Aspekty ekonomiczne zarządzania firmą odzieżową

1 opinia

Format:

ibuk

Monografia Aspekty ekonomiczne zarządzania firmą odzieżową stanowi kompendium wiedzy na temat światowego, europejskiego oraz polskiego przemysłu odzieżowego. Jest to oryginalny materiał zawierający analizy oraz zestawienia informacji dotyczące potencjału, historii i oceny firm odzieżowych. Obserwacje poparto doskonale udokumentowanym i umiejętnie zaprezentowanym materiałem badawczym z wykorzystaniem programu SPSS IBM IMAGO PRO.
Analiza ukierunkowana jest nie tylko na wyniki ekonomiczno-finansowe poszczególnych firm, ale dotyczy również szeroko rozumianego zarządzania w branży mody. Prezentowane wyniki i treść poszczególnych rozdziałów mieści się w dziedzinie nauk ekonomiczno-społecznych, a zastosowane metody statystyczne pozwalają na uogólnianie wiedzy na populację generalną polskich przedsiębiorstw odzieżowych i ocenę potencjału całej branży. Duży nacisk położony został na aspekty ekonomiczne oraz problematykę jakości wyrobów i usług.
Dużo uwagi poświęcono zagadnieniu spełniania wymagań Unii Europejskiej przez firmy odzieżowe. Przemysł odzieżowy opisany jest w aspektach sytuacji makroekonomicznej, potencjału i zmian związanych z asortymentem oraz wolumenem produkcji, preferencjami zakupowymi klientów firm odzieżowych, działalnością innowacyjną, a także różnymi sposobami podejścia do zarządzania.


Rok wydania2020
Liczba stron216
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-442-1
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  1. Wynalazki i osiągnięcia w przemyśle odzieżowym    15
  
  2. Sektor przedsiębiorstw w Polsce    25
  
  3. Prognozy światowego rynku odzieży     31
  3.1. Ważniejsze informacje o światowym rynku odzieży     31
  3.2. Europejski rynek odzieży    35
  3.3. Tendencje i trendy na polskim rynku odzieży    37
  3.4. Założenia do oceny metodą QFD    40
  
  4. Charakterystyka przemysłu i rynku odzieżowego w Polsce     49
  4.1. Podstawy teoretyczne do przeprowadzanych badań    52
  4.2. Prezentacja przemysłu odzieżowego w Polsce    61
  4.2.1. Wpływ sytuacji makroekonomicznej na przemysł i rynek odzieżowy    73
  4.2.2. Potencjał spółek akcyjnych w polskim przemyśle odzieżowym    90
  4.2.3. Zmiany i wyniki ekonomiczno-finansowe w wybranych spółkach    92
  4.3. Rynek odzieżowy w Polsce    130
  4.3.1. Asortyment i wolumen produkowanych wyrobów    134
  4.3.2. Preferencje zakupowe klientów firm przemysłu odzieżowego    137
  4.3.3. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw odzieżowych    141
  4.3.4. Mechanizmy ochrony rynku przed nieuczciwym importem    148
  4.4. Uzasadnienie potrzeby wdrażania działań konsolidacyjnych    151
  
  5. Sposoby podejścia do zarządzania firmą odzieżową na świecie     157
  5.1. Polski sposób podejścia do zarządzania firmą odzieżową    157
  5.2. Europejskie podejście do zarządzania firmą odzieżową    162
  5.3. Japoński sposób podejścia do zarządzania firmą odzieżową     164
  5.4. Amerykański sposób podejścia do zarządzania firmą odzieżową    166
  5.5. Chiński sposób podejścia do zarządzania firmą odzieżową    167
  
  6. Charakterystyki przedsiębiorstw w świetle badań własnych    171
  6.1. Sposoby weryfikacji informacji stanowiących podstawę badań    171
  6.2. Ocena stosowanych modeli biznesowych w branży odzieżowej    182
  6.2.1. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa     182
  6.2.2. Elementy oceniające model biznesowy    182
  6.3. Znane firmy odzieżowe na świecie i ich strategie biznesowe    184
  6.4. Znane krajowe firmy odzieżowe i ich strategie biznesowe    186
  6.5. Badanie wizerunku i kierunki poprawy wyników firm    186
  
  Podsumowanie i wnioski     191
  Bibliografia    195
  Załącznik. Ważniejsze postacie, symbole, współcześni projektanci    201
  Spis rysunków    211
  Spis tabel    213
  Spis wykresów    215
RozwińZwiń