Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wybrane obszary aplikacji

Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wybrane obszary aplikacji

1 opinia

Format:

ibuk

Celem niniejszej monografii, stanowiącej pokłosie IX edycji konferencji „Nowe media i technologie komunikacji marketingowej” zorganizowanej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, jest prezentacja wybranych zagadnień dotyczących wykorzystania nowych technologii i nowych mediów w komunikacji marketingowej. W centrum uwagi Autorów – studentów i doktorantów reprezentujących różne krajowe ośrodki akademickie – znalazły się takie kwestie, jak: identyfikacja nowych trendów w komunikacji marketingowej z wykorzystaniem mediów społecznościowych, wykorzystanie nowych mediów i technologii w komunikowaniu systemowych produktów turystyki kulturowej, projektowanie doświadczeń w zakresie marketingu cyfrowego dla sieci kin, analiza strategii komunikacyjnych realizowanych przez marki oferujące roślinne zamienniki mięsa (RZM) w mediach społecznościowych, wykorzystanie social mediów jako ważnego elementu komunikacji marketingowej i źródła opinii konsumentów na rynku roślinnych zamienników mięsa, greenwashing jako forma komunikowania marketingowego niektórych przedsiębiorstw, wykorzystanie krótkich form audiowizualnych w komunikacji marketingowej banków i instytucji finansowych, wykorzystanie podcastów w celach reklamowych i zaprezentowanie perspektyw ich rozwoju jako narzędzia marketingowego, budowanie wizerunku marki poprzez komunikowanie działań CSR w mediach społecznościowych, identyfikacja kluczowych obszarów działalności marketingowej, które współcześnie realizowane są za pomocą chatbotów, wykorzystanie narzędzia sztucznej inteligencji do tworzenia treści – Rytr – w codziennej pracy kreatywnej agencji digital marketingu Kaizen Ads (case study), wykorzystanie sztucznej inteligencji w kontekście projektowania User Interface (UI) i User Experience (UX), identyfikacja wpływu sztucznej inteligencji na komunikację organizacji z interesariuszami. Publikacja stanowi wielopłaszczyznowe opracowanie wpisujące się w dyskusję na temat współczesnych zagadnień dotyczących sfery komunikacji marketingowej.


Rok wydania2024
Liczba stron177
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-888-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  
  Rozdział 1. Nowe trendy w komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych (Justyna Krawczyk, Anna Wójcik)    13
  1.1. Istota i klasyfikacja mediów społecznościowych    13
  1.2. Komunikacja marketingowa w serwisach społecznościowych    19
  1.3. Nowe trendy w mediach społecznościowych    21
  Bibliografia    26
  
  Rozdział 2. Komunikowanie systemowych produktów turystyki kulturowej na przykładzie dziedzictwa poprzemysłowego Miasta Czeladź (Marek Czekajski)    29
  2.1. Istota turystyki kulturowej    30
  2.2. Kategoryzacja i wielowymiarowość produktów turystyki kulturowej    31
  2.3. Istota produktów systemowych    33
  2.4. Produkty systemowe a produkty turystyki kulturowej    34
  2.5. Różnorodność dziedzictwa poprzemysłowego Miasta Czeladź    35
  2.6. Trendy marketingowe jako aspekt tworzenia produktów systemowych    42
  2.7. Systemowy produkt dziedzictwa poprzemysłowego w komunikacji marketingowej    43
  Bibliografia    45
  
  Rozdział 3. Projektowanie doświadczeń w zakresie marketingu cyfrowego dla sieci kin (Oleksandra Sharovska)    47
  3.1. Obszary doświadczeń    47
  3.2. Analiza aktywności sieci kin w mediach społecznościowych    49
  3.3. Etapy projektowania doświadczeń na podstawie potrzeb klientów    57
  Bibliografia    60
  
  Rozdział 4. Komunikacja marketingowa marek oferujących roślinne zamienniki mięsa w mediach społecznościowych (Sylwia Majcher, Krystian Zbierski)    62
  4.1. Wyzwania wobec roślinnych zamienników mięsa    63
  4.2. Rola mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej    64
  4.3. Wyniki badań własnych  analiza komunikacji marketingowej profili marek RZM w social mediach    65
  4.3.1. Posty niesponsorowane    65
  4.3.2. Posty sponsorowane    69
  4.4. Konkluzje    70
  Bibliografia    72
  
