POLECAMY
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
W rozdziale 1 monografii omówiono zadania rozwojowe człowieka w świetle różnych koncepcji psychologicznych. Przedmiotem rozdziału drugiego jest problematyka kształcenia, orientacji na rozwój i kreatywnego myślenia pracowników wiedzy ze wskazaniem czynników i mechanizmów, które je wyzwalają. Rozdział 3 jest poświęcony analizie teoretycznych i empirycznych determinant funkcjonowania absolwenta uczelni, przyszłego pracownika wiedzy, na rynku pracy. Autorki rozważają istniejące zagrożenia, wskazując możliwości ich przezwyciężenia, a następnie omawiają wyniki empirycznych badań opinii na temat sytuacji na rynku pracy. W rozdziałach 4 i 5 skoncentrowano się na pozytywnych aspektach takiego „projektowania” organizacji, aby mogła się ona stać przyjaznym miejscem, w którym pracownik osiąga własne cele oraz wykorzystuje możliwości i zainteresowania, a jednocześnie aby przyczyniała się do rozwoju organizacji i wzrostu jej konkurencyjności. W końcowej części pracy zaprezentowano autorską koncepcję zarządzania dyskretnego, sprzyjającego funkcjonowaniu pracowników wiedzy i pracowników szczególnie uzdolnionych jako kreatorów innowacyjności, także popartą wynikami badań empirycznych.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 142 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej |
ISBN-13 | 978-83-7775-453-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie 5 | |
1. Wizja człowieka i jego zadań rozwojowych w świetle psychologicznych koncepcji człowieka | 9 |
1.1. Psychologiczne koncepcje człowieka | 9 |
1.2. Zastosowanie psychologicznych koncepcji człowieka w stymulowaniu pracowników do twórczego rozwoju | 25 |
2. Kształcenie się i rozwój pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych | 31 |
2.1. Specyfika funkcjonowania pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych | 31 |
2.2. Podstawowe założenia wybranych tradycyjnych i współczesnych teorii rozwoju i uczenia się | 34 |
2.3. Orientacja na rozwój, uczenie się i kreatywność pracowników wiedzy z uwzględnieniem osób szczególnie uzdolnionych | 39 |
2.4. O zachowaniach twórczych w organizacji | 43 |
2.5. Rozwój kreatywności w środowisku akademickim jako szansa dla przyszłych pracowników wiedzy | 55 |
3. Absolwent uczelni na rynku pracy (perspektywa teoretyczna i empiryczna) | 61 |
3.1. Człowiek w ulegającym zmianie środowisku pracy – zagrożenia i nowe możliwości | 61 |
3.2. Wizja przyszłej pracy u studentów i absolwentów szkół wyższych w obliczu trudności na rynku pracy | 74 |
4. Praktyka zarządzania pracownikami wiedzy. W kierunku nowych rozwiązań 83 | |
4.1. Możliwości usprawniania twórczego myślenia u szczególnie uzdolnionych pracowników, wyróżniających się zespołów pracowniczych i kadry kierowniczej | 83 |
4.2. Elastyczność organizacji w obszarze zatrudnienia a innowacyjne zachowanie pracowników | 91 |
5. Przywództwo i zarządzanie jako kształtowanie rozwoju pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych | 97 |
5.1. Przywództwo – aktualne koncepcje i prognozy | 97 |
5.2. Koncepcja zarządzania dyskretnego w odniesieniu do pracowników wiedzy oraz osób szczególnie uzdolnionych | 104 |
Zamiast zakończenia | 115 |
Bibliografia | 119 |