Kobiece i męskie wzory (re)konstrukcji własnej biografii w perspektywie zmiany zawodowej

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,86  16,70

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 16,70 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 10,02 zł  


13,86

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka podejmuje problematykę związaną z konstruowaniem i rekonstruowaniem własnej biografii przez kobiety i mężczyzn doświadczających zmiany zawodowej. W przeprowadzonych badaniach uwzględnia perspektywę (re)konstrukcji biograficznych w szerszym kontekście – nie tylko indywidualnym – związanym z biografią badanych, lecz także uwarunkowań podmiotowych oraz społeczno-kulturowych, posługując się metodą wywiadów narracyjnych.


Opisuje zjawisko zmiany zawodowej, wykorzystując kategorie czasu, intensywności i zakresu, charakteryzuje także źródła zmian zawodowych oraz znaczenie zmiany dla indywidualnych (re)konstrukcji biografii. Przedstawia wyłonione w procesie badawczym kobiece i męskie wzory (re)konstrukcji biografii w sytuacji doświadczenia zmiany zawodowej. Rozważa również znaczenie edukacji w kontekście zmiany zawodowej i uczenie się w sytuacji zmiany w perspektywie teorii uczenia się transformatywnego Jacka Mezirova.


The author examines the issue of constructing and reconstructing of biographies by women and men undergoing a career change. She considers the perspective of biography (re)construction in a wider context – not only on an individual level – connected to the biography of the people under analysis, but also of the subjective and socio-cultural determinants, using the method of narrative interviews.


Rok wydania2018
Liczba stron342
KategoriaPedagogika pracy
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-3535-5
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    9
  
  CZĘŚĆ I
  RAMA TEORETYCZNA BADAŃ    15
  Rozdział 1. Fenomen zmiany we współczesnym świecie    17
  1.1. Pojęcie zmiany    19
  1.2. Człowiek jako twórca i podmiot zmian we własnym życiu    28
  1.3. Kultura pośpiechu. Zmiana jako powszechny element codzienności    36
  1.4. Zmiana zawodowa    45
  Rozdział 2. Współczesne obrazy kobiecości i męskości. (Re)interpretacja stereotypów rodzaju    55
  2.1. Kobiecość i męskość w perspektywie współczesnych zmian społecznych i kulturowych    56
  2.2. Oblicza współczesnej męskości    63
  2.3. Oblicza współczesnej kobiecości    76
  Rozdział 3. Uczenie się i zmiana    88
  3.1. Zmiana od nauczania do uczenia się. Nowe spojrzenie na uczenie się    88
  3.2. Edukacja jako sposób radzenia sobie ze zmianą    97
  3.3. Uczenie się i zmiana w perspektywie teorii uczenia się transformatywnego    104
  Rozdział 4. Biografia i biograficzność w kontekście zmiany    116
  4.1. Biografia typowa i nietypowa? Współczesne wzory życia    120
  4.2. Biograficzność jako osobowa kompetencja. Konstruowanie i rekonstruowanie biografii    130
  
  CZĘŚĆ II
  RAPORT Z BADAŃ    137
  Rozdział 1. Metodologiczne podstawy badań własnych    139
  1.1. Przedmiot badań    144
  1.2. Cele badań i problemy badawcze    145
  1.3. Dobór próby badanych    146
  1.4. Metoda badań i analiza zgromadzonego materiału badawczego    148
  Rozdział 2. Część analityczna    153
  2.1. Wprowadzenie do części analitycznej    153
  2.2. Zjawisko zmiany w biografii zawodowej    157
  2.2.1. Źródła zmian zawodowych    158
  2.2.2. Charakterystyka zjawiska zmiany zawodowej w perspektywie kategorii czasu, intensywności oraz zakresu    179
  2.2.3. Znaczenie zmiany dla indywidualnych (re)konstrukcji biografii    202
  2.3. Kobiece i męskie wzory (re)konstrukcji biograficznych w sytuacji zmiany    216
  2.3.1. Wzór 1 (męski): czerpanie siły z korzeni    218
  2.3.2. Wzór 2 (męski): zawłaszczanie pola    221
  2.3.3. Wzór 3 (kobiecy): tkanie sieci wsparcia    226
  2.3.4. Wzór 4 (kobiecy): czerpanie siły z wewnętrznych zasobów    231
  2.3.5. Wzór 5 (wspólny): wykorzystanie wzoru osobowego    235
  2.3.6. Brak wzoru? Zanurzenie w doświadczeniu zmiany    239
  2.4. Zmiana zawodowa a edukacja    242
  2.4.1. Znaczenie edukacji w sytuacji zmiany zawodowej    243
  2.4.2. Uczenie się w sytuacji zmiany    264
  Rozdział 3. Wnioski z badań    285
  
  ZAKOŃCZENIE    292
  Bibliografia    293
  Netografia    308
  Aneks    310
  Scenariusz wywiadu    310
  Charakterystyki osób badanych    313
  Spis tabel i schematów    340
RozwińZwiń