Survey Sampling in Economic and Social Research. SE 120

-17%

Survey Sampling in Economic and Social Research. SE 120

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

9,13  11,00

Format: pdf

Cena początkowa: 11,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 9,13 zł  


9,13

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Sample surveys provide one of the most challenging fields for applying the statistical methodology. They confront the researcher with a vast diversity of unique practical problems encountered in the course of studying populations. They include, but are not limited to: non-sampling errors, specific population structures, contaminated distributions of study variables, non-satisfactory sample sizes, incorporation of the auxiliary information available on many levels, simultaneous estimation of characteristics in various subpopulations, integration of data from many waves or phases of the survey and incompletely specified sampling procedures. Omnipresent constraints on time and cost additionally complicate the process of designing a survey. Dealing with such conditions brings about the need for formulating sophisticated statistical procedures dedicated to specific conditions of a sample survey. It gives birth to wide variety of approaches, methodologies and procedures borrowing the strength from virtually all branches of statistics.
„Studia Ekonomiczne” nr 120 – Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.


Rok wydania2012
Liczba stron106
KategoriaMetody ilościowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  INTRODUCTION    7
  
  Czesław Domański: FIRST ASSOCIATIONS OF POLISH STATISTICIANS    11
  Streszczenie    17
  
  Wojciech Gamrot: ON POOL-ADJACENT-VIOLATORS ALGORITHM AND ITS PERFORMANCE FOR NON-INDEPENDENT VARIABLES    18
  Streszczenie    29
  
  Anna Imiołek, Janusz Gołaszewski, Dariusz Załuski, Zbigniew Nasalski: PRACTICAL STATISTICAL AND ECONOMIC ASPECTS OF USING SURVEY STUDIES FOR IDENTIFICATION OF THE KEY PLANT CULTIVATION TECHNOLOGY FACTORS    31
  Streszczenie    44
  
  Arkadiusz Kozłowski: THE USEFULNESS OF PAST DATA IN SAMPLING DESIGN FOR EXIT POLL SURVEYS    45
  Streszczenie    57
  
  Jan Kubacki, Alina Jędrzejczak: THE COMPARISON OF GENERALIZED VARIANCE FUNCTION WITH OTHER METHODS OF PRECISION ESTIMATION FOR POLISH HOUSEHOLD BUDGET SURVEY    58
  Streszczenie    68
  
  Dorota Raczkiewicz: SOME ASPECTS OF POST ENUMERATION SURVEYS IN POPULATION CENSUSES IN POLAND AND GERMANY    70
  Streszczenie    76
  
  Ondřej Vilikus: OPTIMIZATION OF SAMPLE SIZE AND NUMBER OF TASKS PER RESPONDENT IN CONJOINT STUDIES USING SIMULATED DATASETS    77
  Streszczenie    83
  
  Janusz L. Wywiał: ON LIMIT DISTRIBUTION OF HORVITZ-THOMPSON STATISTIC UNDER THE REJECTIVE SAMPLING    84
  Streszczenie    96
  
  Tomasz Żądło: ON ACCURACY OF TWO PREDICTORS FOR SPATIALLY AND TEMPORALLY CORRELATED LONGITUDINAL DATA    97
  Streszczenie    105
  
  AUTHORS    106
RozwińZwiń