Narracje w rachunkowości jako narzędzie zarządzania wrażeniem

1 opinia

Format:

ibuk

Publikacja dotyczy stosunkowo nowego i niezbadanego w wystarczającym stopniu zagadnienia stosowania raportowania do kreowania wizerunku jednostki, w szczególności przez zarządzanie wrażeniem. Monografia zawiera naukowe i praktyczne wnioski sformułowane na podstawie wyników badań nad sprawozdawczością narracyjną. O jej oryginalności świadczą w znacznym stopniu autorskie klasyfikacje strategii zarządzania wrażeniem oraz metod wykrywania tego zarządzania w narracyjnych formach sprawozdawczych. Autorka zajęła się ilościowym podejściem do zarządzania wrażeniem w rachunkowości, opracowując jego autorski wskaźnik w sprawozdawczości narracyjnej. Monografia jest skierowana do badaczy zajmujących się zagadnieniami związanymi z rachunkowością i sprawozdawczością, zwłaszcza ich formami narracyjnymi, a także badaczy problematyki kreowania wizerunku jednostki i zarządzania wrażeniem. Z drugiej strony może zainteresować praktyków - biegłych rewidentów, audytorów specjalizujących się w sprawozdaniach narracyjnych oraz organy kontrolne, wreszcie inwestorów i same jednostki raportujące.


Rok wydania2024
Liczba stron334
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
ISBN-13978-83-8211-205-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów
  Wstęp
  
  ROZDZIAŁ I Narracje w rachunkowości
  1.1. Rachunkowość jako system informacyjny i narzędzie komunikacji
  1.2. Język a rachunkowość
  1.3. Istota i rozwój narracji w rachunkowości
  1.4. Sprawozdawczość narracyjna
  
  ROZDZIAŁ II Zarządzanie wrażeniem w rachunkowości
  2.1. Istota zarządzania wrażeniem
  2.2. Zarządzanie wrażeniem w rachunkowości za pomocą narracji
  2.3. Sposoby zarządzania wrażeniem za pomocą narracji w rachunkowości
  2.4. Sprawozdanie z działalności jako przedmiot zarządzania wrażeniem
  
  ROZDZIAŁ III Narracje i zarządzanie wrażeniem w naukach społecznych i humanistycznych
  3.1. Narracje i zarządzanie wrażeniem w świetle nauk społecznych
  3.2. Narracje i zarządzanie wrażeniem w świetle nauk humanistycznych
  3.3. Zewnętrzna weryfikacja sprawozdawczości narracyjnej
  3.4. Sposoby badania narracji w sprawozdawczości
  3.5. Metody wykrywania zarządzania wrażeniem w narracyjnych formach sprawozdawczych
  
  ROZDZIAŁ IV Narracje i zarządzanie wrażeniem w polskiej praktyce gospodarczej – badanie empiryczne
  4.1. Cele badania empirycznego
  4.2. Próba badawcza
  4.3. Opis badania empirycznego
  4.4. Wyniki badania empirycznego
  4.5. Wnioski z przeprowadzonego badania
  
  ROZDZIAŁ V Propozycja badania zarządzania wrażeniem w narracyjnych formach sprawozdawczych
  5.1. Klasyfikacja strategii zarządzania wrażeniem za pomocą narracji w sprawozdawczości
  5.2. Klasyfikacja metod wykrywania zarządzania wrażeniem w narracyjnych formach sprawozdawczych
  5.3. Wskaźnik zarządzania wrażeniem w sprawozdawczości narracyjnej
  5.4. Przykład zastosowania wskaźnika zarządzania wrażeniem w sprawozdawczości narracyjnej
  
  Zakończenie
  
  Załącznik
  Listy do akcjonariuszy jako przykład zastosowania wskaźnika zarządzania wrażeniem w sprawozdawczości narracyjnej
  
  Bibliografia
  Strony internetowe
  Sprawozdania z działalności (wykorzystane w rozdziale IV)
  
  Narratives in accounting as an impression management tool. Summary
RozwińZwiń