POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Przedstawiona monografia pt. „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej w kontekście współdziałania rodziców – dziecka – nauczyciela” to kolejny, trzeci tom, który poprzedziły dwa tomy pt.: „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Teoria i praktyka”. T. 1 oraz „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce”, T. 2, pod redakcją Urszuli Szuścik i Renaty Raszki. Monografia stanowi kontynuację wątków podejmowanych w dwóch pierwszych tomach. Należy ją traktować jako zaproszenie Czytelników do refleksji nad nieustająco aktualnym, ważnym zagadnieniem innowacyjności pedagogicznej. Różnorodną i bogatą tematykę tekstów, zawartych w tomie trzecim, przenika przekonanie ich Autorów o niezbywalnej wartości jaką stanowi bliska współpraca rodziców, dzieci i nauczycieli (trójpodmiotowość) w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, jak również otwartość tych podmiotów na współpracę ze środowiskiem lokalnym. Teksty, zamieszczone w monografii, zostały pogrupowane tematycznie w trzech częściach zatytułowanych następująco: 1. Alternatywne, innowacyjne działania w procesie nauczania-uczenia się, 2. Podmioty innowacyjnych działań edukacyjnych, 3. Innowacyjność w środowisku szkolnym – przykłady dobrych praktyk.
Publikacja adresowana jest do nauczycieli akademickich – teoretyków i praktyków odpowiedzialnych za proces kształcenia pedagogów, nauczycieli – wychowawców w różnych instytucjach i placówkach oświatowych (przede wszystkim na niższych szczeblach edukacji), studentów pedagogiki, a także rodziców coraz liczniej organizujących nauczanie domowe swych dzieci.
Renata Raszka jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym UŚ na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji. Jej obszar zainteresowań naukowych obejmuje wychowanie i edukację dzieci wczesnoszkolnych, i przedszkolnych, a przede wszystkim edukację matematyczną oraz ekonomiczną, a także stosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych we wspomaganiu procesu kształcenia najmłodszych uczniów oraz edukację medialną.
Urszula Szuścik, dr hab. prof. UŚ jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Instytucie Nauk o Edukacji, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski.
Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z problematyką nauczania i wychowania, edukacją wczesnoszkolną i przedszkolną, z zagadnieniami edukacji przez sztukę, szczególnie plastyką i psychologią twórczości, arteterapią.
[09.2017]
Anna Trzcionka-Wieczorek jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z edukacją dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, edukacją muzyczną w przedszkolu i kształceniu zintegrowanym oraz rolą nauczyciela w edukacji muzycznej wychowanków. [08.11.2019]
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 256 |
Kategoria | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-226-3342-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Wstęp (Urszula Szuścik, Renata Raszka, Anna Trzcionka-Wieczorek) / | 7 |
ALTERNATYWNE, INNOWACYJNE DZIAŁANIA | |
W PROCESIE NAUCZANIA–UCZENIA SIĘ | |
Edyta Gruszczyk‑Kolczyńska | |
Co wiemy o dzieciach matematycznie uzdolnionych: wyniki badań i działania naprawcze / | 13 |
Elżbieta Marek | |
Innowacje we współczesnej edukacji wczesnoszkolnej (na podstawie analizy wybranych | |
programów kształcenia zintegrowanego) / | 38 |
Roman Szablicki | |
Kulturelle Varietät in Eiichiro Odas One Piece / | 60 |
Anna Boguszewska | |
Zmiany w doborze lektury ucznia w wieku wczesnoszkolnym na przełomie XX i XXI | |
wieku w polskiej szkole / | 71 |
Izabela Łuc, Małgorzata Bortliczek | |
Wartościowanie języka i tekstów kultury. Konteksty edukacyjne / | 86 |
PODMIOTY INNOWACYJNYCH DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH | |
Karolina Skarbek | |
Rola nauczyciela w rozbudzaniu zainteresowań i rozwijaniu uzdolnień matematycznych | |
dzieci / | 105 |
Jadwiga Oleksy | |
Rodzic, uczeń i nauczyciel w przestrzeni szkoły – w poszukiwaniu optymalnych modeli | |
współpracy i współdziałania / | 120 |
Beata Oelszlaeger‑Kosturek | |
O funkcjonowaniu nauczyciela „na starcie” – zarys problemu / | 131 |
Jolanta Maciąg | |
W poszukiwaniu alternatywnej strategii rozwijania potencjału myślenia i uczenia się | |
dzieci we wczesnej edukacji / | 143 |
Renata Raszka | |
Wychowanie ekonomiczne w kontekście kształcenia nauczycieli małego dziecka / | 155 |
INNOWACYJNOŚĆ W ŚRODOWISKU SZKOLNYM – | |
PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK | |
Stefania Kewesz, Joanna Radwan‑Kmiecik | |
Koncepcja pracy Szkoły Podstawowej w Pierśćcu oparta na idei regionalizmu przykładem | |
innowacyjnych działań w procesie dydaktyczno‑wychowawczym | |
szkoły / | 177 |
Darina Jirotková, Anna Kuřík Sukniak, Pavlína Placzková | |
Metoda Hejnego w nauczaniu matematyki. Komunikat z warsztatów / | 191 |
Ondřej Šimik | |
The Socrative Application and Its Use in Primary School / | 201 |
Magdalena Christ | |
Twórcze rozwiązywanie problemów na przykładzie programów: Odyseja Umysłu | |
i Destination Imagination / | 214 |
Jolanta Krzyżewska, Wiesława Orszulik | |
O możliwości wykorzystania w edukacji heurystycznych walorów dowcipu językowego / | 224 |
Izabela Stelmasiak | |
Żywotność edukacji chrześcijańskiej w ponowoczesności / | 239 |
Indeks nazwisk / | 249 |