Project Management Office. Tworzenie - Funkcjonowanie - Ewolucja

Project Management Office. Tworzenie - Funkcjonowanie - Ewolucja

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

29,40

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 29,40 zł  


29,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zarządzanie projektami systematycznie zyskuje na znaczeniu i rozwija się dynamicznie. W rezultacie rośnie zapotrzebowanie na profesjonalną wiedzę projektową. Powoduje to potrzebę rozwoju fachowych rozwiązań zarządzania projektami w postaci nowoczesnych instrumentów zarządzania. Zarządzanie projektami, pomimo stosunkowo krótkiej historii, zgromadziło obszerną, wartościową wiedzę praktyczną, ale dorobek praktyczny poszczególnych zagadnień zarządzania projektami jest zróżnicowany. Jednym z zagadnień, które w ostatnim okresie cieszy się dużym zainteresowaniem specjalistów zarządzania projektami, jest organizacja i funkcjonowanie biur projektów (ang. "Project Management Office PMO"). Problematyka ta ma bogatą obcojęzyczną literaturę przedmiotu, natomiast w Polsce jest jeszcze stosunkowo słabo spopularyzowana. Istnieje jeszcze deficyt wiedzy fachowej z tego zakresu na rynku wydawniczym w Polsce, a więc, biorąc powyższe pod uwagę, niniejszą publikację należy uznać za cenną inicjatywę. Praca obejmuje omówienie: projektów i ich miejsca w organizacji, biznesowego kontekstu realizacji projektów, zasad tworzenia PMO, najważniejszych aspektów i problemów praktycznych ich funkcjonowania. [Z recenzji prof. dr hab. Michała Trockiego]


Rok wydania2012
Liczba stron170
KategoriaZarządzanie projektami
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-227-0
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP     7
  1. PROJEKTY I ICH MIEJSCE W ORGANIZACJI     9
    1.1. Pojęcie projektu     9
    1.2. Typologia projektów     13
    1.3. Istota zarządzania projektami     19
    1.4. Grupy, programy projektów oraz portfele     25
  2. KONTEKST REALIZACJI PROJEKTÓW     31
    2.1. Strategiczny wymiar projektu     31
    2.2. Organizacyjne aspekty realizacji projektów     37
    2.3. Identyfikowanie inicjatyw projektów     48
    2.4. Inicjowanie projektów w organizacji     56
  3. TWORZENIE PROJECT MANAGEMENT OFFICE     63
    3.1. Istota Project Management Office     63
    3.2. Funkcje Project Management Office     68
    3.3. Modele funkcjonowania Project Management Office     79
    3.4. Implementacja Project Management Office     85
    3.5. Kierunki rozwoju Project Management Office     90
  4. CHARAKTERYSTYKA WYBRANYCH FUNKCJI PROJECT MANAGEMENT OFFICE     95
    4.1. Scentralizowane zarządzanie ryzykiem     96
    4.2. Centralne zarządzanie zasobami     103
    4.3. Centralne sterowanie kompetencjami     107
    4.4. Scentralizowane zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym     114
  5. PRAKTYCZNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA PROJECT MANAGEMENT OFFICE     121
    5.1. Rola i funkcje PMO w przedsiębiorstwie z branży informatycznej     121
    5.2. Rola i funkcje PMO w przedsiębiorstwie z branży usługowej     127
    5.3. Rola i funkcje PMO w przedsiębiorstwie z branży inżynieryjnej     135
    5.4. Analiza porównawcza studiów przypadków     140
    5.5. Ewolucja Project Management Office – ujęcie praktyczne     145
  ZAKOŃCZENIE     151
  SPIS TABEL     153
  SPIS RYSUNKÓW     155
  BIBLIOGRAFIA     157
  SKOROWIDZ NAZW     165
  INDEKS NAZWISK     167
RozwińZwiń