Innowacyjność polskiej gastronomii i jej uwarunkowania

Innowacyjność polskiej gastronomii i jej uwarunkowania

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Usługi należą obecnie do jednego z najszybciej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. Odgrywają one coraz większą rolę w tworzeniu produktu krajowego brutto (tzw. serwicyzacja gospodarki). Częścią sektora usługowego są usługi gastronomiczne, zaspokajające potrzeby żywieniowe konsumentów, będące także istotnym czynnikiem wpływającym na rozwój sektora usług turystycznych, gdyż wchodzą w skład pakietu turystycznego2. W ostatnich kilkudziesięciu latach rynek usług gastronomicznych w Polsce podlegał przeobrażeniom, na które istotny wpływ miała sytuacja polityczna i gospodarcza kraju. Największe zmiany zaszły jednak w okresie transformacji ustrojowej, gdy większość placówek gastronomicznych przeszła w ręce prywatne. Pobudzona na wielką skalę przedsiębiorczość poskutkowała powstaniem wielu nowych i zróżnicowanych ich form. Gospodarka wolnorynkowa, a w 2004 roku wejście Polski do Unii Europejskiej, wpłynęły znacząco nie tylko na pojawienie się nowych podmiotów gospodarczych, ale także na powolny, lecz systematyczny wzrost liczby placówek gastronomicznych z kapitałem zagranicznym, zwłaszcza placówek korporacyjnych


Rok wydania2018
Liczba stron279
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-708-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Postęp oraz efektywność ekonomiczna w gastronomii – aspekty teoretyczne    15
    1.1. Postęp jako czynnik rozwoju gospodarczego    15
      1.1.1. Teoria postępu    15
      1.1.2. Rodzaje postępu i ich klasyfikacja    21
      1.1.3. Znaczenie postępu w branży gastronomicznej    26
    1.2. Gastronomia – definicje i klasyfikacja    37
    1.3. Efektywność wdrażanych inwestycji – pojęcie i pomiar    45
  2. Zakres, skala oraz kierunki działalności innowacyjnej 50
    2.1. Innowacje w teorii myśli ekonomicznej    50
    2.2. Innowacje i ich znaczenie w gospodarce rynkowej    59
      2.2.1. Innowacje i innowacyjność – przegląd definicji    59
      2.2.2. Klasyfikacja oraz źródła innowacji w przedsiębiorstwach    65
      2.2.3. Stymulatory i bariery rozwoju innowacji w przedsiębiorstwach    73
    2.3. Polityka innowacyjna Unii Europejskiej    77
      2.3.1. Specjalizacja w dorobku teorii ekonomicznych    78
      2.3.2. Inteligentna specjalizacja – założenia koncepcyjne    81
  3. Rynek usług gastronomicznych    84
    3.1. Ewolucja usług gastronomicznych    84
    3.2. Zmiany na rynku usług gastronomicznych w Polsce    88
    3.3. Nakłady inwestycyjne w sekcji hotelarstwa i gastronomii oraz stopień zużycia środków trwałych    109
    3.4. Wydatki gospodarstw domowych na hotele i gastronomię    113
  4. Kierunki i uwarunkowania wprowadzania innowacji w placówkach gastronomicznych w świetle wypowiedzi zarządzających nimi 135
    4.1. Czynniki wpływające na rozwój innowacji w badanych przedsiębiorstwach    135
    4.2. Czynniki zachęcające do prowadzenia działań innowacyjnych w placówkach gastronomicznych    150
    4.3. Czynniki wpływające na brak prowadzenia działań innowacyjnych w placówkach gastronomicznych    164
    4.4. Źródła informacji na temat konsumentów – ich potrzeb i preferencji oraz trendów zmian ich zachowań    170
  5. Kierunki i uwarunkowania wprowadzania innowacji w placówkach gastronomicznych w opinii klientów 177
    5.1. Znajomość wśród respondentów podstawowych terminów istotnych dla omawianego tematu    177
    5.2. Klienci lokali gastronomicznych i ich potrzeby    181
    5.3. Innowacyjne rozwiązania w placówkach gastronomicznych w opinii respondentów    195
  6. Analiza i ocena ekonomicznej efektywności wdrażanych innowacji – studia przypadków    216
    6.1. Metody ekonomicznej efektywności i ryzyka wdrażanych innowacji    216
    6.2. Przykłady analiz i ocen ekonomicznej efektywności wybranych innowacji w placówkach gastronomicznych    219
      6.2.1. Przykład oceny efektywności ekonomicznej innowacji organizacyjnej    220
      6.2.2. Przykład oceny efektywności ekonomicznej innowacji procesowej    223
      6.2.3. Przykład oceny efektywności ekonomicznej innowacji marketingowej
      6.2.4. Przykład oceny efektywności ekonomicznej innowacji produktowej    228
    6.3. Tendencje do zmian i ich kierunki w działalności innowacyjnej placówek gastronomicznych    233
  Zakończenie    237
  Bibliografia    245
  Spis rysunków    261
  Spis tabel    265
  Summary    268
RozwińZwiń