenta i sam proces studiowania oraz zadania i funkcje z tej roli wynikające. Autorzy poszczególnych tekstów pochylają się nad studentem, którego osobę ze wszystkimi należnymi jej atrybutami oraz jego szeroko rozumiane dobro czynią przedmiotem dociekań naukowych w kontekście stanu współczesnej kultury. Autorzy książki podejmując się rozważań nad samą istotą przedmiotu pedagogiki szkoły wyższej – studentem we wspólnocie akademickiej, podnoszą również kwestie przemian o charakterze organizacyjnym wynikające z Karty Bolońskiej. Książka składa się z 23 autorskich artykułów zgrupowanych w sześciu częściach zatytułowanych kolejno: „Konteksty”, „Studiowanie”, „Relacje”, „Potrzeby”, „Aktywność”, „Warsztaty” oraz „Informacje” – zawierające bibliografię publikacji na temat studentów i studiowania.... Książka jako całość odznacza się oryginalnym ujęciem tematu, przejrzystą konstrukcją oraz bogactwem materiału poznawczego zarówno w zakresie teoretycznej refleksji wiedzionej przez Autorów w dialogu z innymi znaczącymi pozycjami w tej tematyce, jak i w zakresie danych z własnych badań empirycznych. Książka jest dziełem wartościowym i dojrzałym zarówno w warstwie merytorycznej jak i formalnej.
Z recenzji profesor Janiny Kostkiewicz
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 226 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-2417-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (Danuta Skulicz) | 7 |
Konteksty | 11 |
Maria Flis, Studia jako faza liminalna w rytuale przejścia | 11 |
Zbigniew Marek SJ, Wspieranie procesów dojrzewania osobowego młodzieży akademickiej | 17 |
Wiesław Rogalski, Kulturowa przestrzeń wspólnoty akademickiej | 25 |
Ewa Augustyniak, Społeczność akademicka a kultura wyższej uczelni | 39 |
Studiowanie | 47 |
Barbara Niemiec, Okres studiów – czasem dorastania do odpowiedzialności. Aksjologiczny wymiar studiowania | 47 |
Krystyna Ablewicz, Sztuka studiowania, czyli o szacunku dla cudzych myśli | 59 |
Mariusz Noga, Sławomir Trusz, Studenci wobec programu kształcenia akademickiego | 65 |
Joanna Aksman, Autoedukacja studentów studiów zaocznych – doświadczenia medialne | 85 |
Jan Samek, Nauka i życie studenta historii sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim w latach 1950–1955 | 93 |
Relacje | 99 |
Stanisław Palka, Student jako osoba nauczana i jako partner nauczyciela akademickiego | 99 |
Beata Cyboran, Zaangażowanie nauczycieli akademickich w działania wychowawcze na rzecz studentów – komunikat z badań | 105 |
Dorota Pauluk, Ukryty wymiar w relacjach student – nauczyciel akademicki | 113 |
Dorota Kowalczyk, Studenci o umiejętnościach komunikacyjnych nauczycieli akademickich | 121 |
Anna Sajdak, Kodeks etyczny nauczyciela/nauczycieli w opinii studentów Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu | 129 |
Potrzeby | 135 |
Barbara Stoczewska, Modernizacja dydaktyki akademickiej w aspekcie edukacyjnych potrzeb studentów | 135 |
Małgorzata Perdeus-Białek, Studenci niepełnosprawni w szkole wyższej – wyzwanie i obowiązek | 139 |
Maria Foryś, Kształcenie studentów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – bariery i szanse | 143 |
Jadwiga Michalik-Surówka, Doradztwo pedagogiczne w oczekiwaniach i działaniach studentów | 155 |
Aktywność | 165 |
Barbara Łuczyńska, Marcin Kruszak, Studencki ruch naukowy na Uniwersytecie Jagiellońskim | 165 |
Dorota Barwińska, Aktywność społeczna młodzieży akademickiej | 171 |
Elżbieta Ozga, Aktywność organizacyjna młodzieży akademickiej | 179 |
Janusz Mółka SJ, Czas wolny młodzieży akademickiej dla integralnego rozwoju osoby | 185 |
Anna Gaweł, Sposoby spędzania czasu wolnego przez studentów pedagogiki w kontekście ich świadomości | 191 |
Warsztaty | 201 |
Iwona Maciejowska, Grzegorz Stopa, Mam Wam coś do przekazania – kształcenie umiejętności prezentacji (wykład, referat, komunikat konferencyjny, plakat konferencyjny) | 201 |
Informacje | 213 |
Bartłomiej Gołek, Mariusz Noga, Tematyka dotycząca studentów i studiowania zawarta w publikacjach – wybór | 213 |
Zakończenie (Danuta Skulicz) | 221 |
Prezentacje | 223 |