INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Uważam, że kiedy ludzkość posiądzie pełne zrozumienie dziecka, wypracuje również doskonałe formy opieki nad nim.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny.
Metoda Marii Montessorii znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań.
Sekret dzieciństwa pomaga wypełnić tę lukę. Oddajemy w ręce Czytelników niepublikowaną dotychczas na polskim rynku, klasyczną książkę Marii Montessori, w której autorka wykłada podstawy swojej koncepcji kształtowania się psychiki dziecka. W 48 krótkich rozdziałach autorka opisuje poszczególne aspekty rozwoju dziecka oraz zagadnienia związane z towarzyszeniem mu w optymalnym rozwoju.
Życie psychiczne dziecka należy obserwować w taki sam sposób, w jaki Fabre obserwował owady: poznawał je w ich naturalnym środowisku życia, by uzyskać ich żywy obraz, pozostając jednak w ukryciu, by im nie przeszkadzać. Obserwacje te należy rozpocząć w momencie, gdy zmysły, niczym organy poznawania, zaczynają wychwytywać i gromadzić świadome odczucia ze świata zewnętrznego, wraz z nagłym rozpoczęciem rozwoju.
Z tekstu
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 272 |
Kategoria | Historia wychowania |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Tłumaczenie | Luiza Krolczuk-Wyganowska |
ISBN-13 | 978-83-01-22060-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa do wydania polskiego IX | |
Dzieciństwo – kwestia społeczna | 1 |
CZĘŚĆ PIERWSZA 7 | |
I Stulecie dziecka | 9 |
Psychoanaliza i dziecko | 10 |
Tajemnica dziecka | 12 |
II Oskarżony | 15 |
III Biologiczne intermezzo | 19 |
IV Noworodek | 25 |
Ponadnaturalne otoczenie | 25 |
V Naturalne instynkty | 35 |
VI Duchowy zarodek | 39 |
Inkarnacja | 39 |
VII Delikatne konstrukcje psychiczne | 49 |
Okresy wrażliwości | 49 |
Analiza okresów wrażliwości | 54 |
Uwagi i przykłady | 60 |
VIII Porządek | 63 |
Wewnętrzny porządek | 71 |
IX Inteligencja | 75 |
X Walki na drodze dorastania | 87 |
Sen | 87 |
XI Chodzenie | 93 |
XII Ręka | 99 |
Podstawowe działania | 103 |
XIII Rytm | 107 |
XIV Zastępowanie osobowości | 111 |
Miłość do otoczenia | 113 |
XV Ruch | 117 |
XVI Niezrozumienie | 121 |
XVII Inteligencja miłości | 125 |
CZĘŚĆ DRUGA | 131 |
XVIII Edukacja dziecka | 133 |
Początki naszej metody | 137 |
XIX Powtarzanie ćwiczeń | 145 |
XX Wolny wybór | 147 |
XXI Zabawki | 149 |
XXII Nagrody i kary | 151 |
XXIII Cisza | 153 |
XXIV Godność | 157 |
XXV Dyscyplina | 161 |
XXVI Początki nauczania | 163 |
Pisanie – Czytanie | 163 |
XXVII Odniesienie do kondycji fizycznej | 169 |
XXVIII Konsekwencje | 171 |
XXIX Uprzywilejowane dzieci | 179 |
XXX Duchowe przygotowanie nauczyciela | 187 |
XXXI Odchylenia | 193 |
XXXII Ucieczki | 195 |
XXXIII Bariery | 199 |
XXXIV Uzdrowienie | 203 |
XXXV Przywiązanie | 207 |
XXXVI Posiadanie | 209 |
XXXVII Władza | 213 |
XXXVIII Kompleks niższości | 217 |
XXXIX Strach | 223 |
XL Kłamstwa | 227 |
XLI Refleksje nad fizyczną sferą życia | 231 |
CZĘŚĆ TRZECIA | 237 |
XLII Walka dorosłego z dzieckiem | 239 |
XLIII Instynkt pracy | 241 |
XLIV Charakterystyka dwóch rodzajów pracy | 247 |
Praca dorosłego | 248 |
Praca dziecka | 251 |
Porównanie dwóch typów pracy | 253 |
XLV Instynkty przewodnie | 257 |
XLVI Dziecko nauczyciel | 267 |
XLVII Misja rodziców | 271 |
XLVIII Prawa dziecka | 273 |
Ecce homo! | 281 |