POLECAMY
-17%
Wydawca:
Format:
Każdy proces rekrutacji, selekcji i oceny pracowników powinien się opierać na rzetelnych i trafnych narzędziach pomiarowych, pozwalających na dotarcie do tych cech osobowych, które mają znaczenie dla organizacji. Kompetencyjne testy sytuacyjne - narzędzie pomiarowe z powodzeniem stosowane w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników - opierają się na serii dylematów, zaprojektowanych tak, aby skutecznie mierzyć jakość sądów osoby badanej w sytuacjach związanych z określonym stanowiskiem pracy. W książce zaprezentowano zarówno doświadczenia firm i organizacji stosujących kompetencyjne testy sytuacyjne w codziennych działaniach, jak i wyniki badań prowadzonych przez kilkadziesiąt lat w tym zakresie. Zawiera ona praktyczne wskazówki związane z tworzeniem i wdrażaniem kompetencyjnych testów sytuacyjnych w organizacji oraz szczegółowe omówienie zagadnień takich jak:
cechy kompetencyjnych testów sytuacyjnych, ich historia, argumenty przemawiające za ich wykorzystaniem w codziennej praktyce organizacji,
problematyka pomiaru w diagnozie kompetencji - pojęcia efektywności pracy, trafności i rzetelności narzędzi pomiaru,
proces tworzenia kompetencyjnych testów sytuacyjnych - elementy ich projektowania, praktyczne sposoby rozwiązywania problemów, które mogą się pojawić w złożonym środowisku biznesowym,
dokładne omówienie kolejnych kroków projektowania testu,
zagadnienie wdrażania kompetencyjnych testów sytuacyjnych oraz związane z tym wyzwania i rekomendacje.
Adresaci:
Książka będzie cennym źródłem wiedzy na temat testów i ich przeprowadzania dla menedżerów, pracowników działów personalnych, studentów i wykładowców zarządzania.
Na stronie internetowej www.kompetencyjne-testy.eoficyna.com.pl znajdują się przykładowe pozycje testowe i narzędzia przydatne w tworzeniu testów dostępne po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 160 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-264-6832-2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
O autorach | str. | 7 |
Wprowadzenie | str. | 9 |
Rozdział 1. Kompetencyjne testy sytuacyjne - trafne, ale niedoceniane | str. | 15 |
Czym są kompetencyjne testy sytuacyjne? | str. | 16 |
Skąd się wzięły testy sytuacyjne? | str. | 18 |
Pięć przesłanek przemawiających za wykorzystaniem testów sytuacyjnych | str. | 25 |
Czas na testy sytuacyjne | str. | 28 |
Rozdział 2. Kilka ważnych faktów - trafność i rzetelność testów sytuacyjnych | str. | 30 |
Czym jest efektywność pracy? | str. | 31 |
Czym jest trafność narzędzi oceny? | str. | 34 |
Czym jest rzetelność narzędzi oceny kompetencji? | str. | 40 |
Co tak naprawdę mierzą testy sytuacyjne? | str. | 43 |
Rozdział 3. Proces tworzenia kompetencyjnych testów sytuacyjnych w pigułce .....46 | |
Czym jest jakość testów sytuacyjnych? | str. | 46 |
Zanim zaczniesz | str. | 49 |
Etapy tworzenia kompetencyjnych testów sytuacyjnych | str. | 51 |
Z pamiętnika praktyka: naruszanie założeń testów sytuacyjnych | str. | 56 |
Rozdział 4. Identyfikacja stanowiska i analiza pracy | str. | 58 |
Produkty analizy pracy | str. | 59 |
Proces analizy pracy | str. | 63 |
Eksploracja stanowiska i wstępna lista zadań | str. | 64 |
Walidacja, stworzenie pełnej listy zadań i identyfikacja KSAOs | str. | 71 |
Przetworzenie zebranych danych | str. | 73 |
Rozdział 5. Pozyskanie, sortowanie i selekcja incydentów krytycznych | str. | 75 |
Produkty analizy incydentów krytycznych | str. | 78 |
Krok 1. Pozyskanie incydentów krytycznych i wstępne sortowanie | str. | 79 |
Krok 2. Sortowanie właściwe i selekcja incydentów krytycznych | str. | 91 |
Rozdział 6. Konwersja incydentów w dylematy sytuacyjne | str. | 95 |
Incydenty krytyczne a dylematy sytuacyjne | str. | 95 |
Czym się charakteryzują dylematy sytuacyjne? | str. | 96 |
Rozdział 7. Stworzenie, ocena i selekcja reakcji oraz określenie formatu odpowiedzi i klucza oceny testu | str. | 107 |
Krok 1. Pozyskanie i opracowanie reakcji na dylematy | str. | 108 |
Krok 2. Określenie formatu pytania/odpowiedzi na dylematy | str. | 115 |
Krok 3. Ocena efektywności każdej reakcji i opracowanie klucza odpowiedzi | str. | 118 |
Krok 4. Określenie właściwości testu i ostateczna selekcja pozycji testowych | str. | 124 |
Rozdział 8. Wdrażanie testów sytuacyjnych | str. | 128 |
Kiedy warto pomyśleć o wdrożeniu kompetencyjnego testu sytuacyjnego | str. | 128 |
Forma | str. | 129 |
Możliwość oszukiwania | str. | 132 |
Możliwość stworzenia banku dylematów umożliwiającego losowanie | str. | 132 |
Przeznaczenie - czy tylko rekrutacja i selekcja? | str. | 133 |
Narzędzia i metody uzupełniające | str. | 134 |
Pytanie o powód wyboru danej reakcji | str. | 134 |
Zastosowanie kompetencyjnych testów sytuacyjnych w rekrutacji i selekcji wyższej kadry menedżerskiej - studium przypadku | str. | 135 |
Słowniczek pojęć | str. | 141 |
Literatura cytowana | str. | 149 |
Indeks | str. | 155 |