Outsourcing jako narzędzie zmiany modelu biznesu. Perspektywa business model canvas

Outsourcing jako narzędzie zmiany modelu biznesu. Perspektywa business model canvas

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Główną inspiracją do wyboru tematyki niniejszej monografii było występowanie wielu trendów oraz zjawisk istotnych dla działalności współczesnych przedsiębiorstw. Zjawiska te, wskazane oraz omówione w dalszej części wprowadzenia, nie tylko skutkują koniecznością modyfikacji praktyk zarządzania, postrzeganych między innymi przez pryzmat podejść oraz narzędzi wykorzystywanych w jego procesach, ale uzasadniają również znaczenie podejmowanych prób naukowego ujęcia problemów charakterystycznych dla podmiotów gospodarczych prowadzących działalność w XXI wieku. Rola nauki o zarządzaniu powinna w tym kontekście zarówno polegać na naukowym (a zatem między innymi obiektywnym oraz realizowanym z wykorzystaniem odpowiedniego aparatu pojęciowego) opisie rzeczywistości, jak i stanowić źródło koncepcji oraz modeli ułatwiających skuteczne i efektywne podejmowanie decyzji dzięki odpowiedniej redukcji wysokiej złożoności towarzyszącej współczesnym przedsiębiorstwom. Efektem wspomnianych zmian przeobrażających zarządzanie było wiele obiektywnych przesłanek wyboru zagadnień składających się na główny wątek monografii.


Rok wydania2019
Liczba stron363
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-763-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  Rozdział 1 21
  Charakterystyka modelu biznesu w świetle teorii oraz praktyki zarządzania    21
    1.1. Istota oraz cechy charakterystyczne modelu biznesu    21
      1.1.1. Problemy i dylematy związane z koncepcją modelu biznesu    30
      1.1.2. Dominujące kierunki badań nad modelami biznesu    35
    1.2. Model biznesu jako narzędzie zarządzania    38
      1.2.1. Przesłanki wykorzystania modelu biznesu w zarządzaniu: kontekst sytuacyjny    38
      1.2.2. Charakterystyka narzędzia Business Model Canvas    44
      1.2.3. Uzasadnienie przyjęcia perspektywy Business Model Canvas w prowadzonych badaniach    55
      1.2.4. Wartość w modelu biznesu    61
      1.2.5. Zmienność modelu biznesu: koncepcja i pomiar    70
  Rozdział 2 80
  Outsourcing jako koncepcja oraz metoda zarządzania: jego ewolucja oraz kluczowe charakterystyki    80
    2.1. Granice pojęcia outsourcingu    80
    2.2. Ewolucja outsourcingu: kontekst teorii i praktyki zarządzania    102
      2.2.1. Ewolucja outsourcingu w świetle teorii ekonomii i zarządzania    104
      2.2.2. Ewolucja outsourcingu w praktyce działalności przedsiębiorstw     114
      2.2.3. Ryzyka outsourcingu    121
    2.3. Przebieg procesu outsourcingu    125
    2.4. Postulowana struktura kontraktu outsourcingowego oraz typy kontraktów outsourcingowych    132
    2.5. Zakres oraz dojrzałość jako kluczowe charakterystyki outsourcingu    139
      2.5.1. Zakres outsourcingu    140
      2.5.2. Dojrzałość outsourcingu    142
  Rozdział 3 165
  Identyfikacja oraz charakterystyka modelu badawczego 165
    3.1. Wpływ znaczenia przesłanek zmian granic organizacji na kształt modelu biznesu
    3.2. Związki koncepcji modelu biznesu i outsourcingu    174
      3.2.1. Outsourcing a architektura oraz typy modeli biznesu    174
      3.2.2. Outsourcing transformacyjny jako metoda modyfikacji modelu biznesu    183
      3.2.3. Outsourcing a realizacja procesów: tworzenia, dostarczania oraz przechwytywania wartości w modelu biznesu    190
    3.3. Identyfikacja kryteriów oceny poziomu dojrzałości outsourcingu    203
  Rozdział 4 213
  Metodyka badań oraz charakterystyka próby badawczej 213
    4.1. Założenia metodyczne zrealizowanych badań    213
    4.2. Identyfikacja hipotez badawczych    216
    4.3. Charakterystyka etapów postępowania badawczego    218
    4.4. Operacjonalizacja problemu oraz pytań badawczych    221
    4.5. Charakterystyka wykorzystanych narzędzi badawczych    239
    4.6. Charakterystyka próby badawczej    244
  Rozdział 5 250
  Weryfikacja modelu badawczego i hipotez badawczych. Szczegółowe wyniki badań 250
    5.1. Ocena poziomu badanych zmiennych    251
    5.2. Weryfikacja modelu badawczego oraz hipotez badawczych    266
    5.3. Szczegółowe wyniki badań dotyczące zależności między badanymi zjawiskami    270
      5.3.1. Znaczenie przesłanek zmian granic organizacji a zakres i dojrzałość wykorzystania outsourcingu    271
      5.3.2. Dojrzałość outsourcingu a jego skuteczność    277
      5.3.3. Wpływ skuteczności realizowanego outsourcingu na zmiany w modelu biznesu    280
    5.4. Charakterystyka przykładowych scenariuszy wykorzystania outsourcingu w kontekście zmiany modelu biznesu    286
  Podsumowanie 303
  Załącznik: Wzór kwestionariusza ankiety wykorzystanego w badaniach    317
  Spis literatury    328
  Spis rysunków    343
  Spis tabel    344
  Summary    346
RozwińZwiń