POLECAMY
Autor:
Format:
ibuk
Rynek usług kurierskich stanowi współcześnie jeden z najdynamiczniej rozwijających się obszarów polskiej gospodarki. Z jednej strony jest to bez wątpienia konsekwencją zmieniających się preferencji konsumentów, którzy w coraz większym stopniu zainteresowani są jakościowymi aspektami oferty, głównie szybkością, terminowością, kompleksowością oraz elastycznością procesu świadczenia usług o charakterze pocztowym. Z drugiej natomiast strony silny wpływ na wzrost rynku usług kurierskich ma ekspansywnie rozwijający się w Polsce sektor handlu elektronicznego. O skali jego rozwoju świadczy fakt, iż w rankingu najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie w 2019 roku handel elektroniczny w Polsce uplasował się na trzynastej pozycji.
Dynamiczny wzrost rynku usług kurierskich w Polsce wskazuje, iż ten obszar rynkowy stał się bardzo ważnym elementem gospodarki państwa, w związku z czym wydaje się stosowne, aby podjąć konieczny wysiłek mający na celu dogłębne poznanie procesów mających miejsce w tym sektorze.
Celem niniejszej monografii jest charakterystyka rynku usług kurierskich w Polsce oraz przedstawienie i analiza najważniejszych procesów strategicznych i marketingowych wpływających na jego rozwój.
W monografii zastosowano następujące metody badawcze: krytyczną analizę literatury
przedmiotu, metodę analizy przyczynowo-skutkowej, metodę analizy porównawczej oraz metodę analizy przypadków.
Publikacja jest przeznaczona dla ekonomistów, studentów kierunków ekonomicznych oraz osób zainteresowanych problematyką funkcjonowania rynku usług kurierskich.
Ze wstępu
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 128 |
Kategoria | Finanse i bankowość |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego |
ISBN-13 | 978-83-7972-420-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział 1. Charakterystyka usługi kurierskiej | 9 |
Rozdział 2. Proces liberalizacji i strategie ekspansji na rynku usług kurierskich w Polsce 21 | |
5.8. Proces liberalizacji na polskim rynku usług kurierskich | 21 |
5.9. Strategia ekspansji na rynku usług kurierskich – aspekt teoretyczny | 23 |
5.10. Praktyczne wykorzystanie strategii ekspansji na rynku usług kurierskich w Polsce | 31 |
Rozdział 3. Popyt na rynku usług kurierskich | 37 |
3.1. Klienci indywidualni | 39 |
3.2. Klienci instytucjonalni | 45 |
Rozdział 4. Podaż na rynku usług kurierskich | 51 |
Rozdział 5. Kreowanie marki operatorów usług kurierskich jako sposób zdobycia przewagi konkurencyjnej na rynku | 65 |
5.1. Pojęcie marki | 65 |
5.2. Konkurencja – charakterystyka zjawiska | 70 |
5.3. Wpływ marki na kształtowanie przewagi konkurencyjnej | 72 |
5.4. Formy kreowania marki na rynku usług kurierskich | 78 |
5.5. Operatorzy o zasięgu globalnym | 80 |
5.6. Operatorzy o zasięgu międzynarodowym | 82 |
5.7. Operatorzy o zasięgu krajowym i lokalnym | 83 |
5.11. Wykorzystanie mediów tradycyjnych w kreowaniu marki | 84 |
5.12. Wykorzystanie internetu w kreowaniu marki | 86 |
5.13. Media społecznościowe w procesie kreowania marki | 94 |
5.14. Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i jej wpływ na kreowanie marki operatora usług kurierskich | 107 |
Zakończenie | 117 |
Spis rysunków | 119 |
Spis tabel | 125 |
Bibliografia | 126 |
Summary | 128 |