Multimedialne opowieści w blogach nastolatków

-20%

Multimedialne opowieści w blogach nastolatków

Od sieciowego ekshibicjonizmu ku autoekspresji

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,00  26,25

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 26,25 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 21,00 zł  


21,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedmiotem rozważań zawartych w tej książce były pojęcia związane z technicznością pojmowaną jako narastające w czasie unarzędziowienie i uprzedmiotowienie działań, a wraz z dokonującym się postępem cywilizacyjno-technicznym - również jako narastającą technologizację działań, rozumianą najogólniej jako proceduralizacja i standaryzacja. Za narzędzia działania uznane zostały nie tylko narzędzia manualne i techniki skutkujące rozwojem tego wszystkiego, co zazwyczaj wiąże się z pojęciem techniki i jej wytworów, ale również język jako medium komunikacyjne, w szczególności język poddany technologii pisma, a następnie także druku oraz innych technologii umożliwiających utrwalanie minionych sytuacji komunikacyjnych i - przede wszystkim - dających skuteczne narzędzie szerokiego rozpowszechniania oraz trwałego kumulowania wiedzy (Z zakończenia).


Rok wydania2020
Liczba stron268
KategoriaSocjologia kultury
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku
ISBN-13978-83-7467-333-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  
  1. Historia mediów a zmiany oblicza kultury: od mediów tradycyjnych do mediów cyfrowych    11
  1.1. Ewolucja środków masowego przekazu – ku kulturze multimediów    11
  1.2. Komputer i Internet, czyli nowe media a kultura uczestnictwa    15
  1.3. Cyfryzacja: zmiana statusu prasy, radia, telewizji    17
  1.4. Społeczne media internetowe (YouTube, Facebook, Twitter) jako narzędzia komunikacji i autoprezentacji    20
  
  2. Nastolatki jako pokolenie samotnych w sieci    27
  2.1. Charakterystyka pokolenia „cyfrowych tubylców”    27
  2.2. W świecie obrazów – między doświadczeniem przeżytym a zmediatyzowanym    36
  2.3. Syndrom nastolatka celebryty – o sieciowym ekshibicjonizmie    41
  2.4. Kultura remiksu – o przekraczaniu progu konsumpcji w stronę bycia producentem    48
  
  3. Formy multimedialnych opowieści nastolatków o sobie i o świecie    53
  3.1. Fotografia cyfrowa i zjawisko selfie jako wyraz orientacji indywidualistycznej – potrzeba czasów czy wymóg technologii?    54
  3.2. Wideo cyfrowe w przestrzeni sieci – o rodzajach filmów publikowanych w Internecie (tutoriale, podcasty, vlogi, digital storytelling)    61
  3.3. „Blogizm kontra blagizm” – o rodzajach blogów tworzonych przez nastolatki    67
  3.4. Od narracji do autobiografii – w stronę konstruowania narracji tożsamościowych w blogach    73
  
  4. Założenia metodologiczne badań własnych    85
  4.1. Przedmiot badań, cele i problemy badawcze pracy    85
  4.2. Charakterystyka środowiska badawczego    90
  4.3. Założenia filozoficzno‑teoretyczne    96
  4.4. Metody, techniki, narzędzia badawcze    103
  
  5. Multimedialne opowieści w blogach nastolatków – tematyka    119
  5.1. Refleksje osobiste: informacje o sobie (wygląd, cechy charakteru, pasje)    124
  5.2. Ważne osoby i bohaterowie opowieści nastolatków    133
  5.3. Okruchy codzienności: szkoła i czas wolny    138
  5.4. Ślady duchowości w opowieściach nastolatek: wiara oraz poczucie sensu życia    142
  5.5. Problemy nastoletnich blogerów: uzależnienia od mediów, sieciowy ekshibicjonizm    145
  5.6. Recepty na szczęście, czyli porady życiowe i tutoriale    158
  5.7. Opowieści o świecie: wątki społeczno‑kulturalne    164
  Podsumowanie    168
RozwińZwiń