Nowe wyzwania i możliwości rozwoju turystyki

Nowe wyzwania i możliwości rozwoju turystyki

1 opinia

Redakcja:

Andrzej Rapacz

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia stanowi kompleksowe opracowanie odnoszące się do występujących na współczesnym rynku turystycznym zjawisk i tendencji. Zawiera zagadnienia z zakresu ekonomii doświadczeń, innowacji w branży gastronomicznej, turystyki osób z niepełnosprawnościami oraz niestandardowych produktów turystycznych. Autorzy poszczególnych rozdziałów wskazują na potrzebę podejmowania przez władze samorządowe miejscowości i regionów oraz podmiotów gospodarki turystycznej wspólnych działań, które wpisują się w dalszy rozwój turystyki i są odpowiedzią na nowe wyzwania ze strony potencjalnych turystów. Opracowanie jest przeznaczone dla praktyków i teoretyków zajmujących się turystyką i rynkiem turystycznym oraz studentów studiów ekonomicznych na kierunku turystyka, turystyka i rekreacja. Można je uznać za pozycję na rynku wydawniczym będącą merytorycznym wsparciem dla praktyków oraz ważnym narzędziem w procesie dydaktycznym.


Rok wydania2021
Liczba stron150
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-835-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  1. Turystyka w koncepcji ekonomii doświadczeń (Michał Roman, Robert Kosiński) 15
    1.1. Wprowadzenie    15
    1.2. Pojęcie turystyki, jej formy i funkcje    17
    1.3. Turystyka a ekonomia doświadczeń    19
    1.4. Podsumowanie    25
  2. Experience-centric strategy – przejściowa moda czy trwały trend? (Andrzej Stasiak) 26
    2.1. Wprowadzenie    26
    2.2. Strategia rozwoju turystyki a gospodarka doświadczeń    28
    2.3. Wonderful Copenhagen 2020 (Dania) – studium przypadku nr 1    29
    2.4. Plan turystyczny Paraná 2026 – Pakt na rzecz inteligentnej destynacji (Brazylia) – studium przypadku nr 2.    33
    2.5. Badanie doświadczeń turystycznych DMO Bresciaturism – Visit Brescia (Włochy) – studium przypadku nr 3.     35
    2.6. Program strategiczny promocji miasta Krakowa na lata 2016-2022 (Polska) – studium przypadku nr 4.    38
    2.7. Podsumowanie    42
  3. Nowe trendy w gastronomii a gospodarka doświadczeń (Andrzej Rapacz) 45
    3.1. Wprowadzenie    45
    3.2. Aktualne trendy na rynku usług gastronomicznych    46
    3.3. Gastronomia we współczesnej gospodarce doświadczeń    51
    3.4. Nowe trendy w ofercie badanych placówek gastronomicznych    52
    3.5. Podsumowanie    57
  4. Innowacje w wybranych restauracjach w Polsce w ocenie ich klientów (Andrzej Rapacz, Piotr Gryszel)    59
    4.1. Wprowadzenie    59
    4.2. Teoretyczne aspekty innowacji w restauracjach    60
    4.3. Cel i metodyka badań    61
    4.4. Wyniki badań i dyskusja    62
    4.5. Podsumowanie    65
  5. Potencjał turystyczny wybranej gminy w Polsce i czynniki jego rozwoju (Michał Roman, Karolina Kopczewska)    67
    5.1. Wprowadzenie    67
    5.2. Potencjał i atrakcyjność turystyczna obszaru    67
    5.3. Cel, metodyka i charakterystyka badanej populacji oraz obszaru badań     71
    5.4. Wyniki badań    73
    5.5. Podsumowanie    80
  6. Potencjał turystyczny cmentarzy wojennych w południowo-wschodniej Polsce (Andrzej Trojanowski)    81
    6.1. Wprowadzenie    81
    6.2. Pojęcie i rodzaje obiektów grobownictwa wojennego    82
    6.3. Problemy ewidencji obiektów grobownictwa wojennego i ich finansowanie    84
    6.4. Stan obiektów grobownictwa wojennego w świetle wyników kontroli NIK-u    87
    6.5. Wykorzystanie potencjału kulturowego i turystycznego cmentarzy wojennych w badanych gminach    89
    6.6. Podstawowe uwagi i wnioski NIK-u dotyczące cmentarzy wojennych    91
    6.7. Podsumowanie    94
  7. Szlak Dolnośląska Mapa Zabytków Techniki jako unikatowy produkt oferty turystyki przemysłowej Dolnego Śląska (Piotr Zawadzki) 96
    7.1. Wprowadzenie    96
    7.2. Szlak tematyczny jako produkt turystyki kulturowej    97
    7.3. Trendy turystyki przemysłowej    100
    7.4. Obiekty dziedzictwa przemysłowego na Dolnym Śląsku    104
    7.5. Dolnośląska Mapa Zabytków Techniki jako produkt turystyki przemysłowej województwa dolnośląskiego    106
    7.6. Podsumowanie    109
  8. Aktywność turystyczna niepełnosprawnych mieszkańców Dolnego Śląska (Andrzej Rapacz, Katarzyna Trybuś)    111
    8.1. Wprowadzenie    111
    8.2. Pojęcie niepełnosprawności, jej rodzaje i stopnie    112
    8.3. Zjawisko niepełnosprawności wśród mieszkańców Dolnego Śląska    114
    8.4. Procedura badawcza wykorzystana do oceny aktywności turystycznej niepełnosprawnych mieszkańców Dolnego Śląska    115
    8.5. Uwarunkowania aktywności turystycznej niepełnosprawnych mieszkańców Dolnego Śląska    117
    8.6. Podsumowanie    120
  9. Marketing imprez sportowych a rozwój turystyki w miastach (Adam Karpiński, Filip Karpiński) 123
    9.1. Wprowadzenie    123
    9.2. Marketing sportowy imprez masowych    124
    9.3. Promocja regionu oraz rozwój turystyki w miastach poprzez wydarzenia sportowe    125
    9.4. Imprezy sportowe w polskich miastach – studium przypadków    127
    9.5. Podsumowanie    131
  Zakończenie    132
  Literatura    136
  Spis rysunków    145
  Spis tabel    146
  Summary    147
RozwińZwiń