Konsumenci z perspektywy neuronauki poznawczej. Wybrane zagadnienia

1 opinia

Format:

ibuk

Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów.
Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.


Rok wydania2021
Liczba stron142
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
ISBN-13978-83-8211-102-6
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Najważniejsze pojęcia i skróty
  Wstęp
  1. Neuronauka poznawcza i jej metody badawcze
  1.1. Podstawy neuronauki poznawczej
  1.1.1. Doświadczalne podstawy neuronauki
  1.1.2. Teoretyczne podstawy neuronauki
  1.2. Metody neuronaukowe
  1.2.1. Podział i ogólna charakterystyka narzędzi pomiarowych stosowanych w badaniach neuronaukowych
  1.2.2. Wartość metod neuronaukowych
  1.2.3. Praca z wynikami badań neuronaukowych
  1.3. Aktualne i potencjalne zastosowania metod neuronaukowych na przykładzie usług
  2. Podstawy neuropsychologii zachowań konsumenckich i marketingu
  2.1. Przeszłość i teraźniejszość neuronauki konsumenckiej
  2.1.1. Początki neuronauki konsumenckiej: neuronalne korelaty zachowań konsumentów
  2.1.2. Integracja neuronauki i zachowań w badaniach konsumenckich
  2.1.3. Rozwiązywanie konfliktów i rozwój istniejących teorii podejmowania decyzji
  2.1.4. Rozpoznawanie nowych mechanizmów leżących u podstaw podejmowania decyzji przez konsumentów
  2.1.5. Wyzwania związane z zastosowaniem odkryć neuronaukowych w zarządzaniu
  2.2. Podstawowe obwody neuronalne badane w neuronauce konsumenckiej
  2.2.1. Uwaga
  2.2.2. Pamięć
  2.2.3. Przetwarzanie emocji
  2.2.4. Przetwarzanie nagród
  2.2.5. Funkcjonalna neuroanatomia procesów poznawczych i behawioralnych
  2.3. Kluczowe obszary badawcze neuronauki konsumenckiej
  2.3.1. Reklama i branding
  2.3.2. Preferencje i wybory konsumentów
  2.3.3. Marketing mix – cena, produkt, promocja i dystrybucja
  2.4. Przyszłość neuronauki konsumenckiej
  2.4.1. Różnice indywidualne
  2.4.2. Różnice „wewnątrz jednostki” (within-individual differences)
  2.5. Przyszłe wyzwania dla neuronauki konsumenckiej
  2.5.1. Potrzeba fundamentalnego integracyjnego podejścia do neuronauki – integracja teorii umysłu i empatii w nauce o zachowaniach konsumenckich
  2.5.2. Konteksty społeczne i neuronauka
  2.5.3. Upowszechnione zastrzeżenia wobec neuronauki konsumenckiej
  Zakończenie
  Bibliografia
  Spis tabel
  Spis rysunków
  Consumers from the cognitive neuroscience perspective. Selected issues (Summary)
RozwińZwiń