POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Celem monografii jest ukazanie wybranych problemów i wyzwań, które stają przed ZZL, a dotyczą oczekiwań obecnych i przyszłych pracowników wobec organizacji i samych siebie, a także zagrożeń, jakie niosą rozwój w zakresie technologii informatycznych i zmiany w relacjach międzyludzkich. Zagadnienia te rozważano zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym, prezentując wyniki przeprowadzonych badań oraz ukazując możliwości narzędzi i metod badawczych.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 74 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
ISBN-13 | 978-83-7695-817-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 8 |
1. Dylematy diagnozy kompetencji – rozważania metodyczno-metodologiczne (Stanisław A. Witkowski) | 11 |
1.1. Wprowadzenie | 11 |
1.2. Metoda badania | 13 |
1.3. Naiwny empiryzm czy rzetelne badanie kompetencji? Prezentacja wyników badania | 13 |
1.4. Podsumowanie i wnioski | 18 |
2. Technologie informatyczne a dobrostan pracowników – wyzwania i zagrożenia (Katarzyna Mikołajczyk) | 19 |
2.1. Wprowadzenie | 19 |
2.2. Rozwój nowoczesnych technologii na rynku pracy | 21 |
2.3. Dobrostan pracownika w świecie nowych technologii | 23 |
2.4. Podsumowanie i wnioski | 26 |
3. Percepcja zagrożenia a klimat miejsca pracy i jakość więzi interpersonalnych wśród pracowników sektora lotniczego (Magdalena Ślazyk-Sobol, Małgorzata Dobrowolska, Maria Flakus) | 28 |
3.1. Wprowadzenie | 28 |
3.2. Metodyka i wyniki badania | 31 |
3.3. Dyskusja wyników | 33 |
3.4. Podsumowanie i wnioski | 34 |
4. Normalizacja polskiego kwestionariusza SDM do diagnozy mobbingu w miejscu pracy (Katarzyna Durniat) 36 | |
4.1. Wprowadzenie | 36 |
4.2. Przybliżenie problematyki mobbingu oraz jego pomiaru | 37 |
4.3. Budowa, rzetelność i trafność podstawowej wersji kwestionariusza SDM | 39 |
4.4. Diagnostyka mobbingu i interpretacja wyników | 43 |
4.5. Podsumowanie i wnioski | 43 |
5. Oczekiwania wobec kształcenia na studiach podyplomowych z zarządzania zasobami ludzkimi w Polsce (Sylwia Przytuła, Katarzyna Tracz-Krupa) | 45 |
5.1. Wprowadzenie | 45 |
5.2. Trendy i wyzwania współczesnego rynku pracy | 46 |
5.3. Idea lifelong learning | 47 |
5.4. Rola i znaczenie studiów podyplomowych w koncepcji LLL | 48 |
5.5. Metodyka i zakres przeprowadzonych badań własnych | 50 |
5.6. Prezentacja wyników własnych badań empirycznych | 50 |
5.7. Podsumowanie i wnioski | 52 |
6. Pokolenie NEET wobec rynku pracy w trudnych czasach (Tomasz Kawka) | 53 |
6.1. Wprowadzenie | 53 |
6.2. Cechy pokolenia NEET | 55 |
6.3. Propozycja badań postaw pokolenia NEET wobec rynku pracy | 58 |
6.4. Podsumowanie i wnioski | 60 |
Zakończenie | 61 |
Literatura | 63 |
Spis tabel i rysunków | 72 |
Summary | 73 |