Drama of the Mind. Papers from "Beckett in Kraków 2006"

Drama of the Mind. Papers from "Beckett in Kraków 2006"

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Drama of the Mind zawiera wybrane referaty wygłoszone w ramach konferencji Beckett in Kraków 2006, omawiające Beckettowską estetykę, wpływy, jakim Beckett podlegał, i wpływ, jaki sam wywierał na innych pisarzy, oraz analizy poszczególnych motywów i utworów, zarówno prozatorskich, jak i dramatycznych.


Drama of the Mind presents selected papers from Beckett in Kraków 2006 conference held by the English Department of the Jagiellonian University in November 2006:


· Gerry Dukes discusses principles of Beckettian “aesthetics of failure.”


· John McCourt identifies a pattern of influence in Yeats – Joyce relationship, reenacted by Joyce and Beckett.


· Robert Kusek compares Beckett’s and J.M. Coetzee’s treatment and use of silence.


· Marcin Tereszewski reads Ill Seen Ill Said through Maurice Blanchot’s critique of sight.


· Antoni Libera offers a detailed analysis of the ontology of theself in Crapp’s Last Tape.


· Tomasz Kaczmarek compares Strindberg and Beckett, demonstrating Beckett’s expressionist affiliations.


Rok wydania2008
Liczba stron88
KategoriaLiteraturoznawstwo
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2486-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne    7
  Foreword    9
  Część I. Proza    13
    Gerry Dukes, Fail again. Fail better. The Derivation of Beckett's Aesthetics    13
    John McCourt, Yeats, Joyce, Beckett and the Politics of Rejection    23
    Robert Kusek, Oppressive versus Liberating Silence. S. Beckett and J.M. Coetzee's Foe    37
    Martin Tereszewski, The Eye of the Other: Visuality in Ill Seen Ill Said    47
  Część II. Dramat    59
    Antoni Libera, Być sobą – co to znaczy? Studium Ostatniej taśmy Samuela Becketta    59
    Tomasz Kaczmarek, Strindberg i Beckett w kontekscie dramatu ekspresjonistycznego    73
    Contributors/Autorzy    85
RozwińZwiń