INNE EBOOKI AUTORA
#4/2024
W nowym numerze między innymi:
Długie trwanie minimalizmu. O warunkach, w których ten nurt się tworzył pisze Izabela Smelczyńska, o związkach z muzyką filmową Mariusz Gradowski. Z pianistą Adamem Kośmieją rozmawia Igor Torbicki.
Relacje z festiwalu Łańcuch XXI, a także koncertów w Krakowie, Szczecinie, Warszawie, Trójmieście czy Kielcach oraz ze spektakli: „Dalibor” w Brnie, „Halka” w Polskiej Operze Królewskiej, „Traviata” w Teatrze Wielkim w Łodzi, „Cosi fan tutte” w paryskim Théâtre du Châtelet oraz „The Handmaid’s Tale” w English National Opera.
Recenzje płyt, m.in. „Composites” Leszka Możdżera i Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, kolejnych odkryć Le Consort, nagrania opery Alka Nowaka, nagrań Konstantego Wileńskiego, a także książek: Małej Monografii Karłowicza oraz „Zarażonych dźwiękiem” Stanisława Trzcińskiego.
Pewność? A co to takiego? – z Vincentem Dumestrem rozmawia Jacek Hawryluk.
Nowe odcinki cykli: „Muzyka i łzy” Karoliny Kolinek-Siechowicz, „Łapanie za słowa” Michała Bajera oraz Słuchanie obrazów Pawła Bienia.
Rok wydania | 2024 |
---|---|
Liczba stron | 48 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
OD REDAKCJI | |
Czy Albert śni o Eurydyce? – Michał Mendyk | |
AKTUALNOŚCI | |
Poczuć się w Dwójce na miejscu – Agnieszka Szynk | |
Przegląd wydarzeń – opr. Mateusz Ciupka | |
STREFA RUCHU | |
Minimalizm odarty z dźwięków – Izabela Smelczyńska | |
Barwa, puls, medytacja – Mariusz Gradowski | |
Bunt i odpuszczenie – Igor Torbicki | |
Z Archiwum R: Co po Glassie? – opr. Katarzyna Ryzel | |
RELACJE | |
Epitafia, niedopowiedzenia i westchnienia – Marta Dziewianowska-Pachowska | |
Walka ducha z materią – Anna Woźniakowska | |
Popklasycyzm – Michał Bajer | |
Popłynął prąd – Agnieszka Szynk | |
Zapiski z kolonii dźwięków – Igor Torbicki | |
Kontemplowanie pauz i cisz – Małgorzata Kęsicka | |
Smutno – Piotr Mika | |
Grzecznie i grzesznie – Łukasz Kaczmarek | |
Pluszowy smok – Katarzyna Ryzel | |
Wolność ważniejsza niż życie – Paweł Binek | |
Holding Pomiana z Odrowążą – Jacek Marczyński | |
Toksyczne związki Mozarta – Jacek Kornak | |
Offred zwycięska – Dominika Micał | |
WYDAWNICTWA | |
Właściwości kompozytów MACV – Paweł Siechowicz | |
Nieznane oblicza oboju – Karolina Kolinek-Siechowicz | |
Pani Filharmonika, czyli o tym, jak skrzypce porzuciły Włochy na rzecz Anglii – Karolina Kolinek-Siechowicz | |
Chopin jest nieprzekładalny – Mateusz Ciupka | |
Romantyczna dezintegracja – Przemek Psikuta | |
Favola triste – Katarzyna Ryzel | |
Lukrowana muzyka – Wioleta Żochowska | |
Pomruki uznania dla księcia jazzu – Paweł Siechowicz | |
Nie tylko kompozytor – Witold Paprocki | |
Wgląd w rynek – Katarzyna Ryzel | |
ROZMOWA | |
Pewność? A co to takiego? – z Vincentem Dumestrem rozmawia Jacek Hawryluk | |
SWOBODA RUCHU | |
Jaccottet słucha Monteverdiego – Karolina Kolinek-Siechowicz | |
Łapanie za słowa: Opery na receptę – Michał Bajer | |
FELIETON | |
Kawałek Mławy w Hollywood – Magda Miśka-Jackowska | |
| |
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja | |
Linia malarza, czyli Respighi w Filharmonii Dolnośląskiej – Paweł Bień | |