Ruch Muzyczny 4/2024

1 opinia

Wydawca:

PWM

Format:

epub, mobi, pdf

RODZAJ DOSTĘPU

6,90

Format: epub, mobi, pdf

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,90 zł  


6,90

w tym VAT

#4/2024


W nowym numerze między innymi:


Długie trwanie minimalizmu. O warunkach, w których ten nurt się tworzył pisze Izabela Smelczyńska, o związkach z muzyką filmową Mariusz Gradowski. Z pianistą Adamem Kośmieją rozmawia Igor Torbicki.


Relacje z festiwalu Łańcuch XXI, a także koncertów w Krakowie, Szczecinie, Warszawie, Trójmieście czy Kielcach oraz ze spektakli: „Dalibor” w Brnie, „Halka” w Polskiej Operze Królewskiej, „Traviata” w Teatrze Wielkim w Łodzi, „Cosi fan tutte” w paryskim Théâtre du Châtelet oraz „The Handmaid’s Tale” w English National Opera.


Recenzje płyt, m.in. „Composites” Leszka Możdżera i Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, kolejnych odkryć Le Consort, nagrania opery Alka Nowaka, nagrań Konstantego Wileńskiego, a także książek: Małej Monografii Karłowicza oraz „Zarażonych dźwiękiem” Stanisława Trzcińskiego.


Pewność? A co to takiego? – z Vincentem Dumestrem rozmawia Jacek Hawryluk.


Nowe odcinki cykli: „Muzyka i łzy” Karoliny Kolinek-Siechowicz, „Łapanie za słowa” Michała Bajera oraz Słuchanie obrazów Pawła Bienia.


Rok wydania2024
Liczba stron48
KategoriaKultura i sztuka
WydawcaPWM
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

OD REDAKCJI

  

Czy Albert śni o Eurydyce? – Michał Mendyk

  

AKTUALNOŚCI

  

Poczuć się w Dwójce na miejscu – Agnieszka Szynk

  

Przegląd wydarzeń – opr. Mateusz Ciupka

  

STREFA RUCHU

  

Minimalizm odarty z dźwięków – Izabela Smelczyńska

  

Barwa, puls, medytacja – Mariusz Gradowski

  

Bunt i odpuszczenie – Igor Torbicki

  

Z Archiwum R: Co po Glassie? – opr. Katarzyna Ryzel

  

RELACJE

  

Epitafia, niedopowiedzenia i westchnienia – Marta Dziewianowska-Pachowska

  

Walka ducha z materią – Anna Woźniakowska

  

Popklasycyzm – Michał Bajer

  

Popłynął prąd – Agnieszka Szynk

  

Zapiski z kolonii dźwięków – Igor Torbicki

  

Kontemplowanie pauz i cisz – Małgorzata Kęsicka

  

Smutno – Piotr Mika

  

Grzecznie i grzesznie – Łukasz Kaczmarek

  

Pluszowy smok – Katarzyna Ryzel

  

Wolność ważniejsza niż życie – Paweł Binek

  

Holding Pomiana z Odrowążą – Jacek Marczyński
Violetta samotna nie tylko jesienią – Jacek Marczyński

  

Toksyczne związki Mozarta – Jacek Kornak

  

Offred zwycięska – Dominika Micał

  

WYDAWNICTWA

  

Właściwości kompozytów MACV – Paweł Siechowicz

  

Nieznane oblicza oboju – Karolina Kolinek-Siechowicz

  

Pani Filharmonika, czyli o tym, jak skrzypce porzuciły Włochy na rzecz Anglii – Karolina Kolinek-Siechowicz

  

Chopin jest nieprzekładalny – Mateusz Ciupka

  

Romantyczna dezintegracja – Przemek Psikuta

  

Favola triste – Katarzyna Ryzel

  

Lukrowana muzyka – Wioleta Żochowska

  

Pomruki uznania dla księcia jazzu – Paweł Siechowicz

  

Nie tylko kompozytor – Witold Paprocki

  

Wgląd w rynek – Katarzyna Ryzel

  

ROZMOWA

  

Pewność? A co to takiego? –  z Vincentem Dumestrem rozmawia Jacek Hawryluk

  

SWOBODA RUCHU

  

Jaccottet słucha Monteverdiego – Karolina Kolinek-Siechowicz

  

Łapanie za słowa: Opery na receptę – Michał Bajer

  

FELIETON

  

Kawałek Mławy w Hollywood – Magda Miśka-Jackowska

  


REKOMENDACJE

  

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

SŁUCHANIE OBRAZÓW

  

Linia malarza, czyli Respighi w Filharmonii Dolnośląskiej – Paweł Bień

RozwińZwiń