INNE EBOOKI AUTORA
-24%
Książka wybitnego amerykańskiego psychologa może zaskoczyć rodziców przyzwyczajonych do tradycyjnych poglądów na temat wychowania i dyscypliny. Powołując się na dziesiątki fachowych badań, autor demonstruje negatywne skutki kontrolowania dzieci za pomocą nagród, pochwał i kar. Co ważniejsze, demonstruje także, jak niszcząca dla dziecięcej psychiki jest warunkowa akceptacja, tak zwana miłość odmawiana, zależna od tego, czy dziecko spełnia oczekiwania rodziców. Jest ona częstym środkiem wymuszania posłuszeństwa u dzieci. Kohn obnaża również współczesną kulturę współzawodnictwa i presję sukcesu, która ciąży na współczesnych dzieciach i młodzieży. Jego książka to lektura obowiązkowa każdego rodzica, który chciałby być na bieżąco z najnowszą wiedzą na temat dzieci.
Książka zdobyła najważniejszą amerykańską nagrodę dla książek parentingowych: złotą nagrodę NAPPA (National Parenting Publications Awards) w 2006 roku.
Alfie KOHN (ur. 1957) jest amerykańskim badaczem interdyscyplinarnym, specjalizującym się w tematyce edukacji i wychowania. Jego pola zainteresowań to zagadnienia motywacji, współpracy i długoterminowych skutków strategii wychowawczych. Znany przeciwnik ocen w szkołach i rywalizacyjnego podejścia do nauki Autor m.in. książek Punished by Rewards (Ukarani przez nagrody), No Contest (Bez rywalizacji), What Does It Mean to Be Well Educated? (Co to znaczy być dobrze wykształconym?).
Książka Kohna prezentuje alternatywny model wychowania, który pomaga dzieciom stać się troskliwymi i odpowiedzialnymi ludźmi.
Adele FABER, współautorka książki: Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały ? jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 272 |
Kategoria | Teorie wychowania |
Wydawca | Mind |
Tłumaczenie | Bogumiła Malarecka |
ISBN-13 | 978-83-62445-39-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
Rozdział 1. Wychowanie warunkowe | |
Dwie metody wychowawcze | |
Skutki wychowania warunkowego | |
Rozdział 2. Obdarzanie miłością i odmawianie miłości | |
Manipulowanie miłością | |
Skutki miłości odmawianej | |
Nagradzanie nie zdaje egzaminu | |
Wzmocnienie pozytywne ‒ wcale nie tak pozytywne | |
Poczucie własnej wartości | |
Rozdział 3. Zbyt wiele kontroli | |
Które dzieci robią to, co im się każe? | |
Dwie skrajności | |
Różne skutki kontrolowania dzieci | |
Rozdział 4. Szkody wyrządzone przez kary | |
Dlaczego kary zawodzą? | |
Rozdział 5. Presja na sukces | |
W szkole | |
Tak zwany ,,sport’’ | |
Rywalizacja | |
Rozdział 6. Co nas powstrzymuje? | |
Co widzimy i słyszymy? | |
W co wierzymy? | |
Co czujemy? | |
Czego się boimy? | |
Rozdział 7. Rodzicielstwo bezwarunkowe | |
Rozdział 8. Miłość, która nie stawia wymagań | |
Zrezygnujmy ze stawiania warunków | |
Ograniczmy krytykę | |
Czego robić więcej? | |
Zrezygnujmy z gróźb | |
Nie stosujmy przekupstwa | |
O sukcesach i porażkach | |
Nauczyciele i rodzice na wspólnym froncie | |
Rozdział 9. Dać dzieciom wybór | |
Korzyści pozostawiania dzieciom wyboru | |
Pierwsze słowo, ostatnie słowo | |
Wspólne podejmowanie decyzji | |
Pozorny wybór | |
Granice ograniczeń | |
Kiedy dzieci nie chcą, ale muszą | |
Wypróbujmy zasady | |
Rozdział 10. Punkt widzenia dziecka | |
Moralność dzieci | |
Rozumienie czyjejś perspektywy | |
Patrząc oczami dziecka | |