POLECAMY
-20%
Autor:
Format:
pdf, ibuk
Przedmiotem rozważań zawartych w tej książce były pojęcia związane z technicznością pojmowaną jako narastające w czasie unarzędziowienie i uprzedmiotowienie działań, a wraz z dokonującym się postępem cywilizacyjno-technicznym - również jako narastającą technologizację działań, rozumianą najogólniej jako proceduralizacja i standaryzacja. Za narzędzia działania uznane zostały nie tylko narzędzia manualne i techniki skutkujące rozwojem tego wszystkiego, co zazwyczaj wiąże się z pojęciem techniki i jej wytworów, ale również język jako medium komunikacyjne, w szczególności język poddany technologii pisma, a następnie także druku oraz innych technologii umożliwiających utrwalanie minionych sytuacji komunikacyjnych i - przede wszystkim - dających skuteczne narzędzie szerokiego rozpowszechniania oraz trwałego kumulowania wiedzy (Z zakończenia).
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 268 |
Kategoria | Socjologia kultury |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku |
ISBN-13 | 978-83-7467-333-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 5 |
1. Historia mediów a zmiany oblicza kultury: od mediów tradycyjnych do mediów cyfrowych | 11 |
1.1. Ewolucja środków masowego przekazu – ku kulturze multimediów | 11 |
1.2. Komputer i Internet, czyli nowe media a kultura uczestnictwa | 15 |
1.3. Cyfryzacja: zmiana statusu prasy, radia, telewizji | 17 |
1.4. Społeczne media internetowe (YouTube, Facebook, Twitter) jako narzędzia komunikacji i autoprezentacji | 20 |
2. Nastolatki jako pokolenie samotnych w sieci | 27 |
2.1. Charakterystyka pokolenia „cyfrowych tubylców” | 27 |
2.2. W świecie obrazów – między doświadczeniem przeżytym a zmediatyzowanym | 36 |
2.3. Syndrom nastolatka celebryty – o sieciowym ekshibicjonizmie | 41 |
2.4. Kultura remiksu – o przekraczaniu progu konsumpcji w stronę bycia producentem | 48 |
3. Formy multimedialnych opowieści nastolatków o sobie i o świecie | 53 |
3.1. Fotografia cyfrowa i zjawisko selfie jako wyraz orientacji indywidualistycznej – potrzeba czasów czy wymóg technologii? | 54 |
3.2. Wideo cyfrowe w przestrzeni sieci – o rodzajach filmów publikowanych w Internecie (tutoriale, podcasty, vlogi, digital storytelling) | 61 |
3.3. „Blogizm kontra blagizm” – o rodzajach blogów tworzonych przez nastolatki | 67 |
3.4. Od narracji do autobiografii – w stronę konstruowania narracji tożsamościowych w blogach | 73 |
4. Założenia metodologiczne badań własnych | 85 |
4.1. Przedmiot badań, cele i problemy badawcze pracy | 85 |
4.2. Charakterystyka środowiska badawczego | 90 |
4.3. Założenia filozoficzno‑teoretyczne | 96 |
4.4. Metody, techniki, narzędzia badawcze | 103 |
5. Multimedialne opowieści w blogach nastolatków – tematyka | 119 |
5.1. Refleksje osobiste: informacje o sobie (wygląd, cechy charakteru, pasje) | 124 |
5.2. Ważne osoby i bohaterowie opowieści nastolatków | 133 |
5.3. Okruchy codzienności: szkoła i czas wolny | 138 |
5.4. Ślady duchowości w opowieściach nastolatek: wiara oraz poczucie sensu życia | 142 |
5.5. Problemy nastoletnich blogerów: uzależnienia od mediów, sieciowy ekshibicjonizm | 145 |
5.6. Recepty na szczęście, czyli porady życiowe i tutoriale | 158 |
5.7. Opowieści o świecie: wątki społeczno‑kulturalne | 164 |
Podsumowanie | 168 |