  Rozdział 5. Postawy i zachowania konsumentów wobec roślinnych zamienników mięsa w social mediach (Sylwia Majcher, Krystian Zbierski)    75
  5.1. Social media jako źródło opinii o produkcie    77
  5.2. Roślinne zamienniki mięsa jako korzyść dla środowiska, ludzi i zwierząt    78
  5.3. Analiza komentarzy dotyczących RZM na Facebooku i Instagramie – wyniki badań    80
  5.4. Wnioski    87
  Bibliografia    88
  
  Rozdział 6. Greenwashing jako forma komunikowania marketingowego (Eliza Smolińska, Hanna Domaradzka)    92
  6.1. Istota i przyczyny greenwashingu    93
  6.2. Praktyki greenwashingu    94
  6.3. Wybrane case study wykorzystywania greenwashingu    95
  6.4. Skutki greenwashingu    97
  6.5. Metody walki z greenwashingiem. Zielony marketing    97
  Bibliografia    98
  
  Rozdział 7. Wykorzystanie krótkich form audiowizualnych w komunikacji marketingowej banków i instytucji finansowych (Hubert Leśniak, Paulina Pasierb)    100
  7.1. Rynek usług bankowych    101
  7.2. Marketing usług bankowych    103
  7.3. Analiza wyników badania    106
  7.3.1. Opis badania    106
  7.3.2. Charakterystyka respondentów    107
  7.3.3. Wyniki badania i wnioski    108
  Bibliografia    111
  
  Rozdział 8. Wykorzystywanie podcastów w celach reklamowych – przykłady i dalsze perspektywy rozwoju (Karolina Kubasik)    113
  8.1. Czym jest podcast?    113
  8.2. Podcast jako narzędzie współczesnego marketingu    114
  8.2.1. Podcasty służące budowaniu marki    115
  8.2.2. Podcasty zawierające treści sponsorowane    117
  8.2.3. Podcasty tworzone przez reklamodawcę na potrzeby celów reklamowych    118
  8.3. Przyszłość podcastów na rynku marketingowym    119
  Bibliografia    120
  
  Rozdział 9. Budowanie wizerunku marki poprzez działania CSR w mediach społecznościowych (Ingrida Jaunich, Martin Czyrnia)    122
  9.1. Rola mediów społecznościowych w komunikowaniu działań CSR    122
  9.2. Teoretyczne podstawy CSR    124
  9.3. Kreowanie wizerunku marki poprzez komunikowanie działań CSR w mediach społecznościowych    126
  9.4. Postrzeganie działań CSR komunikowanych w mediach społecznościowych – wyniki badania konsumenckiego    129
  Bibliografia    131
  
  Rozdział 10. Chatboty jako narzędzie współczesnej komunikacji marketingowej (Jakub Kubasik)    133
  10.1. Czym są chatboty?    133
  10.2. Zalety korzystania z chatbotów przez firmy    135
  10.3. Przykłady wykorzystywania chatbotów na polskim rynku    136
  10.4. Przyszłość chatbotów    138
  Bibliografia    141
  
  Rozdział 11. Rytr jako narzędzie sztucznej inteligencji wykorzystywane w pracy agencji digital marketingu (Krystian Kruk)    142
  11.1. Krótka historia internetu i sztucznej inteligencji    142
  11.2. Rytr – asystent do pisania oparty na sztucznej inteligencji    145
  11.3. Możliwości i funkcje narzędzia Rytr    147
  11.4. Wywiady pogłębione z pracownikami kreatywnej agencji Digital Marketingu – Kaizen Ads (カイゼンアッズ)    154
  Bibliografia    157
  
  Rozdział 12. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kontekście projektowania User Interface (UI) i User Experience (UX) (Marta Parzonka)    158
  12.1. Geneza User Experience, User Interface i ich znaczenie    159
  12.2. Sztuczna inteligencja a projektowanie UX i UI    161
  12.3. Narzędzia SI wspomagające projektowanie UX/UI – przykłady    164
  Bibliografia    168
  
  Rozdział 13. Zarządzanie komunikacją przedsiębiorstwa: polityka informacyjna w dobie narzędzi SI przetwarzających język naturalny (Michał Pyjas)    170
  13.1. Polityka informacyjna    171
  13.2. Zarządzanie informacją    172
  13.3. Sztuczna inteligencja w zarządzaniu polityką informacyjną przedsiębiorstwa    173
  Bibliografia    175
RozwińZwiń