Mind hacking

Przekonaj małpy, żeby oddały ci swoje banany!

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

62,10  69,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 69,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,50 zł  


62,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Otacza nas potężny szum medialny, ślepota banerowa, stres informacyjny oraz wszędobylskie fake newsy. Takie warunki powodują, że teraz treści sprzedażowe w reklamach, ofertach handlowych czy na stronach internetowych muszą być bardziej niż kiedykolwiek dopracowane pod każdym względem.


W książce autor wyjaśnienia zjawiska dotyczące błędów poznawczych, sposobów postrzegania i konsumowania cyfrowych treści, a także wszystkie kluczowe techniki perswazji wraz z przykładami i ćwiczeniami. To kompleksowy poradnik, który uczy, jak tworzyć skuteczne teksty sprzedażowe. Publikacja adresowana jest przede wszystkim do marketerów, sprzedawców, właścicieli firm, menedżerów i wszystkich, którym w codziennej rutynie pomocna okaże się skuteczność komunikacji.


Autor zebrał w książce rozproszoną w tysiącach artykułów, badań, raportów i materiałów cyfrowych wiedzę, która udziela rozbudowanej odpowiedzi na dwa, wydawałoby się proste, pytania: dlaczego dokonujemy takich, a nie innych decyzji konsumenckich i jak to się dzieje, że jeden przekaz marketingowy potrafi nas do tej decyzji przybliżyć, a inny wręcz przeciwnie. Marcin Cichocki w swojej pracy sięga głęboko i czerpie garściami z różnych dyscyplin: historii, ekonomii, biologii, neurologii, socjologii, czy psychologii ewolucyjnej. Tylko takie podejście może zbliżyć nas do prawdziwej odpowiedzi na wcześniej przytoczone pytania. Marketing jest bowiem dziedziną interdyscyplinarną, a ludzkie zachowania są zbyt skomplikowane, aby opisać je aparatem pojęciowym tylko jednej gałęzi nauki. Co więcej, niełatwe zagadnienia wyjaśnia w sposób logiczny, zrozumiały dla - że tak się wyrażę - laika i robi to w sposób lekki, niejednokrotnie humorystyczny. Konsumencie - dzięki tej książce powinieneś poczuć się lepiej. Przekonasz się bowiem, że przed sprawnie wykreowanymi komunikatami marketingowymi zwyczajnie nie sposób się “obronić”. Nie wynika to z Twojej ignorancji, tylko z mechanizmów, które wymykają się racjonalności i ludzkiej świadomości. Pozbądź się poczucia wyższości i wyjątkowości w świecie marketingowych przekazów (mimo że one same często będą chciały cię do tego przekonać). Wszyscy jesteśmy bowiem małpami (włącznie z piszącym te słowa i autorem książki) na może nieco wyższym stopniu ewolucji. Marketerze - nie znajdziesz w tej książce jasnych rozwiązań, jak sprawić, by Twoja praca była łatwiejsza i bardziej efektywna. To byłoby zbyt piękne i proste. Może być ona jednak dla Ciebie kompendium wiedzy z zakresu zachowań konsumenckich. Jeśli wyciągniesz z niej prawidłowe wnioski (o co, przez formę podania, nietrudno), uzyskasz potężny, marketingowy oręż. Używaj go rozważnie i etycznie! Przyda Ci się wszędzie tam, gdzie istotna jest perswazja.


