Organizacje w obliczu wyzwań społeczno-technologicznych. Wybrane problemy praktyk HR

Organizacje w obliczu wyzwań społeczno-technologicznych. Wybrane problemy praktyk HR

1 opinia

Format:

ibuk

Celem monografii jest ukazanie wybranych problemów i wyzwań, które stają przed ZZL, a dotyczą oczekiwań obecnych i przyszłych pracowników wobec organizacji i samych siebie, a także zagrożeń, jakie niosą rozwój w zakresie technologii informatycznych i zmiany w relacjach międzyludzkich. Zagadnienia te rozważano zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym, prezentując wyniki przeprowadzonych badań oraz ukazując możliwości narzędzi i metod badawczych.


Rok wydania2020
Liczba stron74
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-817-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     8
  1. Dylematy diagnozy kompetencji – rozważania metodyczno-metodologiczne (Stanisław A. Witkowski)    11
    1.1. Wprowadzenie    11
    1.2. Metoda badania    13
    1.3. Naiwny empiryzm czy rzetelne badanie kompetencji? Prezentacja wyników badania    13
    1.4. Podsumowanie i wnioski    18
  2. Technologie informatyczne a dobrostan pracowników – wyzwania i zagrożenia (Katarzyna Mikołajczyk)    19
    2.1. Wprowadzenie    19
    2.2. Rozwój nowoczesnych technologii na rynku pracy    21
    2.3. Dobrostan pracownika w świecie nowych technologii    23
    2.4. Podsumowanie i wnioski    26
  3. Percepcja zagrożenia a klimat miejsca pracy i jakość więzi interpersonalnych wśród pracowników sektora lotniczego (Magdalena Ślazyk-Sobol, Małgorzata Dobrowolska, Maria Flakus)    28
    3.1. Wprowadzenie    28
    3.2. Metodyka i wyniki badania    31
    3.3. Dyskusja wyników    33
    3.4. Podsumowanie i wnioski    34
  4. Normalizacja polskiego kwestionariusza SDM do diagnozy mobbingu w miejscu pracy (Katarzyna Durniat) 36
    4.1. Wprowadzenie    36
    4.2. Przybliżenie problematyki mobbingu oraz jego pomiaru    37
    4.3. Budowa, rzetelność i trafność podstawowej wersji kwestionariusza SDM     39
    4.4. Diagnostyka mobbingu i interpretacja wyników    43
    4.5. Podsumowanie i wnioski    43
  5. Oczekiwania wobec kształcenia na studiach podyplomowych z zarządzania zasobami ludzkimi w Polsce (Sylwia Przytuła, Katarzyna Tracz-Krupa)     45
    5.1. Wprowadzenie    45
    5.2. Trendy i wyzwania współczesnego rynku pracy    46
    5.3. Idea lifelong learning    47
    5.4. Rola i znaczenie studiów podyplomowych w koncepcji LLL    48
    5.5. Metodyka i zakres przeprowadzonych badań własnych    50
    5.6. Prezentacja wyników własnych badań empirycznych    50
    5.7. Podsumowanie i wnioski    52
  6. Pokolenie NEET wobec rynku pracy w trudnych czasach (Tomasz Kawka)    53
    6.1. Wprowadzenie    53
    6.2. Cechy pokolenia NEET    55
    6.3. Propozycja badań postaw pokolenia NEET wobec rynku pracy    58
    6.4. Podsumowanie i wnioski    60
  Zakończenie     61
  Literatura     63
  Spis tabel i rysunków    72
  Summary     73
RozwińZwiń