POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Czasopismo „Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego” jest wydawane od 1977 roku – najpierw jako wydawnictwo ciągłe, a następnie jako rocznik.
„Z Teorii i Praktyki Języka Polskiego” gromadzi teksty, które dotyczą zarówno teorii nauczania przedmiotu język polski i jego statusu jako dyscypliny naukowej, jak i praktycznych rozwiązań dydaktycznych. Artykuły zamieszczane są w dwóch działach: Edukacja literacka i kulturowa oraz Edukacja językowa. W osobnym dziale publikowane są recenzje.
W gronie autorów publikujących swoje artykuły w czasopiśmie są nauczyciele akademiccy z różnych uczelni polskich i zagranicznych, przede wszystkim dydaktycy języka polskiego, specjaliści w zakresie kształcenia językowego, literackiego i kulturowego, oraz reprezentanci innych dyscyplin polonistycznych, czynni nauczyciele poloniści, uczący na wszystkich poziomach nauczania, a także doktoranci. Na łamach czasopisma wypowiadają się zarówno seniorzy polonistyki, o wielkim dorobku naukowym i dydaktycznym, jak i debiutanci, którzy przedstawiają swoje pierwsze publikacje.
Czasopismo „Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego” adresowane jest do kilku grup odbiorców: dydaktyków literatury i dydaktyków języka, nauczycieli polonistów, studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela, magistrantów i doktorantów.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 342 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
EDUKACJA LITERACKA I KULTUROWA | |
Magdalena WIŚNIOWSKA-KOPEĆ: Prawda i fikcja w Quo vadis Henryka Sienkiewicza / | 9 |
Anna MEISNER: Zdobywanie twierdzy, czyli jak zaskoczyć szesnastolatków Sienkiewiczem / | 25 |
Agata KUCHARSKA-BABULA: Clair de Lune w muzycznej impresji Claude’a Debussy’ego i wierszu Melodia mgieł nocnych (Nad Czarnym Stawem Gąsienicowym) Kazimierza Przerwy-Tetmajera. Szkic o zespalaniu słowa z dźwiękiem na lekcjach języka polskiego / | 37 |
Katarzyna Maria PŁAWECKA: Pamięć Limanowszczyzny. Lekcja dialogu między literaturą międzywojenną a współczesną antropologią polonistyczną / | 55 |
Magdalena PAPROTNY-LECH: Śmierć żuczka in flagranti (Bajka o królewnie, której nie było Marka Krystiana Emanuela Baczewskiego) / | 79 |
Kamila ROGOWICZ: BookTube. Młodzi dorośli o książkach i literaturze / | 93 |
Jadwiga MAKSYM-KACZMAREK: Dawne portrety fotograficzne kontra selfie? Fotografia jako temat i przedmiot lekcji języka polskiego / | 101 |
Magdalena OCHWAT: Światu nie mamy czego zazdrościć — o studenckich lekcjach dobrego sąsiedztwa i (gość)inności na podstawie najnowszych reportaży. Implikacje dydaktyczne / | 115 |
EDUKACJA JĘZYKOWA | |
Olga PRZYBYLA: Trudności w czytaniu i pisaniu dzieci z zaburzeniami motorycznymi o podłożu sensorycznym, czyli uczeń z dyspraksją na lekcjach języka polskiego / | 139 |
Danuta KRZYŻYK: Kompetencje tekstotwórcze absolwentów szkół ponadgimnazjalnych (na podstawie analizy rozprawek maturalnych) / | 163 |
Emilia CZARNOTA: Frazeologizmy somatyczne z komponentem krew w szkolnych słownikach frazeologicznych / | 193 |
Sebastian SOWA: Cywilizacyjne i technologiczne uwarunkowania kompetencji ortograficznej uczniów — wyniki badań empirycznych / | 209 |
Urszula JĘCZEŃ, Natalia PAWLIK: Obraz Bożego Narodzenia i Wielkanocy w języku dziesięcioletnich dzieci / | 223 |
Maria WACŁAWEK: „Pełne wzlotów i upadków” — o charakterze i zachowaniu dziewczyny w listach z prasy młodzieżowej / | 251 |
VARIA | |
Małgorzata PACHOWICZ: Dialog studenta i nauczyciela polonisty w przestrzeni praktyki zawodowej realizowanej na studiach polonistycznych o profilu praktycznym / | 275 |
Bartosz KOPEĆ: Odpowiedzialność prawna nauczyciela / | 289 |
ARTYKUŁY RECENZYJNE | |
Mirosław GRZEGÓRZEK: Literatura jako challenge? Media społecznościowe na tapecie — nauczyciele i uczniowie przy tablicy i… tablecie / | 303 |
Marta NADOLNA-TŁUCZYKONT: O szkicach na temat magicznych światów w „ikonicznej”, „zapomnianej” lub „niedostrzeżonej” literaturze adresowanej do młodych odbiorców / | 311 |
Małgorzata WÓJCIK-DUDEK: Miejsce postpamięci w edukacji międzykulturowej / | 321 |
Noty o Autorach / | 335 |