Maciej Sowa


Rok wydania2023
Liczba stron200
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-23400-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Kilka słów na początek (i notka prawna)     9
  1. Kiedyś po prostu małpy. Teraz wciąż małpy, ale z koszykami     11
    Rzut oka na przeszłość człowieka     11
      10 lat temu     11
      XXI wiek     12
      XX wiek     12
      Ostatnie 500 lat     12
      Ostatnie 1500 lat     12
      Cała zapisana historia ludzkości     12
      Rewolucja rolnicza     13
      Początki istnienia gatunku     13
    Nic się nie działo aż do rewolucji rolniczej     13
    Dlaczego ludzie zdominowali planetę?     14
    Relacje i współpraca – ewolucja na sterydach     16
    Uczone małpy, ścisłowiedy     17
      Mysia utopia     17
      Jak to wygląda współcześnie?     18
  2. Więc twierdzisz, że perswazja na ciebie nie działa?     21
    A co, jeśli działa, tylko o tym nie wiesz?     21
      Rozwód? Nigdy w życiu!     22
      Palenie służy zdrowiu     22
      Jestem asertywnym, racjonalnym i odpornym na manipulację studentem     22
  3. Pilot z Autopilotem jednym lecą samolotem     25
    No dobrze, więc czym są Pilot i Autopilot?     27
    Gadzi mózg (pień mózgu)     27
    Mózg ssaczy (układ limbiczny)     27
    Mózg racjonalny (kora nowa)     27
    Pilot i Autopilot     28
    Efekt imprezy koktajlowej     31
  4. Jak efekt ramowania wpływa na percepcję?     33
    Jak marki zarządzają kontekstem?     35
    Możliwości marketingu kulturowego     37
    Dekodowanie Autopilota, czyli bądź świadomy nieświadomego     38
  5. Nie dopuszczaj do paraliżu decyzyjnego!     43
    Jak nadmierne myślenie zabija produktywność?     48
      Ruminacja pożera siłę woli     50
      Paraliż decyzyjny sprawia, że jesteś mniej szczęśliwy     51
    Jak powstrzymać własny paraliż decyzyjny?     51
      Zacznij dzień od podejmowania najważniejszych decyzji     52
      Świadomie ograniczaj ilość przyswajanych informacji     54
      Ustal termin i rozliczaj się z niego     54
      Określ swój główny cel     55
      Porozmawiaj z kimś spoza własnej bańki informacyjnej     56
      Podchodź do problemów w sposób iteracyjny     57
      Zacznij działać, nim dojdzie do ciebie, że to bez sensu     58
    Jak ograniczyć paraliż decyzyjny u klientów?     59
  6. Podstępny kontekst, niebezpieczny kontrast i zestawienia dewastujące psychikę     67
    Kontrastuj i porównuj jak zawodowiec     68
      Technika punktu wyjścia     69
      Technika kotwicy     69
      Spaczony punkt odniesienia     70
  7. Płacisz nie tylko pieniędzmi     71
    Czas jest tym większym kosztem, im mniej go masz     71
    Jak wiele wysiłku kosztuje zakup?     75
    Koszt ma kontekst     76
  8. Strata boli dwa razy bardziej, niż korzyść cieszy     81
    Jakie skutki może mieć awersja do straty?     83
    Biochemia awersji do strat     85
    Kto nie ryzykuje, nie pije szampana?     86
    A dopamina się dopomina     88
      Co dokładnie robi dopamina?     88
      Jak wygląda ścieżka dopaminy w mózgu?     90
    Awersja do straty w marketingu i sprzedaży     94
  9. Peany o korzyściach, szepty o kosztach     97
    Podziel ofertę na wiele małych korzyści     97
    Połącz wiele kosztów w jeden     97
    Oddziel koszty od korzyści     98
    Obniżaj ceny, nigdy podwyższaj     98
    Uwypuklaj koszty i straty     99
    Wykorzystaj technikę potęgowania straty     100
    Kilka małych „tak” prowadzi do dużego „TAK”     101
      Najpierw „NIE”, później „TAK”     103
  10. Komu klienci ufają najbardziej i jak to wykorzystać?     105
    Bądź uczciwą osobą – lub kreuj się na taką     106
    Nie sprzedawaj. Dobrodusznie edukuj z pozycji autorytetu     107
    Dowód słuszności i autorytet     108
      Stań się autorytetem. Obecnie w Internecie każdy nim jest!     109
      Jak zacząć zachowywać się jak autorytet?     112
  11. Życzliwość podszyta interesownością     113
    Zasada wzajemności – muszę się odwdzięczyć, choćby nie wiem co!     115
    Zasada niedoboru – cenimy bardziej to, co jest niedostępne     117
    Spójność w myśleniu i działaniu, czyli jak argumentujemy własne wybory po fakcie     119
  12. Cena warunkuje zachowanie     121
    Język również może zwiększyć postrzeganą wartość     123
    Zmniejszenie postrzeganego kosztu i „bólu” ceny     125
    Jak położenie widelca na zdjęciu zwiększyło konwersję o 20%?     127
      Nowe czy znane – co lepiej działa?     127
    Co skupia i przyciąga uwagę?     128
      Efekt pop-out     129
      Strategia push–pull     130
    Widelec po lewej czy prawej stronie?     131
  13. Jak mówić do małp z koszykami?     135
    Co wpływa na uwagę konsumenta?     135
    Prosto, znaczy mądrze     138
    Nie każ odbiorcy myśleć     139
      Twórz komunikaty, które nie wymagają myślenia     140
      Co więc każe czytelnikowi myśleć?     143
    Tłumacz, wyjaśniaj, edukuj     144
      Co wiesz, a czego nie wiesz o żywności genetycznie modyfikowanej?     145
      Nie takie chemikalia straszne     147
      Jak tłumaczyć i edukować?     149
      Dlaczego warto wyjaśniać?     150
    Opowiadaj historie, nawet jeśli nie trzymają się kupy     151
    Opowiadaj spójne narracje, które łączą markę i jej ofertę z wydarzeniami z przeszłości     152
    Pokaż zysk z perspektywy klienta     154
    Używaj humoru     156
    Przestrasz, zasmuć, zezłość     158
    Nie bój się pytać     162
  14. Narzędziownik manipulanta     165
    Technika etykietowania     165
    Technika przynęty     168
    Zjawisko Baader-Meinhof, czyli nowość staje się wszechobecna     173
      Zjawisko Baader-Meinhof w marketingu i sprzedaży     175
    Verbatim effect, czyli lepiej zapamiętujemy sedno niż szczegóły     178
      Jak działa pamięć?     179
    Efekt Zeigarnik     183
      Co z tego wynika?     185
  15. Słowne fikołki     187
    Słowa osłabiające przekaz     187
      Friction Words     189
    Słowa i środki językowe wzmacniające przekaz     190
    Presupozycja – ulubione słowo oślizgłych sprzedawców     191
      Pojedyncza presupozycja jest zbyt prosta     192
    Czasowniki dokonane     193
    Implikuj, czyli narzucaj przyszłość na podstawie teraźniejszości     195
    Instrukcja obsługi słowa „NIE”     195
    Ale co z „ALE”? Jak mądrze stosować to słowo?     196
    Czas na „PONIEWAŻ” i „BO”     197
    Dziwna prośba     197
    Jeśli się rymuje, to znaczy, że jest prawdziwe     198
      Dlaczego rymy działają na naszą percepcję?     199
  Posłowie     201
RozwińZwiń