Niepełnosprawność, Nr 7. Tyflosurdopedagogiczne konteksty edukacji i rehabilitacji

-20%

Niepełnosprawność, Nr 7. Tyflosurdopedagogiczne konteksty edukacji i rehabilitacji

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

pdf, ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,20  24,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 24,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 19,20 zł  


19,20

w tym VAT

Numer siódmy czasopisma „Niepełnosprawność” został poświęcony działom pedagogiki specjalnej związanym z rozważaniami nad kwestiami niepełnosprawności sensorycznej. Te dynamicznie rozwijające się pola mieszczą w sobie wiele obszarów refleksji. Namysł jest kierowany na społeczną percepcję i funkcjonowanie osób niewidomych i niesłyszących. Pojawiają się tu również analizy zmieniających się warunków systemu edukacji i wsparcia adresowanego do tych grup. Nie brakuje także aktualizacji dotyczących metodyki pracy pedagogicznej z uczniami z tymi rodzajami niepełnosprawności. Z uwagi na specyfikę wsparcia osób z niepełnosprawnością sensoryczną pojawia się wiele przemyśleń na temat edukacyjnych i społecznych konsekwencji użycia technologicznych form usprawniania wzroku i słuchu.


Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu


Rok wydania2012
Liczba stron186
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Marzenna Zaorska, Aktualne problemy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością sprzężoną     9
  Ursula Horsch, Wurzeln früher Bildungsprozesse – oder – Mehr Bildungschancen durch das NHS?    25
  Grażyna Gunia, Współczesne problemy surdopedagogiki w teorii i praktyce    47
  s. Elżbieta Więckowska, Polska szkoła tyflografiki    55
  Iwona Jagoszewska, Podłoże zmian w edukacyjnej drodze studentów niesłyszących do zawodu surdopedagoga    81
  Urszula Eckert, Anna Prożych, Proces zmian zachodzących w surdopedagogice    101
  Magdalena Olempska-Wysocka, Funkcjonowanie społeczne dziecka z wadą słuchu    109
  Anna Czyż, Problemy komunikacyjne osób z postlingwalnym uszkodzeniem słuchu, a możliwości doboru aparatów słuchowych    124
  Agnieszka Kubarewicz, Tłumacz przewodnik jako forma pracy asystenta osobistego osoby głuchoniewidomej    133
  Małgorzata Książek, Elżbieta Paradowska, Edukacja włączająca w kontekście dzieci głuchoniewidomych – założenia a rzeczywistość    141
  Beata Jackiewicz, Rola kształcenia specjalnego dziecka z wadą słuchu a wizja edukacji włączającej    158
  Anna Czyż, Możliwości poprawy percepcji słuchowej u osób z jednostronną głuchotą     166
  Grzegorz Kozłowski, Głuchoślepota – głos praktyka i osoby doświadczonej niepełnosprawnością    177
  
  Autorzy artykułów    185
  Lista recenzentów    186
RozwińZwiń