POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Problemy alkoholowe w wieku dorastania oraz ich przyczyny. Założenia teoretyczne integralnego programu profilaktyki uzależnienia alkoholowego. Znaczenie komunikacji w profilaktyce uzależnień. Współpraca szkoły i rodziny w realizacji integralnego programu profilaktycznego
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 156 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-802-8 |
Numer wydania | 3 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
Rozdział | 1 |
Problemy alkoholowe w wieku dorastania oraz ich przyczyny | |
1.Charakterystyka uzależnienia alkoholowego | |
2.Uwarunkowania inicjacji alkoholowej dzieci w wieku szkolnym | |
3.Skutki uzależnienia alkoholowego w wieku szkolnym | |
Rozdział | 2 |
Przyczyny małej skuteczności obecnie stosowanych programów profilaktycznych | |
1.Kryterium zewnętrzne oceny programów profilaktycznych | |
2.Kryterium wewnętrzne oceny programów profilaktycznych | |
Rozdział | 3 |
Założenia teoretyczne integralnego programu profilaktyki uzależnienia alkoholowego | |
1.Personalistyczna koncepcja człowieka jako punkt wyjścia integralnego programu profilaktycznego | |
2.Elementy informacyjne integralnego programu profilaktycznego | |
2.1 Informacje dotyczące ciała człowieka | |
2.2 Informacje dotyczące funkcjonowania psychiki | |
2.3 Informacje dotyczące rozwoju moralnego | |
2.4 Informacje dotyczące podstawowych elementów duchowości w człowieku | |
2.5 Informacje dotyczące relacji interpersonalnych | |
2.6 Informacje dotyczące prawidłowej komunikacji | |
3.Elementy formacyjne programu | |
3.1 Motywacja wychowanków | |
3.2 Kształtowanie dojrzałych postaw dzieci w wieku szkolnym | |
Rozdział 4 | |
Znaczenie komunikacji w profilaktyce uzależnień | |
1.Społeczeństwo informacyjne a komunikacja międzyludzka | |
2.Komunikacja bez przemocy | |
2.1 Aplikacje praktyczne | |
Rozdział 5 | |
Współpraca szkoły i rodziny w realizacji integralnego programu profilaktycznego | |
1.Rola rodziny w wychowaniu do trzeźwości | |
1.1 Formowanie dojrzałości w sferze psychofizycznej | |
1.2 Formowanie dojrzałości moralnej i duchowej | |
1.3 Środowisko rodzinne a nabywanie kompetencji interpersonalnych | |
2.Formy współpracy rodziny i szkoły | |
3.Współpraca instytucji wspomagających szkołę i rodzinę w realizacji programu profilaktycznego | |
3.1 Samorządy lokalne | |
3.2 Kościół | |
3.3 Służba zdrowia | |
... | |