POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Efektywna praca nauczyciela wymaga ciągłego dokształcania, w szczególności
dokształcania metodycznego. Wiedza metodyczna nieustannie przyrasta. Wiąże się
to nie tylko z badaniami bezpośrednio związanymi z tą dziedziną, ale także z rozwojem różnych dyscyplin naukowych. Poza tym, że na bieżąco są tworzone i weryfikowane nowe środki oddziaływań, istnieje także konieczność modyfikacji starszych aplikacji. Wynika ona m.in. z przyrostu wiedzy w innych dyscyplinach. Coraz więcej wiemy np. o mechanizmach i strategiach nauczania ruchu, uwarunkowaniach rozwoju zdolności motorycznych, psychologicznych skutkach oddziaływania niektórymi środkami, fizjologicznych reakcjach na wysiłek fizyczny itp. Stąd też rozwój wiedzy metodycznej wyznaczony jest przez różne czynniki. Do rozwoju zagadnień z zakresu metodyki niezbędny jest jeszcze jeden czynnik: ich bieżąca weryfikacja w obszarze praktyki wychowania fizycznego. Opinie nauczycieli-praktyków stanowią tu kluczowy element. Są one swoistym wskaźnikiem powodzenia niektórych aplikacji metodycznych. Oddając do rąk Państwa tę pracę, wyrażamy nadzieję, że pobudzi ona do twórczej refleksji oraz wymiany poglądów na temat różnych aspektów metodyki nauczania wychowania fizycznego. W pracy znajdziecie Państwo opracowania znanych polskich badaczy kultury fizycznej, w tym metodyki wychowania fizycznego oraz przykładowe konspekty lekcji.
Janusz Kwieciński, Maciej Tomczak (fragment wstępu)
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 136 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo PWSZ w Koninie |
ISBN-13 | 978-83-88335-93-8 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 5 |
Wiesław Osiński, Kto odpowiada za kulturę fizyczną w Polsce | 7 |
Michał Bronikowski, Wychowanie fizyczne może być ciekawe – najnowsze trendy w metodyce wychowania fizycznego | 13 |
Iwona Hudańska, Aktywność fizyczna uczniów w szkole w opinii nauczycieli wychowania fizycznego z powiatów kolskiego, konińskiego, słupeckiego i tureckiego – wyniki badań | 21 |
Karolina Waliszewska, Adam Kantanista, Janusz Kwieciński, Edyta Bielik, Precyzowanie celów i tematu oraz przykłady konspektów lekcji wychowania fizycznego | 41 |
– Konspekt lekcji: Rozwijamy sprawność fizyczną z zastosowaniem umiejętności samoobrony – uczymy się padu w tył | 45 |
– Konspekt lekcji: Doskonalimy koordynację ruchową oraz umiejętności techniki piłki nożnej | 51 |
– Konspekt lekcji: Wędrujemy po Polsce | 55 |
– Konspekt lekcji: Doskonalimy poruszanie się po boisku i odbicia sposobem oburącz dolnym | 63 |
– Konspekt lekcji: Doskonalimy kozłowanie prawą i lewą ręką oraz podania i chwyty w koszykówce | 67 |
– Konspekt lekcji: Rozwijamy kreatywność z wykorzystaniem elementów piłki nożnej w połączeniu z muzyką | 71 |
– Konspekt lekcji: Wykonujemy ćwiczenia zwinnościowo-akrobatyczne | 75 |
Michał Bronikowski, Adam Kantanista, Renata Śleboda, Jak pisać programy autorskie z wychowania fizycznego | 81 |