Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL

-25%

Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

50,25  67,00

Format: pdf

Cena początkowa: 67,00 zł (-25%)

Najniższa cena z 30 dni: 50,25 zł  


50,25

w tym VAT

Książka zawiera przegląd zagadnień pomocnych do wdrożenia i zastosowania systemu ocen pracowników opartego na kompetencjach. Autorka szczegółowo przedstawia sposób przygotowania i wdrożenia takiego systemu oraz metody jego integrowania z innymi dziedzinami ZZL, takimi jak rekrutacja i selekcja, rozwój zawodowy, kształtowanie wynagrodzeń oraz restrukturyzacja organizacji.
Trzecie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i wzbogacone m.in. o treści poświęcone kompetencjom przyszłości. Autorka porusza zagadnienia takie, jak m.in. zarządzanie w świecie VUCA, istota sztucznej inteligencji, rola tzw. empatyzerów oraz postulat zastąpienia pojęcia work-life balance pojęciem work-life integrity.
Adresaci:Kompleksowe ujęcie tematu sprawia, że książka może być cennym źródłem wiedzy zarówno dla osób zajmujących się naukowo problematyką zarządzania, jak i dla menedżerów wszelkich szczebli oraz dyrektorów i pracowników działów zasobów ludzkich. Praktycy HR znajdą tu wiele przydatnych wskazówek oraz zamieszczonych w załącznikach praktycznych narzędzi.


Rok wydania2020
Liczba stron272
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8187-996-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorce | str.    9
  
  Wstęp | str.    11
  
  Rozdział 1. Zarządzanie oparte na kompetencjach | str.    13
  Pojęcie zarządzania kompetencjami | str.    13
  Definicje terminu „kompetencje” | str.    20
  Rodzaje kompetencji | str.    23
  
  Rozdział 2. Opracowanie kompetencyjnych systemów ocen – działania przygotowawcze | str.    32
  Identyfikacja i opis kompetencji | str.    32
  Ustalanie poziomów kompetencji | str.    44
  Kryteria oceny | str.    52
  
  Rozdział 3. Wprowadzenie kompetencyjnego systemu ocen | str.    57
  Dylematy związane z wprowadzeniem systemów ocen | str.    57
  Planowanie działania | str.58
  Kampania informacyjna | str.    62
  Szkolenie osób oceniających | str.    69
  
  Rozdział 4. 360-stopniowa ocena kompetencji | str.    79
  Istota oceny 360-stopniowej | str.    79
  Osoby dokonujące 360-stopniowej oceny kompetencji | str.    82
  Ocena przełożonych przez podwładnych | str.    87
  Organizacja przebiegu 360-stopniowej oceny kompetencji | str.    92
  
  Rozdział 5. Rozmowa oceniająca | str.    102
  Istota rozmowy oceniającej | str.    102
  Wskazówki dla menedżera prowadzącego rozmowę oceniającą | str.    104
  Przekazywanie informacji pozytywnych | str.    109
  Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych | str.    110
  Pojęcie i rola procesu facylitacji | str.    113
  
  Rozdział 6. Błędy w procesie tworzenia i stosowania kompetencyjnych systemów ocen| str.    119
  Nieprawidłowe określenie profili kompetencyjnych stanowisk | str.    119
  Niewłaściwe wprowadzanie systemu oceny | str.    120
  Błędy w procesie oceniania | str.    121
  Błędy w procesie 360-stopniowej oceny pracowników | str.    127
  
  Rozdział 7. Zarządzanie kompetencjami a rekrutacja i selekcja pracowników | str.    130
  Profil kompetencyjny stanowiska jako podstawa doboru kandydatów do pracy | str.    130
  Przygotowanie pytań na rozmowę kwalifikacyjną | str.    131
  Zastosowanie testów psychologicznych | str.    134
  Centrum oceny jako metoda badania kompetencji | str.    137
  Wybór najodpowiedniejszego kandydata | str.    139
  
  Rozdział 8. Zarządzanie kompetencjami a rozwój zawodowy pracowników | str.    142
  Rozwój zawodowy jako wspólne zadanie pracownika i organizacji | str.    142
  Konieczność stałej analizy potencjału zawodowego pracowników | str.    146
  Raport z oceny 360-stopniowej jako źródło informacji o potrzebach rozwojowych| str.    149
  Testy kompetencyjne | str.    152
  Ośrodek rozwoju (development centre) | str.    156
  
  Rozdział 9. Zarządzanie kompetencjami a kształtowanie systemów wynagrodzeń | str.    166
  Wynagradzać za efekty czy za sposób osiągania efektów? | str.    166
  Sposoby powiązania wynagrodzeń z kompetencjami | str.    171
  
  Rozdział 10. Zarządzanie kompetencjami a restrukturyzacja organizacji | str.    176
  Pojęcie restrukturyzacji | str.    176
  Restrukturyzacja naprawcza a restrukturyzacja rozwojowa | str.    179
  
  Rozdział 11. Kilka pytań o kompetencje przyszłości | str.    191
  Rzeczywistość VUCA – zagrożenie czy wyzwanie? | str.    192
  Zarządzanie 4.0, zarządzanie 5.0, zarządzanie 6.0 czy zarządzanie N.0? | str.    194
  Zawody przyszłości czy zadania przyszłości? | str.    196
  Zamknięte pokoje, open space, praca zdalna czy coworking? | str.    198
  Work-life balance, work-life blending czy work-life integrity? | str.    199
  Kompetencje przyszłości a sztuczna inteligencja | str.    201
  
  Bibliografia | str.    205
  
  Załączniki | str.    215
  1. ForFuture Sp. z o.o. – diagnoza kompetencji zespołu handlowego firmy leasingowej metodą Development Center | str.    217
  2. Katalog kompetencji opracowany przez firmę Navigo Grupa | str.    241
  3. Fragment raportu z sesji Assessment Center | str.    245
  4. Kwestionariusz oceny potencjału menedżerskiego | str.    247
  5. Arkusz oceny kompetencji pracownika na stanowisku kierowniczym (fragment) | str.    253
  6. Arkusz oceny kompetencji pracownika na stanowisku niekierowniczym (fragment) | str.
  7. Przykładowe poziomy kompetencji „myślenie analityczne” | str.    257
  8. Przykładowe poziomy kompetencji „komunikacja” | str.    259
  9. Katalog kompetencji (fragment) | str.    261
  10. Wykaz kryteriów oceny stosowanych w administracji państwowej    267
  
  Indeks | str.    269
RozwińZwiń