POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Numer poświęcony m.in. efektywności dydaktyki akademickiej („kłączownie” czy Bildung), kształceniu specjalistów resocjalizacji, świadomemu i przypadkowemu wyborowi studiów pedagogicznych. W zeszycie Czytelnik znajdzie również artykuł opisujący metody pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie w Republice Dziecięcej Williama Rubena George’a, tekst o roli teatru i performansu w budowaniu społeczeństwa otwartego na przykładzie działalności The Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards, a także analizę zjawiska stereotypizacji, uprzedzeń i dyskryminacji „eurosierot”.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 164 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
ARTYKUŁY | |
Dariusz Stępkowski – Kłączowanie czy Bildung? Dydaktyka akademicka na rozdrożu | 7 |
Jolanta Świątek-Gruszka – Biblioterapia w procesie socjoterapeutycznym dzieci i młodzieży – wykorzystanie potencjału | 23 |
Bartosz Kułan – Republika Dziecięca Williama Rubena George’a – jako przykład pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie w Stanach Zjednoczonych | 34 |
Joanna Żeromska-Charlińska – Nieprzypadkowy specjalista resocjalizacji – empowerment w akademickim procesie edukacji | 50 |
COLLOQUIA | |
Dorota Mackenzie – Theatre and performance as healing forces – saving the Open Society? A case study of The Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards and | |
Subpoetics performative endeavours as ways of enhancing empathy and building intercultural dialogue in the light of critical pedagogy | 66 |
MATERIAŁY I SPRAWOZDANIA Z BADAŃ | |
Barbara Wąsik – Zajęcia z filozofii dla najmłodszych w opinii edukatorów | 85 |
Beata Mydłowska – Świadomy vs. przypadkowy wybór kierunku studiów pedagogicznych – analiza porównawcza | 111 |
Sławomir Trusz – Zjawisko stereotypizacji, uprzedzeń i dyskryminacji „eurosierot” w świetle wyników ośmiu badań eksperymentalnych i podsumowującej metaanalizy | 129 |
RECENZJE | |
Andrei Ahapau – Anna Więcławska, Panorama problematyki współczesnego ojcostwa | 150 |
Joanna Dobkowska – Jolanta Bonar, Anna Buła, Edukacyjna wartość dziecięcych pytań | 154 |
Noty o Autorach | 159 |
ARTICLES | |
Dariusz Stępkowski – Rhizoming or Bildung? Academic teaching at a crossroads | 7 |
Jolanta Świątek-Gruszka – Bibliotherapy in the social therapeutic process of children and young people – using the potential | 23 |
Bartosz Kułan – Junior Republic of William Ruben George (1866–1936) – as an example of work with socially maladjusted youth in the United States | 34 |
Joanna Żeromska-Charlińska – A noncontingent social rehabilitation expert – empowerment in the academic educational process | 50 |
COLLOQUIA | |
Dorota Mackenzie – Theatre and performance as healing forces – saving the Open Society? A case study of The Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards and | |
Subpoetics performative endeavours as ways of enhancing empathy and building intercultural dialogue in the light of critical pedagogy | 66 |
MATERIALS AND RESEARCH REPORTS | |
Barbara Wąsik – Philosophy classes for the youngest learners in the opinion of teachers | 85 |
Beata Mydłowska – Intentional vs. accidental choice of pedagogical studies – comparative analysis | 111 |
Sławomir Trusz – The phenomenon of stereotyping, prejudices and discrimination of “Euro-orphans”. The results of a meta-analysis of eight experimental studies | |
129 | |
REVIEWS | |
Andrei Ahapau – Anna Więcławska, Panorama problematyki współczesnego ojcostwa | 150 |
Joanna Dobkowska – Jolanta Bonar, Anna Buła, Edukacyjna wartość dziecięcych pytań | 154 |
Contributors to this issue | 159 |