POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Numer zawiera interesujące artykuły poświęcone edukacji, kształceniu nauczycieli i badaniom edukacyjnym. Autorzy artykułów podkreślają rolę nauczycieli w tworzeniu lepszej przyszłości dla społeczeństwa, które musi stawić czoła nowym wyzwaniom. Opisują także różne aspekty badań edukacyjnych i praktyczne rozwiązania, które mają na celu poprawę jakości nauczania i uczenia się. Prace przedstawiają także inspirujące propozycje łączenia teorii edukacji z działaniem nauczycieli w praktyce, rozwijania umiejętności badawczych nauczycieli czy korzystania z narzędzi takich jak portfolio edukacyjne. Artykuły zachęcają do refleksji nad znaczeniem badań, analizy danych i doskonalenia praktyk edukacyjnych.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 144 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Joanna Madalińska-Michalak, Jolanta Sujecka-Zając – Wprowadzenie | 7 |
ARTYKUŁY | |
Bogusława Dorota Gołębniak – Badania w działaniu w pedagogicznym komponencie kształcenia nauczycieli. Refleksje z praktyki | 9 |
Agnieszka Janiak-Jasińska – Kompetencje badawcze w kształceniu przyszłych nauczycieli – projektowanie programów studiów przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela | 29 |
Grażyna Czetwertyńska – Portfolio w przygotowaniu nauczycieli do zawodu na podstawie doświadczeń Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego | 41 |
Kinga Białek, Magdalena Swat-Pawlicka – Projekt „Krytyczne czytanie ze Szkołą Edukacji” – od koncepcji edukacyjnej do wdrożenia | 63 |
Bartłomiej Walczak – Dlaczego warto uczyć nauczycielki i nauczycieli ewaluacji? Perspektywy teoretyczne i praktyczne | 85 |
Joanna Dobkowska, Barbara Murawska – Wykorzystywanie wyników monitorowania umiejętności uczniów z języka polskiego w praktyce szkolnej | 101 |
Monika Jakubowska-Mirek, Ewa Stożek – Monitorowanie osiągnięć uczniów z matematyki jako metoda doskonalenia zawodowego nauczycieli | 121 |
Noty o Autorach | 141 |
********* | |
Joanna Madalińska-Michalak, Jolanta Sujecka-Zając – Introduction | 7 |
ARTICLES | |
Bogusława Dorota Gołębniak – Action research in pre-service teacher education in the field of pedagogy. Reflections from practice | 9 |
Agnieszka Janiak-Jasińska – Research competences in educating future teachers – designing study programmes thatprepare students for the teaching profession | 29 |
Grażyna Czetwertyńska – Portfolio as a means to prepare teachers for their career, basing on experiences of the School of Education of Polish-American Freedom | |
Foundation and University of Warsaw | 41 |
Kinga Białek, Magdalena Swat-Pawlicka – “Critical reading with the School of Education”: from concept to implementation | 63 |
Bartłomiej Walczak – Why is it a good idea to teach teachers about evaluation? Theoretical and practical perspectives | 85 |
Joanna Dobkowska, Barbara Murawska – Using the results of the monitoring of students’ Polish language skills in school practice | 101 |
Monika Jakubowska-Mirek, Ewa Stożek – Monitoring students’ achievements in mathematics as a method of teachers’ professional development | 121 |
Contributors to this issue | 141 |