POLECAMY
Wydawca:
Format:
ibuk
Monografia stanowi kompleksowe ujęcie zagadnień z zakresu innowacji opakowaniowych. Zawiera charakterystykę przesłanek, kategorii i kierunków rozwoju innowacji na rynku opakowań produktów konsumpcyjnych wraz z rozwiązaniami praktycznymi.
W rozdziale pierwszym scharakteryzowano rynek opakowań w Polsce na tle światowym oraz przedstawiono pojęcie, klasyfikację i determinanty rozwoju innowacji na omawianym rynku. Ponadto omówiono teoretyczne ujęcie procesu rozwoju i komercjalizacji innowacji opakowaniowych. W rozdziale drugim szczegółowo zaprezentowano innowacje materiałowe w segmencie opakowań ze szczególnym naciskiem na rozwiązania, które są zgodne z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, filozofią zrównoważonego rozwoju oraz zasadami ekoprojektowania opakowań. Rozdział trzeci zawiera szeroką charakterystykę innowacji konstrukcyjnych i technologicznych. Kolejny poświęcono najbardziej powszechnej kategorii innowacji opakowaniowych, tj. innowacjom marketingowym. Omówiono w nim aktualne rozwiązania w zakresie formy konstrukcyjnej opakowań, grafiki, kolorystyki oraz logotypu marki. Ponadto zaprezentowano przesłanki wdrażania tych rozwiązań, kierunki ich rozwoju, a także podano przykłady skutecznych działań z zakresu wdrażania innowacji marketingowych w segmencie dóbr konsumpcyjnych, głównie na rynku polskim. W rozdziale piątym przybliżono zagadnienia związane z projektowaniem innowacyjnych opakowań w odniesieniu do rynkowych, prawnych, technologicznych, ekonomicznych i ekologicznych aspektów tego procesu. Rozdział szósty monografii powstał we współpracy z firmami z branży opakowaniowej, naukowcami oraz projektantami. Zawarto w nim opis czterech unikatowych projektów, ukazujący proces projektowania z różnych perspektyw, a także poruszono aspekty związane z fazą poszukiwania rozwiązań, testowania i prototypowania.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 242 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu |
ISBN-13 | 978-83-8211-093-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
1. Innowacje opakowaniowe w segmencie produktów konsumpcyjnych | |
1.1. Zarys rynku opakowań w Polsce i na świecie | |
1.2. Pojęcie i klasyfikacja innowacji opakowaniowych | |
1.3. Uwarunkowania rozwoju innowacji opakowaniowych | |
1.4. Teoretyczne ujęcie procesu rozwoju i komercjalizacji innowacji opakowaniowych | |
2. Innowacje materiałowe | |
2.1. Przesłanki wprowadzania innowacji materiałowych w opakowaniach | |
2.2. Biotworzywa | |
2.3. Materiały pochodzące z recyklingu | |
2.4. Papier i tektura | |
2.5. Materiały hybrydowe i nanokompozyty polimerowe | |
3. Innowacje konstrukcyjne i technologiczne | |
3.1. Kierunki rozwoju innowacji konstrukcyjnych i technologicznych | |
3.2. Opakowania aktywne | |
3.3. Opakowania inteligentne i interaktywne | |
3.4. Innowacje w systemach pakowania | |
3.5. Nowoczesne zamknięcia opakowań | |
4. Innowacje marketingowe w segmencie produktów konsumpcyjnych | |
4.1. Przesłanki wprowadzania innowacji marketingowych i kierunki ich rozwoju | |
4.2. Forma konstrukcyjna i kształt | |
4.3. Kolorystyka i efekty zdobienia | |
4.4. Logotyp marki | |
5. Ujęcie rynkowe innowacyjnego podejścia do projektowania opakowań | |
5.1. Kontekst w projektowaniu opakowań | |
5.2. Innowacyjne narzędzia stosowane w procesie projektowania opakowań | |
5.3. Proekologiczne projektowanie opakowań | |
5.4. Projektowanie opakowań multisensorycznych | |
5.5. Projektowanie uniwersalne | |
6. Rynkowe rozwiązania projektów innowacyjnych produktów konsumpcyjnych – studium przypadku | |
6.1. FreshInPac – innowacyjne materiały opakowaniowe z laboratorium badań i rozwoju na sklepowe półki | |
6.2. CheMeS – zrównoważone projektowanie tub kosmetycznych | |
6.3. Netbox – projektowanie i produkcja opakowań tekturowych | |
6.4. Torba Borba – projektowanie produktu, doświadczeń i empatii | |
Zakończenie | |
Bibliografia | |
Spis tabel | |
Spis rysunków | |
Packaging innovations in the consumer goods market | |