X

  Wstęp 5
  
  I. Wprowadzenie teoretyczne 7
  
  1. Uwarunkowania osobnicze działań w grze sportowej 7
  
  1.1. Umysłowo-psychiczne dyspozycje do działania w grze 19
  
  1.2. Zdolności motoryczne jako czynnik umożliwiający działania gracza 29
  
  1.3. Umiejętność i sprawność działania gracza 33
  
  2. Uczenie się i nauczanie czynności ruchowych 37
  
  2.1. Proces nauczania czynności ruchowych 42
  
  2.2. Znaczenie wiedzy w nauczaniu działań ruchowych 47
  
  3. Intelektualizacja nauczania gry 53
  
  3.1. Intelektualne formy nauczania jako środki wzmacniające proces szkolenia gracza 57
  
  3.2. Problematyka intelektualizacji nauczania w badaniach z zakresu gry w piłkę nożną 61
  
  II. Procedura badawcza 65
  
  1. Cel pracy, pytania i hipotezy badawcze 66
  
  2. Materiał i metodyka badań 67
  
  2.1. Materiał badawczy (dobór grup) 67
  
  2.2. Założenia eksperymentu dydaktyczno-sportowego (pedagogicznego) 69
  
  2.2.1. Główne założenia nauczania 72
  
  2.2.2. Proces nauczania w grupie kontrolnej 73
  
  2.2.3. Proces nauczania w grupie eksperymentalnej 74
  
  2.3. Techniki i narzędzia badawcze 75
  
  2.3.1. Pomiar cech budowy ciała (rozwój fizyczny) 76
  
  2.3.2. Pomiar sprawności motorycznej 76
  
  2.3.3. Pomiar czynności ruchowych z piłką 76
  
  2.3.4. Testy działań indywidualnych i grupowych w grach symulacyjnych 80
  
  2.3.5. Testy wiedzy specjalnej 86
  
  2.3.6. Ocena sprawności umysłowej 90
  
  2.4. Metody statystycznej analizy danych 90
  
  Rozdział III. Prezentacja i omówienie wyników badań 92
  
  1. Związek sprawności umysłowej z wybranymi aspektami sprawności działań gracza 92
  
  1.1. Analiza związków pomiędzy sprawnością umysłową a poziomem wiedzy o grze 93
  
  1.2. Analiza związków pomiędzy sprawnością umysłową a poziomem wykonywania czynności ruchowych z piłką 95
  
  1. 3. Analiza związków pomiędzy sprawnością umysłową a sprawnością działania w grach symulacyjnych 97
  
  2. Związki pomiędzy wiedzą o grze a wybranymi aspektami sprawności działania w grze 99
  
  2.1. Analiza związków pomiędzy wiedzą o grze a poziomem wykonania czynności ruchowych z piłką 100
  
  2.2. Analiza związków pomiędzy wiedzą o grze a sprawnością działania w grach symulacyjnych 101
  
  3. Wpływ intelektualizacji w kształtowaniu dyspozycji do gry na tle rozwoju fizycznego i motorycznego 104
  
  3.1. Ocena rozwoju fizycznego 106
  
  3.2. Ocena rozwoju zdolności motorycznych 109
  
  3.3. Analiza rozwoju umiejętności ruchowych gracza (tzw. umiejętności technicznych) 111
  
  3.3.1. Ocena zmian wiedzy o czynnościach ruchowych stosowanych w grze 111
  
  3.3.2. Ocena zmian poziomu wykonania czynności ruchowych z piłką w warunkach wyizolowanych z gry 113
  
  3.3.3. Ocena rozwoju wykonania czynności ruchowych z piłką w grach symulującychwarunki gry klasyfikowanej 116
  
  3.4. Analiza rozwoju umiejętności taktycznych gracza 119
  
  3.4.1. Ocena zmian wiedzy o taktyce gry 120
  
  3.4.2. Ocena zmian poziomu skuteczności współdziałania w grach symulujących warunki gry klasyfikowanej 122
  
  3.5. Wpływ badanych dyspozycji na sprawność działania w grach symulacyjnych 124
  
  IV. Weryfikacja hipotez 130
  
  V. Podsumowanie i wnioski 134
  
  Piśmiennictwo 155
  
  Aneks 171
  
  Summary: The intellectualisation of the process of teaching and the development of dispositions to sport games (an exampleof football) 213
Intelektualizacja procesu nauczania a rozwój dyspozycji do gry sportowej na przykładzie piłki nożnej
- 5%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

213

Kategoria

Sport

Wydawca

AWF Kraków

ISBN-13

978-83-891-2183-7

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 8,81 MB

Słowa kluczowe

Piłka nożna, Gry sportowe

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

AWF Kraków , 2008
0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

18,90

17,96

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Celowe kierowanie procesem szkolenia gracza wymaga nie tylko trafnego oddziaływania na sferę fizyczną i ruchową, ale – co jest bardzo istotne – na jego sferę umysłową, stanowiącą bazę kompleksowego działania w specyfice gry sportowej. Poszukując dróg usprawnienia efektywności szkolenia Naglak (1994) wskazuje na potrzebę zespolenia działań rozwijających: zdolności motoryczne, specjalne zdolności ruchowe i zdolności umysłowe.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!