WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

39,90

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 23,94 zł  


39,90

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Intencją książki jest inspirowanie do wprowadzania metod, sposobów i takiego stylu pracy z uczniami/studentami/uczestnikami szkoleń, które wyzwalają kreatywność własną i zespołową, są wsparciem w procesie adaptacji do zmian. Jest to istotne zwłaszcza teraz, kiedy doświadczamy przełomowych sytuacji, generujących nowe problemy, do rozwiązania których brakuje gotowych recept i procedur.
Punktem wyjścia do jej powstania jest przekonanie, że każda aktywność edukacyjna może być traktowana jako projekt, który dzięki swej strukturze, wykorzystanym narzędziom i technikom pozwala na realizację określonych celów i osiąganie pożądanych efektów oraz znajdowanie trafnych rozwiązań, skrojonych na miarę potrzeb.
Publikacja jest wynikiem połączenia teorii z praktyką stosowania metody design thinking. Bazę stanowią naukowe inspiracje z zakresu: zarządzania, pedagogiki, psychodydaktyki, neuronauk, socjologii - jest to zatem opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym.
Krok po kroku pokazane jest, w jaki sposób przejść przez proces z wykorzystaniem metodyki design thinking (DT), jednak książka napisana jest tak, aby dać także możliwość wyboru opisanych w niej metod, narzędzi, inspiracji przydatnych w danej sytuacji, które będą wsparciem w projektach, jakie realizują czytelniczki i czytelnicy.


Rok wydania2021
Liczba stron214
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-547-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp .    7
  CZĘŚĆ I
  1. Geneza design thinking    15
  2. Zarządzanie zmianą    23
  2.1. Skąd się biorą zmiany?    23
  2.2. Co napędza, a co powstrzymuje zmiany?    27
  2.3. Rodzaje zmian    29
  2.4. Stadia i modele zmian    32
  2.5. Opór wobec zmian    37
  3. Kompetencje przyszłości jako wyzwanie dla współczesnej edukacji    43
  3.1. Kompetencje przyszłości    48
  3.2. Nowe generacje – pokolenie Z i pokolenie Alfa    52
  3.3. Aktywizowanie procesu uczenia się    55
  4. Przedsiębiorczość, kreatywność, twórczość, innowacyjność    65
  4.1. Klimat sprzyjający twórczemu myśleniu    67
  4.2. Myślenie dywergencyjne, motywacja i procedury TRP – wyznaczniki działań edukatora    72
  5. Rola wizualizacji w edukacji i design thinking    77
  5.1. Dlaczego warto tworzyć rysunkowe notatki z perspektywy wiedzy o mózgu?    79
  5.2. Cele myślenia wizualnego w procesie design thinking    81
  5.3. Podstawowe narzędzia służące wizualizacji .83
  5.4. Stosowanie wizualizacji w design thinking    85
  CZĘŚĆ II
  6. Podejście design thinking w praktyce    91
  7. Przed projektem    95
  7.1. Zdefiniowanie wyzwania w procesie projektowym    95
  7.2. Określenie celów projektu    97
  7.3. Kluczowe role w projekcie    99
  7.4. Zbudowanie zespołu projektowego    99
  7.4.1. Jak liczny powinien być zespół?    101
  7.4.2. Jak podzielić zespół projektowy?    102
  7.4.3. Na jakie elementy współpracy z zespołem warto zwrócić uwagę?    103
  7.5. Narzędzia design thinking    104
  7.5.1. Jak dostosować przestrzeń do potrzeb projektowych?    104
  7.5.2. Jakie materiały będą potrzebne?    105
  7.5.3. Jak skorzystać z aplikacji wspierających pracę projektową?    106
  7.6. Planowanie projektu    106
  8. W trakcie projektu    109
  8.1. Odkrywanie: dlaczego i dla kogo projektujemy?    110
  8.2. Badania z użytkownikami    112
  8.2.1. Potrzeba badania. Od czego zacząć?    112
  8.2.2. Koncepcja badawcza    114
  8.2.2.1. Cel i problematyka badania    115
  8.2.2.2. Dobór pojęć i wskaźników .116
  8.2.2.3. Wybór osób do badania    117
  8.2.2.4. Metody i techniki badawcze    118
  8.2.3. Realizacja badania i analiza wyników    132
  8.2.4. Kilka uwag do realizacji badań dzieci    133
  8.3. Odkrywanie: synteza informacji i narzędzia    135
  8.4. Definiowanie wyzwania    138
  8.5. Tworzenie rozwiązania    140
  8.5.1. Zespołowe generowanie pomysłów    142
  8.5.2. Selekcja i wybór pomysłów    149
  8.6. Prototypowanie    152
  8.7. Testowanie    157
  9. Po projekcie    161
  9.1. Iteracja    161
  9.2. Planowanie wdrożenia    162
  9.3. Ewaluacja projektów design thinking    165
  9.3.1. Ewaluacja jako proces badawczy    167
  10. Przykłady i inspiracje    179
  Zakończenie    211
  Literatura dodatkowa    213
RozwińZwiń